• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Häkki/ Duna/ terra kuinka kauan kestää siivouksessa??

Aloittaja Essi, 18.01.09 - klo:18:22

« edellinen - seuraava »

GaneshaX

#30
Tää on sit ihan suurpiirteistä. En kattonut mitenkään tarkkaan. 5 dunaa tänään, niin  about 2h. Mut teen paljon muutakin samalla, lataan tiskikoneen/käyn partsilla/kerään roskia jne.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Lukas:-)

#31
10-40 min , noin ;)

Viiru_

#32
mulla ei kyllä mee kauheesti aikaa ku on yks mini duna..
oisko (hmm..)  10-15min :)

ralle

#33
mun häkin siivouksessa menee 5-10minuuttia (on ko mini duna liian pieni syrkille :pilvi:

Edit: Lopetettaisiinko heti alkuun se turhien hymiöiden kylväminen! - Tansku

Möfö

#34
^On aivan liian pieni

Itselläni menee yhteen dunaan sellanen 30 minsaa. Haen pussiin ulkovarastosta purua. Sitten otan hamsterin ja tavarat pois sekä kaadan vanhat purut pussiin (siitä sitten vien kompostii) Jos joku virikkeet on likasia pesen ne ja dunan suihkutan, johonkin pahimpaan pissanurkkaan laitan pikkasen mietoa astianpesuainetta ja hinkkaan puhtaaks. Sitten vaan purut pohjalle ja hamsteri sekä virikkeet paikalleen. Joskus mietin pitemmästi uutta järjestystä, koska vaihan järkän joka viikko...
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

Marla

#35
Riippuu siitä, kuinka perusteellisesti siivoan. Jos ei ole liiemmin sotkettu tai muuten vain ei ole suursiivouksen aika, menee sellaiset 10-15 minuuttia yhteen. Olen kehitellyt sellaisen pikatyylin, jolla käyn rutiininomaisesti häkit läpi.
Silloin siis vaihdan vain osan puruista, pissahiekan jne.

Jos taas on perusteellinen siivous, niin voi ihan hyvin mennä puoli tuntia. Silloin kuuraan pohjalaatikon yms. kunnolla.
Tietty tuon lasisen ison terran kanssa on vähän säätöä, kun sitä en pysty yksin kanniskelemaan kylppäriin. :roll:

viiru

#36
Rottahäkissä menee 30 min, kääpiöhamstereiden muovilaatikoissa ehkä 2 min per lootikko, lasiterraarioissa 5-10, syyrialaisten lasiterraarioissa 10 min, syyrialaisten gabbereissa n. 5 min. Nämä ajat käsittävät tyhjennyksen + uudelleensiivoamisen (yleensä myös täytän kupit ja juomapullot samalla), mutta eivät sitä aikaa mikä kuluu esim. purujen tai virikkeiden hakemiseen. Puruja säilytän ulkovarastossa, sisällä hamsterikaapissa on aina sellainen 60 litraa kerrallaan purua.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

blood.and.tears

#37
Lasiterraan menee mulla noin 10-15min, jos tyhjentää kaikki ja laittaa puhtaat kuivikkeet tilalle, putsaa ruokakupit sekä täyttää juomapullot. Jyvät on terran pohjalla ilman kuppia, kun toi syrkki kaivaa ne sieltä kupista aina viidessä minuutissa pois. Jos pesen terran kunnolla + kuivaan + laitan kuvikkeet yms. niin yleensä menee sellainen puolisen tuntia.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Essi

#38
Mä ain siivoon hitaasti xD    Mul ei oo ikin kiire siivooo niit =D

niiisku

#39
Ekan hamsuni dunassa (syyris) meni yleensä se puolitoistatuntia.
Tokan hamsuni dunassa, syyris sekin, menee ehkä 45min, tai usein ylikin, koska en pidä kiirettä ym. Siivoan häkin aina perusteellisesti kippaamalla kaikki purut ja muutkin pois, pesen ylä- ja alaosan, ja alaosaa vielä yleensä liotankin, ja sitte vaa uudet purut, uudet ruoat, vedet jne. :'D Tälläsen siivouksen siis teen niinkö kerran viikossa - kerran kahdessa viikossa, tosin pissanurkkaa siivoilen ja vettä vaihtelen useammin, välillä noukin kakkojakin mökistä...
[size=85]? Syyrialainen Lyyli, Pk Cinnamon ~3.10.2008[/size]?

Anzukka

#40
MUlla menee sellanen 10-30 minuuttii riippuen: Mielialasta, asumuksesta, hamsterista ja sensellaisista pienistä sivuseikoista ;)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Peppi

#41
Pepin akvaariossa kestää 30min..
Peppi Talvikko naaras, s. 4.8.-08 - k. 21.10.-10. Sinua ikuisesti kaivaten <33 ?
Koda Talvikko uros, s. 1.1.-10 - k. 17.7.-11. Sinua ikuisesti kaivaten <33?
Beea Talvikko naaras, s. 13.1.-11 - k. 7.6.-12, Lepää rauhassa <33?

AkuHamsteri

#42
N.25min.  :P

AkuHamsteri

#43
N. 25MIN  :nocreke:

Essi

#44
Nykyään mul menee 25 min. Kummanki siivoukses