Gaalan lapsissa seuraavanlainen sukupuolijakauma:
- urokset: hunaja, normaali valkonauhainen, keltainen valkonauhainen ja sit toi yks, jonka väri on vähän arvoitus, mutta saattaa olla hunaja-kyyhkynharmaa umborous valkonauhainen.
- naaraat: keltainen musta umborous valkonauhainen, hunaja umborous valkonauhainen ja sitten semmonen selvittämättömän värinen, joka saattaa olla hunaja-kyyhkynharmaa umborous valkonauhainen.
KaisaM.:lle kysymys: Sulla kun on ollut noita hunaja-kyyhkynharmaa umborous-kasvatteja niin onko sulla muistissa niiden poikasajolta, että oliko niillä pieninä ruskeet silmänympärykset ? Entä onko sulla kuvia niistä sellasina pari viikkosina tai vähän alta ? Tekisin vähän vertailuja, kun mä oon aika varma, että noi Gaalan 2 kyyhkynharmaaksi luulemaani poikasta onkin hunaja-kyyhkynharmaa unborouksia, koska ensinnäkin toinen niistä on naaras eli sen on oltava jollain tapaa keltainen ja toiseks noi poikaset ei oo kyyhkynharmaan sävysiä vaan semmosia miten sen nyt sanois... jotenkin semmosia jänniä kuiteskin, aika paljon tämmösiä kun tää Kaisan
Honey Candy. Ja tosiaan ne ruskeet silmänympärykset huomasin jo aikasessa vaiheessa niillä. Ja kun kerran keltainen musta umborous on pienenä
näin musta niin kyllä hunaja-kyyhkynharmaa umborous on sitten varmastikin vastaavasti hyvin harmaa, sukulaisvärit kun ovat, eri värisillä silmillä vain :) Voi apua, mun ei pitäny mihinkään umboroukseen seota koskaan, saan vaan harmaita hiuksia siitä ja nyt mulla on umborous-hamsuja parin uroksen ja muutaman poikasen verran :teipit Hunaja-kyyhkynharmaakaan ei umborouksena mun mielestä järin nätti ole, lähinnä näyttää tosi ruskettuneelta kyyhkynharmaalta, joten mieluummin olisin ihan tavis-hunaja-kyyhkynharmaita ennemmin toivonut tähän :D