Tiedote: papova ja hamsterinäyttely / Info: papova and hamster shows

Aloittaja Vevve, 26.09.16 - klo:10:40

Vevve

TIEDOTE: Papova ja hamsterinäyttelyt

Hamsteriyhdistyksen Grand Gala -näyttely lähestyy hyvää vauhtia, ja näyttelyyn on odotettavissa vieraita myös ulkomailta. Olemme tiedottaneet 27.7.2016 Ruotsissa olevan papova-riski, ja taudin pitkän itämisajan vuoksi se on edelleen ajankohtainen. Sairaus tarttuu ainoastaan syyrianhamstereihin ja leviää eritteiden välityksellä.

Suomen Hamsteriyhdistyksen hallitus on päättänyt, että näytteilleasettajat Ruotsista ovat tervetulleita osallistumaan Grand Galaan. Syyrianhamstereiden tuominen Ruotsista näyttelyyn on kielletty, ja ruotsalaisten näytteilleasettajien eläimet tullaan pitämään muista eläimistä erillisessä pöydässä.

Toivomme kaikilta näytteilleasettajilta ja tuomareilta erityisen tarkkaa hygieniaa niin käsien kuin eläinten kuljetuksen suhteen.

INFO: Papova and hamster shows

The Finnish Hamster Association's board has decided, that Swedish breeders are welcome to enter the Grand Gala show in Finland 15.10.2016.

Bringing syrian hamsters from Sweden to the show is strictly forbidden. Dwarf hamster from Sweden will be shown on a separate table from other animals.

We wish all attendees will desinfect their animal transport boxes and their hands after handling animals.