• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteriharrastuksen väheksyminen

Aloittaja S.D.G., 02.09.07 - klo:16:59

« edellinen - seuraava »

Never

#90
Minun hamsuharrastukseen on suhtauduttu ihan hyvin.  :) Ihmiset alkavat pikku hiljaa ymmärtää, kuinka tärkeitä hamsuni ovat minulle, koska puhun niistä koko ajan.

Monet tutut kutsuvat usein noita hamstereita hiiriksi, rotiksi tai marsuiksi, mutta ei se nyt niin haittaa. Kyllä varmasti kaikki jyrsijät ovat aika samanlaisia ihmisen mielestä, joka ei ole niistä yhtään kiinnostunut.  ;)

Hamsut eivät ole oikeastaan koskaan hereillä, kun sukulaiset/tutut käyvät meillä. Sen takia monet ihmettelevät, mitä iloa hamstereista on, kun ne nukkuvat vain aina.  xD

Joskus äiti yritti selittää mummolle, että meille tulee toinen hamsteri. Äiti sanoi, että meidän nykyisen hamsteri on hiiren kokonainen ja tuleva hamsu rotan kokoinen.  xD Hän yritti havainnollistaa sillä tavalla sitä, että meillä on kääpiö ja seuraavaksi tulee syrkki, joka on isompi.

Scarlett

#91
Anoppi on useamman kerran puhunut hamsterista marsuna. Kun mies on sitten korjannut, niin vastaus on ollut "No, ihan sama!". :D

Peukaloisen retket -tv-sarjan fanina olen miettinyt, että onko se sarja saanut ihmisten päät sekaisin hamstereitten ja marsujen suhteen xD  Peukaloisen kaverina seikkaileva hamsterihan on varmaan tunnetuimpia telkkarissa esiintyviä hamstereita. Kun peukaloinen sarjan alussa pienenee, hamsteri pienenee myös, mutta eri suhteessa, joten seikkailuissa hamsteri on suhteettoman suuren kokoinen, enemmän marsun kokoluokkaa kuin hamsterin.
No, ehkä tuo on vähän kaukaa haettu syy, mutta joskus tuollaiset ihmeelliset virhekäsitykset voivat kummuta vähäpätöisiltä tuntuvista asioistakin.

jem_ppura

#92
Ei mulla mitään pahoja kokemuksia ole mut yleisin varmastikii on et mitä teen näin monella hamsterilla ja eläimellä yleensä?Toinen on  et kuinka ihmeessä riittää aika ja kolmas et kuinka oikein tunnistan eläimet toisistaan?
Olen töissä ala-asteella ja mielenkiintoisia komentteja tulee aina lasten suusta ja kysyvät mitä ihmeellisiä asioista meidän eläintarhasta välillä  :grin
Talvikoita, Syrkkejä sekä muita karvanaamoja <3

_karvaturri_

#93
No mulla ei oo huonoja reaktioita siihen ollenkaan  :haha
äiti ei aluks ollu kauheen innostunu et meille tulis hamsu...
no sitten kun iskän kans käytiin hommaamassa eka talvikko, ja tultiin pahvilaatikon kanssa kotiin... äiti kysy vaan et: "no näyttäkääs nyt millanen jyrsijä se oikein on.." se avas sen pahvilaatikon, ja kun se näki hyvin pienen nappisilmäisen talvikon kyhjöttämässä pelästyneenä nurkassa, suhtautuminen hamsuihin muuttui täysin  :haha  :D  xD
nykyisin äiti tykkää hamsuista ihan kauheesti  ja käy silittelemässä Turria aina ennen nukkumaan menoa  :angel
no mummu tykkää kanssa kauheesti turrista  :mrgreen:
ja toiset mummu ja pappa myöskin :D
eikä mikään ihme, kyllähän hamsut on aivan ihania  :sydan  :sydan  :sydan

talvikot on ihania <33
http://www.katsunhamsu.suntuubi.com

Cris

#94
Miulle on sanottu et "eiks ne oo kauheita ku ne ei tee mitää tojottaa vaa tyhjää" ja et "hamstereil ei oo mitään ajatus maailmaa".  :kieli Kyseinen HyvänPäivänTuttu ei voinnut ymmärtää hamsteri viehätystäni.
Mitä ny tuohonki sanoa ei tainnu olla, koskaan nähny hamsteria ilmielävänä!!

ammie

#95
No äiti oli sitä mieltä, että ei mitään hamsteria meille oteta. Sain kuitenkin suostuteltua ja kyllähän hamsterit äidinkin mielestä söpöjä ovat. Mummoni ja tätini taas vähän katsoivat minua oudosti kun esittelin Yufun heille. Mutta olihan se heistäkin ihan suloinen.  xD  Isosiskoni olen saanut tähän hamsteri touhuun mukaan ja hän  ottaakin pian oman hamsterin.

Itseäni häiritsee suunnattomasti, kun eräs kaverini jaksaa aina jauhaa, kuinka hamsterit ovat turhia ja "niistä ei oo mitään hyötyy". "Niitten kanssa ei voi tehdä mitään ja ne kuolee heti." Todella rasittavaa käytöstä, varsinkin kun ei tiedä mistä puhuu. Muut ovatkin sitten suhtautuneet ihan hyvin.  :)
Pieni hamsteri, pienet tassut. Pieni nenä ja pieni massu.

Syyris

#96
Nooh.. Minullahan on vasta yksi hamsteri. Mutta kun sain tietää että saan hamsterin noin 3 kuukauden päästä, hyppelin innosta koulussa kertomassa kaikille että saan hamsterin, ja kaikkia luokkakavereita alkoi ko "ihan vähän" ottamaan päähään..  :oops: Ja kun selitin parhaille kamuilleni hamsterinhoidosta yksinkertaisesti kaiken yksi kamuni tokaisi:
"Joo ei ME olla hamsteria hankkimassa!" x)
 Ja nyt on vähän sama juttu kun hamsuni on saamassa poikasen. Eilenkin tein kärrynpyörän ja huusin "I love hamsters!" Ja tietenkin kaikki katsoivat minua kummallisesti koko loppupäivän.

Sukulaiseni taas tykkäävät Fiinasta, mutta sanovat aina:
"Mutta mikset hakenut itsellesi rottaa tuolta ulkoa?"

Vanhempani eivät kyllä tykkää oikein hamsustani, kun se pissaa aina heidän sänkynsä päiväpeitteelle..

Niin että semmosta.  :mrgreen:

Lemmy

#97
Mahdollisesti tuleva anoppini ja appeni on nyt koko 4,5 vuotta, mitä olen heidän poikansa kanssa seurustellut, jankannut että mitä niille mun/meidän marsuille kuuluu  :rant:  :rant: . Uskomatonta, kuinka tuo ottaa päähän todella lujaa, ja sitten kun ei viitti rumastikaan sanoa takaisin... Pitäisi miettiä jokin asiallinen kommentti takaisin, että miksi aina marsu?????!!!

Mä en tajua, koska mielestäni (ihan mutu-tuntuma) marsuja olisi lemmikkeinä vähemmän kuin hamstereita, koska marsut vievät paljon enemmän aikaa ja vaivaa kuin helppohoitoinen hamsteri. Melkein kaikki kaverit ja tutut, jotka on meillä käyneet, ovat sanoneet että "joo oli mullaki pienenä hamsteri", mutta marsuista ei oo vielä kukaan puhunut. Joten ihmettelen! Toi Peukaloinen-esimerkki oli aika hyvä, mutta siltikin siinä aina välillä mainittiin jotain että sinähän olet vain hamsteri tai jotain sinnepäin :P .
[size=85]Her hair reminds me
Of a warm safe place
Where as a child I\'d hide
And pray for the thunder
And the rain to quietly pass me by [/size]

InnI

#98
No meillä kaikki sukulaiset yms. kutsuu hamsujani mm. hiiriksi, rotiksi ja marsuiksi. Jotkut myös sanovat ettei niissä ole mitään järkeä ku ne kuolevatkin niin nopeasti ja sitä mä en voi kestää :rant: Kaverit suhtautuu hyvin hamsuihin, ei oo ketään kavereistani mua katsonut oudosti tai muuta kun olen puhunut hamstereista.

Kerran ku veljen tyttöystävä oli meil ekaa kertaa kylässä, ni sit veljeni sano jotain mun hamsuista. Sit iskä sano et: "Nämä hamsut on kyllä paljon isompia kuin ne vanhat vaikka samaa rotua ne ovat."  :roll: Täytyi sit vähän korjailla iskän sanomisia, sillä edelliset hamsuni olivat roboja ja nykyiset talvikkoja. Mun perhe ei siis toisin sanoen tiedä mitään hamstereista.  ;)
Suomenlapinkoira tyttö Kiisa s. 1.12.2011

InnI

#99
No meillä kaikki sukulaiset yms. kutsuu hamsujani mm. hiiriksi, rotiksi ja marsuiksi. Jotkut myös sanovat ettei niissä ole mitään järkeä ku ne kuolevatkin niin nopeasti ja sitä mä en voi kestää :rant: Kaverit suhtautuu hyvin hamsuihin, ei oo ketään kavereistani mua katsonut oudosti tai muuta kun olen puhunut hamstereista.

Kerran ku veljen tyttöystävä oli meil ekaa kertaa kylässä, ni sit veljeni sano jotain mun hamsuista. Sit iskä sano et: "Nämä hamsut on kyllä paljon isompia kuin ne vanhat vaikka samaa rotua ne ovat."  :roll: Täytyi sit vähän korjailla iskän sanomisia, sillä edelliset hamsuni olivat roboja ja nykyiset talvikkoja. Mun perhe ei siis toisin sanoen tiedä mitään hamstereista.  ;)
Suomenlapinkoira tyttö Kiisa s. 1.12.2011

S.D.G.

#100
Tästä "hamsteri-marsu-hiiri-rotta"-nimittelystä tuli mieleen että ootteko te nähny Disneyn Lilo & Stitchin kakkososan, jossa esiintyy avaruudesta tulleena pahiksena "tohtori hamsteri". Se on oikeasti gerbiili ja kaikki kutsuukin sitä eka gerbiiliksi, minkä jälkeen gerbiili hyppii ylös-alas-ylös-alas ja kiljuu "Hamsteri, hamsteri!!"  :D  Muistuipa vain mieleen.

Tää nyt vain kaukaisesti sivuaa tätä juttua mutta tulipa toinenkin vanha juttu mieleen.
Vuosia sitten, kun ensimmäinen hamsterimme kuoli, olin aivan surun murtama (olin silloin 13, siis reilut 5 v sitten) ja olin pois koulusta, meillä kaikki oli tosi järkyttyneitä kun se oli tosi rakas meille.
Laitoin sitten parhaalle kaverilleni tekstiviestin tyyliin: "Mä en jaksa tulla tänään kouluun. Meidän Iisakki meni eilen pois."

Kaverilta tuli vastaus: "Ai minne se meni? Mitä sille tapahtu? Harmi ettei se toiminu mutta eihän aina voi onnistua."

Arvaatte varmaan, että tulistuin todella. Vastasin kuitenkin vain jotain et "Iisakki KUOLI."

Oma vika että käytin kaunisteltua kieltä  xD mutta sillon se kyllä ihmetytti. Mitä ihmettä kaverin päässä liikkui, minne se vanha hamsteri nyt vietäisiin kun tiesi kyllä että hamsteri oli vanha, rakas mutta myös hyvin sairas  :roll:
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Janina^^

#101
Itse en omista hamsuja, eli kommentteja siitä en ole voinut saada, mutta yksi juttu on kerrottavana :)  Eli yksi tyttö kertoi, että omistaa hamsterin.. Kysyin sitten, että minkä rotuinen.. Tyttö vastasi tosissaan:
Öö, emmä oikeen muista, tais olla joku Chinchilla.. :D

Marla

#102
Lainaus käyttäjältä: "S.D.G."Tästä "hamsteri-marsu-hiiri-rotta"-nimittelystä tuli mieleen että ootteko te nähny Disneyn Lilo & Stitchin kakkososan, jossa esiintyy avaruudesta tulleena pahiksena "tohtori hamsteri". Se on oikeasti gerbiili ja kaikki kutsuukin sitä eka gerbiiliksi, minkä jälkeen gerbiili hyppii ylös-alas-ylös-alas ja kiljuu "Hamsteri, hamsteri!!"  :D  Muistuipa vain mieleen.
Onko se tosiaankin oikeasti gerbiili? :shock:
Minä kun luulin, että se on hamsteri, mutta sitä sanottiin gerbiiliksi pilaillen... Se oli kyllä aivan ihana tapaus, todellakin. Ihana persoona sillä.

S.D.G.

#103
Lainaus käyttäjältä: "Janina^^"Eli yksi tyttö kertoi, että omistaa hamsterin.. Kysyin sitten, että minkä rotuinen.. Tyttö vastasi tosissaan:
Öö, emmä oikeen muista, tais olla joku Chinchilla.. :D

Voi kauhee  XD

Lainaus käyttäjältä: "Maria"
Lainaus käyttäjältä: "S.D.G."Onko se tosiaankin oikeasti gerbiili? :shock:
Minä kun luulin, että se on hamsteri, mutta sitä sanottiin gerbiiliksi pilaillen... Se oli kyllä aivan ihana tapaus, todellakin. Ihana persoona sillä.

Mät aatostelin notta soon kerpiili, ku sillä on pitkä häntä  :D (enkä halunnut tunnustaa sitä rasittavaa otusta hamsteriksikaan  xD ). DVD:n lisämateriaalipelissä se haukkuu pelaajaa "pullamössösukupolven edustajaksi".  :pihalla:  Kiitti kovasti!  :haha
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Katar

#104
No ei munkaan neljästä isovanhemmasta yksikään oo koskaan sanonu hamsteria hamsteriksi, ne on aina vaan marsuja. En voi käsittää, vähän ku menis hevonen ja lehmä sekaisin.
[size=150]Kata[/size]
Ihminen on aina niin onnekas tai onneton miten itseään ajattelee