:icon_lol:Pitääkö syyrialainen madottaa AINA tiettyyn aikaan vuodesta, onko pakko ollenkaan? 
Ja toiseksi, paljon eläinlääkärikulut maksaisivat yleisesti? 100e ylöspäin vai alaspäin? Äitiäni kiinnostaisi..
Meillä ei siis ainakaan toistaiseksi ole hamsteria.
Onko ns. pakollisia tarpeita joita hamsulle täytyy eläinlääkärin tehdä? Kuten koirilla rokotukset jne..
Pöliseekö mörtti-röpö? Kaikki suosittelevat sitä.
Tarvitseeko syyrialainen kylpyhiekkaa? Missään hoito-ohjeissa (joita olen lukenut) ei ole siitä mainittu
Ystävälläni on talvikko ja sillä on kylpyhiekka kuppi.
"Pöliseekö" terraariossa vähemmän kuin häkkidunassa, siis niin että pölyä on ulkopuolellakin sitten.. 
Milloin syyrialainen kannattaisi hankkia? Talvella, keväällä, vasta kesällä? Onko sillä merkitystä..? 
Anteeksi useista kysymyksistäni, mutta hamstereista kiinnostunut kaipailee vastauksia, ennen lopullisia päätöksiä

Joihinkin näihin on jo vastattu toisaalla, mutta...
- Hamstereita ei ole pakko madottaa ilman eri syytä. Itse madotan silloin tällöin, koska meillä on paljon kontakteja muihiin hamsuloihin ja käymme näyttelyissä.
- Keskimääräinen ell-käynti on muutaman kympin, mutta ihan riippuu mitä siellä tehdään. Esim. raapenäyte ulkoloisista nostaa hintaa. Harvemmin noiden kanssa on lekuriin joutunut kuitenkaan.
- Mörtti tai muukaan hake ei pölise, mutta itse ainakaan en siitä pidä tai sitä suosittele

Se on ihan mieltymyskysymys kyllä. Mielestäni hake ei ime pissaa kovin hyvin, eikä ole niin "miellyttävä" kuin pehmeämmät kuivikkeet. Tosin varsinkaan monet urokset eivät tästä juuri piittaa, niille riittää muutama vessapaperin suikale näön vuoksi... Muitakin lähes pölyämättömiä vaihtoehtoja on, kuten hamppukuivike.
- Syrkki ei tarvitse kylpyhiekkaa. (Sitä voi joskus antaa, mutta tuppaa kuluttamaan turkkia.)
- Terra on siistimpi kyllä, mutta painavuutensa takia noin muuten ehkä hankalampi siivota/pestä kunnolla. Yleensä riittää kun vaihtaa osan kuivikkeista.
- Mikä tahansa eläin kannattaa hankkia silloin kun on aikaa tutustua siihen. Talvisin syntyy vähemmän kotimaisia poikueita, mutta toisaalta eipä tarvitse painia kuumuusongelmien kanssa kuten viime kesänä.