• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulina nro 7.

Aloittaja Essi, 19.11.09 - klo:16:29

« edellinen - seuraava »

jensku

#45
Taavi kiittää :haha  :sydan
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

nennu

#46
Paljon Onnea Taaville :)

Hamsufani97

#47
Mulla rupee meneen hermot tuon Pilven "kesyttämisen" kanssa. Aina jos paljain käsin koittaa nostaa syliin heti se näykkäisee mutta sitten kun on hanskat kädessä nii se on ihan kunnolla. En tiiä mikä niissä hanskoissa on niin ihanaa ku oon vaan kerranpari niitä käyttänyt eikä koskaan meinaakkaan näykkäistä niitä mutta sitten kättä aina!!

Essi

#48
Pilvi papanoi ain mun sylii :P Ainaki 4 papanaa. Mut kyl se yleinsä pikkase näykkäsee mut se ei satu.

EK05

#49
Lainaus käyttäjältä: "Hamsufani97"Mulla rupee meneen hermot tuon Pilven "kesyttämisen" kanssa. Aina jos paljain käsin koittaa nostaa syliin heti se näykkäisee mutta sitten kun on hanskat kädessä nii se on ihan kunnolla. En tiiä mikä niissä hanskoissa on niin ihanaa ku oon vaan kerranpari niitä käyttänyt eikä koskaan meinaakkaan näykkäistä niitä mutta sitten kättä aina!!

Mulla on tuo samainen ongelma oman kanssa ja siitä kysyinkin neuvoa "kysymyksiä syyrialaisesta" (sivu 78?) mutta eipä siihen oikein kukaan osannut vastata.

Oman kanssa ongelma on vain se, että se puree ja se puree myös tosissaan eikä vain näyki. Hanskojen kanssa taas ei yritä...

Olive

#50
^Jos sillä ei vaan oo ihan kaikki kotona? Aika harvinaista mun kokemustaustalla on, että hamsteri puree aina vaan kerta toisensa jälkeen.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Marla

#51
En tiedä, onko tuolle muuta ratkaisua kuin runsas rauhallinen käsittely (eikä sekään välttämättä tehoa). Jotkut kesyyntyvät nopeammin, toisilla kestää vähän kauemmin ja eräät eivät kesyynny koskaan - viimeisimmät tosin harvinaisempia tapauksia.
Hamsuja on eri luonteisia, ja siinä missä joukkoon mahtuu ihania lallukoita jotka jo pienestä pitäen ovat sellaisia, on mukana varmasti noita hieman ikävämmän luonteen omaavia.
Pureva lemmikki on kyllä erittäin ikävä.


Jaha, meillä jengi on harvinaisen rähjääntynyttä, ja pitäisi kehdata lauantaina viedä näyttelyyn. :shock: Ei kyllä tiedä, kehtaako tällaista sakkia tuoda. Harmi, että tuo pikkuneiti Hyasintti on vielä viikon liian nuori.

EK05

#52
Lainaus käyttäjältä: "Olive"^Jos sillä ei vaan oo ihan kaikki kotona? Aika harvinaista mun kokemustaustalla on, että hamsteri puree aina vaan kerta toisensa jälkeen.

No silloin se luultavasti yrittäisi myös purra hanskallista kättä?

Alkuunhan ei purtu, tämä alkoi vasta sen kerran jälkeen kun menin häiritsemään herraa mökissään ja sain hampaat nimettömään niin että siitä mentiin jäykkispiikille. Ikää oli tuossa vaiheessa 1~ vuosi, että jos pääkopassa olisi vikaa olisi luullut sen ilmenevän aiemmin.

Ainoa mitä olen osannut päätellä on sitten, että ehkä paljas käsi on niin vahvasti assosioitunut stressiin ja reviirille tunkeutumiseen, että sitä pitää edelleen "vainota". Kyse ei voi olla edes minun käsittelytavastani kun sama kävi äidilleni, jossa hamsteri on nyt hoidossa ulkomaanharjoittelun aikanani.
Eri asia sitten se, miten yksi kerta voi noin vahvasti vaikuttaa.

Jatsi

#53
Meillä tosiaan tuo Kaarna aluksi hyökkäsi aina käden kimppuun jos sen laittoi terraan.
Ei siinä auttanu mikään muu kuin puremisen uhalla laittaa se käsi sinne ja nyt monta haavaa myöhemmin ei ole vähään aikaan neiti purru, on jopa itse kädelle noussu viakka hirveästi on pelottanu.

Et ainoa neuvoni on et kärsivällisyydellä ja pienellä itsesuojeluvaiston uhmaamisella saa tuloksia :)
Pieni laumani:
Formula - lk soopeli vn - 10.05.-08
Paulette Vappupouta "Memmu" - pk soopeli - 30.04.-09

Essi

#54
Mitä mieltä ootte?..
- Hamsteri on päivällä hereillä, onko muka oikein ottaa se syliin sillon? :o
Yks tyyppi meinaa ottaa aina, must se ei oo ainakaa oikein, koska hamsteri saatto olla vaa hakemas ruokaa, ja aikois sit mennä takas nukkuu..

wiidii

#55
Minusta hamsterin voi ottaa käsittelyyn myös päivällä, jos se on hereillä. En millään jaksa uskoa että eläin siitä mitenkään häiriintyisi.
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

EK05

#56
Ei lakkaa ihmetyttämästä miksi ihmiset haluavat teettää poikasia jos kasvatukseen liittyvät muut asiat (esim. värigenetiikka) ei kiinnosta lainkaan   :roll:

Tuntuu, että virallisten syyrialaistenkin kasvattajien määrä on supistunut ihan hirveästi... tiedä keneltä sitä kohta ostaa/ostaisi "luotettavasti" eläimiä.

Saana

#57
Luotettavia nimettömiäkin kasvattajia kyllä löytyy! :)

Tuota aiempaa hamsterin puremista mietin. Yksi mahdollisuus on se, että hamsteri voi vaistota pelon/jännityksen, joka ihmiselle voi vaistomaisesti tulla, jos hamsteri on aiemmin purrut. Kun sitten laittaa hanskat käteen niin oma pelko häviää, kun tietää, ettei purema hanskan läpi tunnu niin ikävältä.

Anonymous

#58
Mä en oo koskaan laittannu hanskaa käteen jos hamsu on purru vaan kestänny kirpasevat haavat. Seuraavalla kerralla olen koittannut toista lähestymistyyliä hyvällä menestyksellä.

Sintturainen

#59
^^Ja muutenkin mua ihmetyttää jos joku teettää pennut ihan silkasta teettämisen halusta niin saa kauheet ryöpytykset niskaansa. Siis toki ymmärrän sen että se ei oo suotavaa että ihan pienet lapset teettää, tai jos värejä yhdistellään miten sattuu. Mutta jos perusteet on hallussa niin hyvähän se on että ON kasvattajia joilta voi ostaa pentuja, ei tarvi ostaa sitä eläinkaupan mahdollista tukkueläintä.

Musta tuntuu että kynnys hakea kasvattajanimeä on jostain syystä noussut. Mun kasvattajanimi lähti listoilta kun unohdin yhtenä vuonna maksaa jäsenmaksun. Mutta en tiedä oisko muutenkaan ollut järkeä roikkua listalla kun en kerran kasvattanut moneen vuoteen tässä välissä.

Minä varasin hamsterin. Miehelle ei kerrota  :D
Elveniltä muuttaa meille lk luonnonvalkoinen uros. Minä niin ihastuin wiidiin lk poitsuun että pakko oli varata meidänkin jengiin yks poitsu  :lov