Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Wahnsinn

Kiitos vastauksestasi Hajime! Mukavaa että näinkin rivakkaan ehti joku kommentoida mieltäni askarruttavaan asiaan!  :icon_smile:

Juu olinkin fundeeraillut, että tietenkin tuo puupohja tuottaisi hiukan haastavuutta puhtaanapitoon (isompien jyrsijöiden kanssa olisi ehkä mahdollista pistää vaikka vahakangasta ja päälle reippaasti kuiviketta, muttei taida hamsuille moinen olla fiksua). Koitan miettiä plussia ja miinuksia ja niiden pohjalta sitten päätyä toivottavasti johonkin selkeään ratkaisuun.   :icon_e_biggrin: Olisi ainakin tuollainen asumus varmasti kivan hengittävä ja tilava, saatikka liikuttelu olisi helpompaa kuin lasiterrassa. Taitaa tosiaan olla aika paljon kiinni siitä, minkäluonteinen hamsu meille mahtaa sitten kotiutua, heittääkkö arpaa ja ostaa tuollai kalliinlainen ja mahdollisesti erittäin hyvä asumus sillä riskillä, että joku saattaa tulla sieltä jyrsimällä ulos vai hommaanko vain sitten nöyrästi lasiterran. Muovista en oikein haluaisi ottaa kun yritän jokseenkin pysyttäytyä siinä "luonnollisuus" teemassa hamsun kohdalla.   :icon_smile: Katsotaan mitä keksin..

Muilla mietteitä tuohon miun otsikkoon liittyen?  :icon_cheesygrin:
Heippa!

Olen luultavimmin loppuvuodesta ostamassa itselleni syyrialaisen hamsterin (kovasti myös etsiskelen netistä sopivanoloisia kasvattajia jo valmiiksi) ja suunnittelenkin ennen sitä huolella mm. häkki-/terra-, kuivike-, virike-, häkkitarvike-, ruoka- ja jyrsimisleluasiat kuntoon. Olen pohdiskellut kovasti millaisen asumuksen haluan tulevalle hamsulle tarjota (joka tulee olemaan 95% varmuudella yksi syyrialainen), akvaario/terra olisi mainio ja nimenomaan akvaario/terra, jonka pituutena olisi about 120cm x 50cm (pituus ja leveys). Tuossa kokonaan lasisessa hökkelissä kun on vaan sellai juttu, että se tuppaa tuossa koossa painamaan paljon ja on semihankala liikuteltava.

KYSYMYKSENI KUULUU SIIS NÄIN:
Olisiko otsikossakin mainitsemani häkkityyppi sopiva hamsterille? Osat ovat ilmeisesti pleksiä ja kumipuuta, jyrsiikö hamsu itsensä läpi kumipuusta? Valkkaisin noista tuon suurimman version. Tuo olisi vaihtoehtona huomattavasti kevyempi kuin lasiterra ja helpompi liikuteltavakin pyöriensä ansiosta.  Tässä linkki kyseiseen tuotteeseen:

Tarkoitus on myös luoda hamsterille mahd. luonnonmukaisen oloinen ympäristö, ei mielellään mitään värikkäitä muovimökkejä vaan mielellään luonnollisista matskuista tarvikkeet ym. ja tietenkin pyrkisin siihen, että tekemistä hamsulla riittäisi jatkuvasti, eikä pyrkisi ainakaan tylsyyttään syömään tietään ulos häkistä/asumuksesta. :)

Mitä mieltä olette? :) Kiitos kovasti jos joku viisaampi jaksaa miua heittää mielipiteellään. :)

-Wahnsinn

P.S Jyrsijöistä on kokemusta, meillä on kotona 4 marsua (isoissa tehdashäkeissä) ja 2 gerbiiliä (asuvat juurikin lasiterrassa).