Viestit - lusikka

Sirius tuossa juurikin puolisen tuntia sitten oleili sylissä hetken. Huomaa kyllä että erakkoluonne tuo on, ei se kädessä viihdy (: Siksi otankin sen aina toisinaan syliin kun olen koneella, pääsee sitten viipottamaan sylissä ja pöydällä, missä pystyn tuota hyvin vahtimaan. Kaulahuivini alla on ilmeisesti kovin kivaa, kun sinne se jumiutui itseään pesemään C:
Tänne muutti 4.2 talvikkotyttö nimeltä Sirius :3 Tuollainen jouluaattona syntynyt murmeli.

// Säätämiseksi meni taas ._. Toivottavasti ei tuu ihan järjettömän kokosena tuo kuva :C
Itselläni on ensimmäinen hamsteri kierroksessa juurikin nyt... Tuo on asunut luonani kohta vasta kaksi kuukautta :3 Silti en kyllä ainakaan myönnä kauheasti virheitä tehneeni x) Gerbiileitä on kuitenkin aikaisemmin ollut, eikä noiden hoito loppujen lopuksi kovin radikaalisti toisistaan eroa. Ja kuitenkin pidemmän aikaa ennen Siriuksen hankkimista lueskelin hamsterikirjoja ja etsin tietoa pitkin poikin netissä.

Pakko myöntää, että vaikka ikää jo se kahdeksantoista on, niin muutamana ekana päivänä tuli kyllä mukamas vahingossa rapisteltua dunan lähellä päivisinkin siinä määrin että tuo heräsi... Kun olihan se nyt niin kamalan söpö ja uusi ja kaikkea. Mutta se tosiaan jäi ihan niihin kahteen - kolmeen ensimmäiseen päivään, eikä näytä Siriusta millään tavalla järkyttäneen x)

Minidunassa tyttö asui ensimmäisen kuukauden, mikä nyt ei talvikon kohdalla virhe ole... Mutta sitten ostin toisen minidunan ja yhdistin nuo C: Aluksi myös oli jotain muovista, mutta muovit otin pois vaikkei tuo niitä purekaan. Ei tuo tosin pure mitään muutakaan. Paitsi sormia x)

Tuoreruuan antaminen on kyllä vähän laiskaa.. Yksin asuva opiskelija joka syö epäterveellisesti itsekin... Ei sitä paljon tuoreruokaa kaapeista löydy. Vaan pyrin silti kuitenkin antamaan sitäkin niin usein kuin mahdollista, ja ainakin maissia löytyy pakastimesta melkein aina.

Kamala romaani taas... xD
Kaipa pistän minäkin kuvaa asumuksesta näytille :3
Ei asusta täällä kuin vain yksi talvikko, tyttönen nimeltä Sirius C:

Tuossa päivänä muutamana tein melkoisen suorituksen ja yhdistin kaksi dunaa toisiinsa.. Melkoinen homma tuossa oli, meni siihen nimittäin että piti leikata kumpaankin dunaan reikä ja sitten päälystää reiät verkolla, johon leikkasin putken kokoisen reiän ja sitten putkella dunat yhteen (: Yhdellä dunalla on mittää suunnilleen 50 x 30, ihan tarkkoja mittoja en jaksa muistaa x) Oliskohan jotain minidunia nuo...

Tässäpä toinen duna, joka toimii ikään kuin ruokadunana ja sisältää vain muutaman sentin purukerroksen:

Sitten puruduna ennen kuin sinne purua laitoin.. Tosin järjestys muuttui vielä kuvan ottamisen jälkeen hiukan, tuo putki siirtyi keskelle dunaa ja lautasenpuolikas sen tilalle. Sitten tuohon lautasenpuolikkaan kohdalle tuli taso, koska putki on niin ylhäällä ettei Sirkku muuten siihen yltäisi x)

Ja sitten vielä koko viritelmä valmiina:

Ja oikeasti tuon yhden lautasenpuolikkaan sivut on muuten hiottu todella sileiksi, niistä ei mitään haavoja voi aikaan saada, vaikka ne kuvassa vähän teräviltä näyttävätkin. Ja on myös hyvin tukevaa tekoa hän x)

Olen kyllä viritelmään enemmän kuin tyytyväinen, ja Sirkkukin tykkää kun näin voi tarjota paremmat kaivelumahdollisuudet kuin vain yhtä dunaa käyttäessä (: