Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - excitant

Sellainen informaatio vain kaikille, että Hamsteriyhdistyksen foorumilla liikkuu eräs nimeltä mainitsematon huijari. Hän myy täällä tavaraa tai tarjoaa ostajille, käskee maksamaan tavaran etukäteen ja vastineeksi saakin jotain aivan muuta. Eli hänen myymänsä tavarat ovat joko rikki, erittäin likaisia tai  todella huonokuntoisia. Hän saattaa väittää tavaroiden olevan loistokunnossa ja laittaa jopa kuvan, missä kyseinen esine saattaa olla useampia kuukausia tai jopa vuosia vanha, eli näyttää uudelta. Palautusoikeutta ei häneltä ostamilla tavaroilla ole.

Itse olin tyhmä ja menin täysin halpaan. Olin laittanut foorumille ilmoituksen "Ostetaan hyväkuntoinen terraario". Pian sainkin vastauksen. Myyjä väitti terran olevan erittäin hyvä ja siistissä kunnossa, jossa oli vain yksi halkeama ja sekin aivan olematon. Sen lisäksi hän laittoi kuvan terraariosta, missä se näyttikin aivan upouudelta. Maksoin 50 € hänen tililleen samantien, sinisilmäinen kun olin. Eilen hän käväisi ja jätti terran pikaisesti minulle sen enempiä puhelematta. Petyin todella pahasti, sillä sen lisäksi että terraario oli aivan älyttömän likainen ja haisi erittäin pahalle, se oli täysin hajoamispisteessä. Halkeamia oli useita eikä terraa pystynyt kantamaan ilman että se olisi suorastaan romahtanut.
Soitin myyjälle ja vaadin palautusoikeutta. Hän ei kuitenkaan suostunut. Ehdotin myös, että hän voisi maksaa minulle korvausta edes parikymppiä, mutta ei. Siispä en voinut asialle mitään. 50 € meni kankkulan kaivoon, sillä jouduin heittämään terraarion samantien kaatopaikalle.

Olkaa siis varuillanne ostaessanne jotakin tarvikkeita ym. ihmisiltä joita ette tunne. Älkää koskaan maksako mitään etukäteen ja ostako sikaa säkissä niin kuin minä tein. Näin vältyttäisiin huijareilta  :ankst:
Yleistä hamsterikeskustelua / Hamsun unet
22.10.07 - klo:16:23
Äänteleekö tai liikkuuko teidän hamsterinne unissaan?

Minulla meni äsken sydän kurkkuun kun havahduin aivan sietämättömään rääkymiseen tuolta terrasta. Juoksin nopeasti katsomaan ja nostin mökkiä. Huuto lakkasi kun tyttö heräsi ja ilme oli sellainen että "huh, miksi herätit?!" :c8 Luulin aluksi että pienellä oli jokin hätänä, mutta tutkittuani hamsun läpikotaisin löytämättä kuitenkaan mitään vikaa tajusin, että rassu oli nähnyt painajaista!
Elikkä olen nyt siinä vaiheessa että olisi muutto kotoa edessä omaan kämppään opiskelujen takia, ja sen myötä olisi myös tarkoitus raahata kaikki hamsut mukana.

Nyt siis kysyisin teiltä, että miten te olette tuosta asiasta selvinneet, moniin vuokra-asuntoihinhan ei saa ottaa lemmikkieläimiä? Miten olette ison hamsulauman kanssa pärjänneet opiskeluaikana, kun alla on se vuokrakämppä? Onko tuo edes niin iso ongelma kuin kuvittelen?

Kokemuksia kehiin, kiitos :D