• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kun hamsteri kuolee,kuinka nopeasti otatte uuden?

Aloittaja Theo, 08.02.08 - klo:13:15

« edellinen - seuraava »

Vilma

#15
Tämä menee kyllä jo ohi aiheen, mutta tässähän on kyse omista tunteista, eikä tähän asiaan ole vain yhtä oikeaa vastausta tai ratkaisua.
Miksi te nyt yhden ihmisen sanomista vatvotte?  ;)
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

Tiituz

#16
Tässähän puhutaan vaan omia ajatuksia, eihän se ketään haittaa?  ;)
Anemone\'s Deep Blue Sea?
Marvellous May Lily?
Eternal Flame?

Hamsula] http://www.freewebs.com/lindan_hamsula/index.htm

Juuli

#17
Vastauksia ja ajatuksia on lukuisia, mutta eikös foorumit ole sitä varten että niistä keskustellaan ja kantojaan puolustetaan jne? ;)  Miksei toisen käyttäjän sanomisia saisi ottaa puheeksi, ei senkään pitäisi ketään haitata? Ja eihän kukaan tässä mitään ole vatvonut, juurihan tässä tuli vain ilmi kolme erilaista ajattelutapaa.
Pistä vain haaveesi johonkin turvalliseen paikkaan ja pidä mielessä, mihin ne piilotit.

Ritu

#18
Minä otan itse uuden hamsun, kun siltä tuntuu ja oikea tulee vastaan. Olin valmis ottamaan heti uuden, kun Ikariasta aika jätti, mutta se oikea tuli vastaan vasta parin kuukauden jälkeen (vai meniköhän siinä peräti kauemmin).

Uusi hamsteri ei minulla missään nimessä korvaa edellistä. Jokainen on niin oma persoonansa ettei niin koskaan voisikaan olla. Jokainen on valtavan rakas omalla tavallaan, enkä tarvitse suruaikaa kunnioittaakseni sen muistoa. Kunnioitan muistoa ikuisesti mielessäni ja sydämessäni. Muistan Ikariaa lämmöllä ja muut hamsuni ovat helpottaneet surutyötä.

Kun Nanasta aika jättää jossain vaiheessa (kamala ajatus), niin uusi tulee kyllä heti kun se oikea löytyy. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että minulla on kahden syrkin raja. En ota enempää, enkä pidä vähempää  :D . Kaksi on juuri sopiva määrä. Se ei voisi kuitenkaan koskaan laimentaa Nanan muistoa millään tavalla, koska Nana on jotain ainutlaatuista!
- Riikka

Juulia

#19
Se oli vain minun mielipiteeni asiasta ja se on minun tapani menetellä ;) eli minusta on väärin alkaa sanoa "ompa kummallinen asenne" jos se on minun tapani :roll: .
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Ritu

#20
^Jep, olen samaa mieltä. Ihmisen tunteet ovat kumma juttu. Jokainen taplaa tyylillään ja hoitaa surutyönsä niinkuin parhaalta tuntuu. Mutta minusta on kiva keskustella asiasta. Jokainen ihminenkin kun on niin ihanan ainutlaatuinen  :D
- Riikka

Juulia

#21
^ Jep ;) . Ihmisiä on erilaisia niinkuin on tapoja ja tyylejäkin menetellä asioita :) .
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Talvikko_95

#22
Tää ei nyt kokonaan liity hamsuihin, mutta kerrompa silti  :P
Mulla oli ennen afrikkalainen kääpiösiili, mutta se kuoli marraskuussa 2007  :cry: tietenkin ensin suri hirveesti eikä siinä olis pystyny ottaa mitää uutta, mutta sitten, kun olin päässy sen yli nii oli melkeen heti mielessä, että onhan tässä nyt joku hankittava, kun on nii tylsääkin ilman mitää elukkaa  :oops: ja nyt oon luultavasti kesällä hankkimassa hamsua, mutta pitää vaan noita vanhempia vaan vähän tutusuttaa tähän ns. uuteen lajiin  :D mutta sanoisin, että kyllä mun mielestä se on ittestä kiinni millon pystyy/haluaa ottaa...
? Talvikosta haaveilen ?

Juulia

#23
Eikä minusta muiden ajattelutapaa pitäisi alkaa arvostella, jokainen tekee niinkuin parhaakseen näkee :) .
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Loretta

#24
Meillä kuolee vähävälii hamsuja ja uusia on jo kotona. Tätä kyssärii ei varmaan oltu tarkoitettu "kasvattajille" vaan tavis lemmikin omistajille  ;)
"Ilonen mieli korvaa puuttuvan älyn"

Nimetöntä syrkkikasvatusta väreissä]

_karvaturri_

#25
Heti oon yleensä ostanu :oops:  on niin tylsää ilman pikku vipeltäjää  :sydan

talvikot on ihania <33
http://www.katsunhamsu.suntuubi.com

Primula

#26
Käytiin ostamassa Lenni, ennen kuin saatiin tietää, että Fia-Hillevi piti lopettaa. :cry:  Vaikka ei olisi tarvinnut Fia-Hilleviä lopettaa olisi Lenni meille silti jäänyt.
Juntti ei tunnista oransseja hiuksia luonnonpunaisista.

Lilli

#27
Kun Ninni kuoli, niin minun oli vähän vaikeaa päästä yli siitä, onneksi meidän vahnus Lilli auttoi suruun ja ostin vasta 5kk päästä uuden hamsterin, se on tosiaan ihan miltä itsestä tuntuu, koska on valmis ostamaan uuden.
[size=85]Romeo[/size] ?
[size=85]Syyrialainen[/size]
[size=85]Hopeanharmaa vn[/size]
[size=85]23.5.2010[/size]
[size=85]Tico[/size] ?
[size=85]Venäjänkääpiöhamsteri talvikko[/size]
[size=85]Helmiäisnormaali[/size]
[size=85]6.11.2008[/size]

Eve_

#28
Viksun kuolemasta on yli vuosi ja pääsin siitä yli muutamama kuukausi sitten, uusi hamsteri on tulossa perjantaina ja odotan sitä innolla, omana yksilönä ja persoonana, ei Viksu 2:na.  :)
Piikit voivat satuttaa sinua, ihmiset hylätä, auringonpaiste muuttua sumuksi, mutta et ole koskaan ilman ystävää, jos sinulla on hevonen.

(Douglas Mallock)

AnZu

#29
Meillä oli hamsteritonta aikaa vajaa puoli vuotta. Sitten en enää kestänyt  :mrgreen:
*Soundlover\'s Harry Potter "Ron"*
RIP Soundlover\'s Asteroid "Harald"
RIP Oodi