• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Ikimuistoisimmat hamsunne ?

Aloittaja Elliska, 22.12.08 - klo:00:38

« edellinen - seuraava »

Essi

#15
Lainaus käyttäjältä: "Peppi"Pikku Hamu// Voi, otan syvästi osaa. Onneksi olit vielä viimehetkellä rakkaan hamsterisi kanssa, varmaan ajattelee sateenkaarisillalla sinua <3 Rakkaan lemmikin menettäminen ottaa aina koville.

Kiitos kun otit osaa..

Sain kuitenkin uuden hamsterin jonka nimeks tuli Peppi.
Näköjää  sama ku sinulla! siis hamul  :shock:

Vevve

#16
Ehdottomasti ainakin elämäni ensimmäisen hamsterin, joka minulla oli joskus viisi-kuusivuotiaana. Se oli normaali talvikkonaaras Silkki, aivan hurmaava rouva joka sitten kuoli vanhuuteen ja haudattiin loistokkain hautajaisin kesämökin takapusikkoon.

Toinen hamsteri jota ikävöin, on rakas Juksiinani. Ostin sen Helsingin itäkeskuksen Megaeläimestä suunnilleen vuosi sitten (olisi täyttänyt tällä viikolla vuoden). Valitettavasti Juksu sitten joutui kissan suuhun  :(

AkuHamsteri

#17
:cry: Sussu, minun ensimmäinen hamsterini.
Se kuoli, kun se putosi mun serkun kädestä (4V)
Se oli aina todella käsikesy, mutta, mutta... en tiedä mikä siihen meni,
Hän vain lähti juoksemaan hänen kädestä  :cry:
Sitten tiesin sen ajan loppuneen, silitin sitä viimeisen kerran...
Kunnes se mentiin lopettamaan. :cry:

Sissi

#18
Lainaus käyttäjältä: "AkuHamsteri" :cry: Sussu, minun ensimmäinen hamsterini.
Se kuoli, kun se putosi mun serkun kädestä (4V)
Se oli aina todella käsikesy, mutta, mutta... en tiedä mikä siihen meni,
Hän vain lähti juoksemaan hänen kädestä  :cry:
Sitten tiesin sen ajan loppuneen, silitin sitä viimeisen kerran...
Kunnes se mentiin lopettamaan. :cry:

Otan osaa. Todella surullista  :cry:
Sissi <3
syyrianhamsteri
naaras
keltainen
2.9.2008

Hamsu-98

#19
Hamsterini Tippa-kyyneleen *tiku* Ensimmäisen hamsterini syntyi vuonna 1.5.2004 ja kuoli 7.3.2007 vanhuuteen....
Kaipaamaan jäi:
Omistaja ja kolme sisarusta
TULE TAKAISIN! ÄLÄ JÄTÄ MINUA VIELLÄ! :itq:
vkh tv ruoste Viki 27.2.2008

vkh tv helm.saf. Tiiti 10.11.2008

lakritsihamsteri

#20
Ensimmäisen hamsterini Pyryn, oli niin mukava ja kiltti alusta loppuun. Ei ikinä purrut ja oli seurallinen.
[size=85]syrkit Pyry ja Laku ?[/size]

MortimerRiddle

#21
Kaipaan kovasti kahta lk normaali syrkkiä: Pepeä ja Sisua.

Pepe oli ensimmäinen syyrialaiseni ja aivan mahtava uroshamsu. Se oli niin kesy kuin syyrialainen vain olla. Se tuli jopa vapaana ollessaan katsomaan, jos sitä kutsui nimeltä. Se oli minulla aikana, jolloin hamsteri oli ainoa lemmikki, joten se oli erityisen rakas. Toivoisinpa, että hän olisi edelleen elossa ja luonani. Pepe kuitenkin kuoli kahden ja puolen vuoden ikäisenä.

Sisu oli minun iki-ihana syrkkinaaraani, jonka tuittupäistä luonnetta ikävöin. Tosin juuri jääräpäisyys koitui naaraan kohtaloksi, sillä hän pääsi karkuteillä ollessaan järsimään sähköjohtoa (ei niistä turhaan varoitella!) ja menehtyi vasta 9 kk iässä... Ikävä on kova. Sisua ennen tai jälkeen ei toista syrkkinaarasta ole ollut... mutta ehkä vielä joskus.

Peetu oli myös aivan valloittava tapaus. Viimeisin oma syyrialaiseni. Teräspappa, keikkui vielä kahden vuoden iässä häkkinsä kaltereissa ja leikki Tarzania. Sillä oli tapana nousta etutassujensa varassa seisomaan kämmenelleni ja vain olla siinä hetki maailmaa ihmetellen. Aivan loistava pikkuhamsu, joka oli kanssani pitkään ja jota rakastan yhä kovasti.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Eve87

Isoimmat aukot sydämeen ovat jättäneet pitkäkarvainen hopeanharmaa naaras Wonderland's Elysee Enkelinkosketus. Niin nimensä veroinen hamsteri. Olen huomannut, että kutsun usein moniakin omia naaraskasvattejani vahingossa Elyseeksi, joilla on samanlaisia luonteenpiirteitä kuin Elyseellä oli. Koskaan ei Elyseeltä jälkikasvua saanut, ja se harmittaa ihan hirmuisesti, se oli kaikkea mitä hamsterin tulisi olla  :sydan:

Toinen, mikä niin pienen hetken ehti olla ilonani; talvikkoherra FIN VLH Regalis Kolmogrov-Smirnov. Valmistui valiolemmikiksi alle 6kk:n ikäisenä, eikä ihme! Tämä hamsteri sulatti sydämet, erityisesti minun. Minulla on ihan valtava ikävä Amia, olisin halunnut pitää sen paljon kauemmin kuin sen lyhyen kuusi kuukautta, mitä meille annettiin. Amin kaltaista ei tule olemaan toista  :sydan:

Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Veda

#23

LVV12 LJV12 Sleeping Beauty "Roxanne" s.23.3.2011-k. 6.5.2013, ottaisin takaisin jo vaan voisi. Maailman kiltein ja rauhallisin kiinarityttö.

typynen

Hamsteri, jota eniten kaipaan, on eka hamsuni Typynen. Kaunis musta-valkonen enkelini pääsi hamsterien taivaaseen 2011 lopussa.  :itqvinq: Vaikka siitä on niin kauan, Typynen oli ihanin hamsterini kautta maan.

Eve87

Pakko vielä lisätä yksi hirmuisen hieno hamsteripersoona. Pitkäkarvainen cremeuros Special Jack Daniel's eli Jami. Jami oli tosiaan nimensä mukainen. Häneltä puuttui toinen etujalka ja tilalla oli vain tynkä. Mutta se ei todellakaan Jamia hidastanut, se karkaili terrastaan ja kerran se kiipesi kämpsyjen terraan ja oli vallannut niiden mökin  :tongu: Se oli kyllä sellainen poika, mitä ei pieni puute hidastanut. Jo nyt edesmennyt, mutta aina muistoissa  :sydan:

Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Ate

Mulla on vain kaksi edesmennyttä hamsteria, mut kyllä se ensimmäinen, Mini, oli jotain. Itsepäisempää hamsteria en ole tavannut,  kuono oli sillä kuin betonijyrä jolla se raivasi tiensä ulos niin häkistä kuin käsistäkin. Se hamstrasi aivan jäätäviä määriä, haisi vähän väliä järkylle koska naaras:D ja oli muutenkin sellainen legenda.
Minsku meni aina patterin väliin juostessaan vapaana ja ekan kerran luulin et hän paistuu siellä.

Juoksupyörään Mini oli addiktoitunut, ilta ennen kuolemaansakin se juoksi siinä kuin vanha tekijä. Lempinimi "Kakkis" tuli siitä että p*skansi pyörään samalla kun juoksi. Aina mimmi oli ollut luonteeltaan vähän yksi mysteeri mutta vanhuuttaan muuttui kyllä sellaiseksi noidaksi että puri kaikkia paitsi ruokkivaa kättä, joten itse säästyin puremilta.. :icon_lol: (vaikka kyllä se pari iltaa ennen ikiuneen nukahtamista puraisi minuakin kiitokseksi kun olin antanut sille namin)

Silti oli aivan ainutlaatuinen hamsupersoona, kiinnostais tietää millainen Minsku olisi jos eläisi vieläkin :puna:
Musta- laikukas syrkkinaaras Mini <3 (13.9.2009-14.12.2011)
Creme vn laikukas syrkkiuros Athena "Ate" <3 (1.10.2011 - 24.6.2013)
Seepianharmaa umborous pk syrkkiuros Rico, s.16.2.2014 <3

Live for fly, fly for live ✈️ ✈️

Tahvotalvikko

Ensimmäinen ja tähän mennessä ainoa hamsterini, Tahvo. Tänään (20.1.2015) löytyi kuolleena pesästään, mutta varmaan ikiuneen nukahtanut jo eilen, tai toissapäivänä, ruokien koskemattomuudesta päätellen. Juuri käytiin hautaamassa, pieni eli kunnioitettavaan ikään, 2,5 vuotta. Tahvo ei ikinä purrut, oli tosi ihana pikku talvikko❤ . Ikävä on kova
Tarinan Garfield "Tahvo"
~Pieni talvikko,, suuri, suloinen sydän~