Kyllä minäkin aikoinaan useamman kerran olen joutunut vienoisen välttelyn kohteeksi eläinmäärän vuoksi. Mutta eikös se niin ole, että se on koko paketti tai ei mitään.

Sukulaiset sun muut ovat lähinnä naureskelleet ja melkeinpä innoissaan olleet, koska aina kun meille tuli niin sai katsella eläimiä (silloin oli akvaario, kissoja, koira, hamsuja ja hiiriä).
Meikäläisen avokehan sai tietää eläinmäärän kokonaisuudessaan vasta kun tuli ensimmäisen kerran vierailulle pohjoiseen (oltiin todella pitkän aikaa kaukosuhteessa), eli jonkun noin 4 kuukauden seurustelun jälkeen.

Epämääräisesti olin puhunut että on joo hamstereita ja kasvatan niitä, mutta silloinen noin 15 syyrialaisen hamsterin määrä oli ehkä silti vähän järkytys. Nythän noita on meillä alle 10 mikä on kuulemma oikein sopiva määrä. En ole vielä uskaltanut keskustella mahdollisesta määrän lisäämisestä..
Puoliskon äiti ei ole koskaan uskaltanut kommentoida eläinmäärä millään tavalla, ihastelee se etenkin hamsterinpoikasia aina joten ihan negatiivinen suhtautuminen ei siis taida olla. Ja en minä kauheasti tuon anopin mielipiteistä muutenkaan perusta, joten ei kai sillä niin sitten ole väliäkään.
Ja perusvitsihän esimerkiksi opiskelutovereiden keskuudessa on se, jos minun vaatteisseni ei ole yhden yhtä karvaa tai en mainitse päivän aikana kertaakaan hamsuja tai kissaa.