Piiitkän reissun jälkeen vihdoin kotona! Oli raskas mutta antoisa matka.

Meiltä lähti näyttelyyn osallistumaan 10 hamsteria. Kotiin jäi 6 ennakkoilmottua eläintä ja tilalle 3 jälki-ilmoa... En tiedä mitä ihmettä oikein ajattelin ilmoja laittaessani, olin ilmoitellut ihan ihme otuksia!

Goldilock's Quadrasonic oli standardirobojen S1 ja tuomarin suosikki, Goldilock's Zavannah koe-standurobojen S1 ja muistaakseni paras nuori ja Goldilock's Sinclair ei-standurobojen S1, Goldilock's Öljysheikki taas paras nuori. Talvikoissa Regalis Let The Games Begin ja Goldilock's Limoviikuna taisivat saada jotkin kumat/parasnuori/tuomarinsuosikki/taijotain. Kiinankääpiöissä Goldilock's Gaptooth Ridge S1 sertillä. Olen erityisen ylpeä Gaptoothista, se on ensimmäinen sertin saanut kiinarikasvattini

En mene vannomaan että muistan oikein kaikki kumat ja muut pikkupalkinnot, mutta on niitä tuolla aika läjä.
Arvostelin lemmikkiluokan syyrialaiset hamsterit. Minusta oli hyvin positiivista nähdä niinkin vähän liian lihavia eläimiä! Yleensä arvostelussa on aina melko paljon liian pulleita hamsuja, mutta nyt lähes jokainen oli massaltaan sopiva ja lihaksiakin löytyi. Turkeissa sen sijaan oli hiukan parantamisen varaa, mutta ylipäänsä eläinten taso oli aika huima ja jaoinkin tosi hyviä arvosanoja — en varmaan yhtäkään T:tä tai MH:ta. PLH1:ksi sijoittunut naaras oli aivan upea, ja BIS-kehässä kuulin vielä sen saaneen 6 viikkoa sitten poikaset. Eipä näkynyt kunnossa millään lailla!

BIS-kehä oli jännittävä, kun mukana oli myös muiden eläinlajien parhaimmisto, joka olikin hankala sijoittaa paremmuusjärjestykseen.
... Hiukan nolotti, kun hamsteri jonka arvelin ulkonäöstä jotenkin tutun näköiseksi ja lopulta näyttelyn jälkeen luettelosta huomasin omaksi kasvatikseni puri arvostelussa minulle verihaavan. On tääkin tuomari oikein hyvien lemmikkihamsujen kasvattaja