Campbellien kasvatus

Aloittaja gimlixx, 13.07.15 - klo:14:59

Emma selin

Moikka! Itse saan mahdollisesti jouluna 2 campbelliä ja mietin kun niin kovasti pitäisin laikukkaasta mustavalkoisesta tai mistä vaan väreistä mutta niitä ei tunnu löytyvän mistään , olisiko teillä tietoa mistä voisin löytää?

Ana

Aika harvassa on. Saija Kukkohovi ainaki kasvattaa mustaa kuviollista, mutta niitä on tosi vaikea saada. Kun yleensä kastajat jättää itselleen.

Okei:) kiitos tiedosta.

gimlixx

Meillä oli nyt ensimmäistä kertaa campbellipariskunta, joka ei lisääntynyt heti ensimmäisenä mahdollisena päivänä yhdistämisestä, vaan meni peräti viikolla yli. :tongu: Yleensä on ollut aika tismalleen se 19-20vrk yhdistämisestä ja sitten tulee nakkeja.
Toki meikäläisellä ei nyt ihan hirveän montaa poikuetta (10) ole tähän mennessä kämpsyistä takana, mutta ihan mielenkiinnosta, että mitenkäs muilla tämä tiinehtyvyys?

Unipallo

Mulla on justiinsa naaraalla pienet pesässä ja kävi juurikin noin, että nopeasti kävi. Iso satsi vielä penikoita. Kuulostaa ihan linnun viserrykseltä piipitys.  :loov:

Alkemistin

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 28.11.15 - klo:14:24
Jos jollain on tietoa missä niitä täysin kilteistä ja terveistä linjoista kasvaa eri sukuisia campbellejä, niin otan tiedon erittäin mielelläni vastaan

En ihan hahmottanut tätä, erityisesti kohtaa "eri sukuisia"? Siis eri sukuisia kuin sinullako vai keskenään eri sukuisia? Jälimmäistä tuskin löytyy mistään yhdestä paikasta, sillä (kuten todettua) sen yhdenkin linjan pitäminen kilttinä ja terveenä on yhtä tuskaa.  :icon_e_wink: Oletankin, että oli sarkasmia.  :icon_cheesygrin:

Meillä jouduttiin vastikään lopettamaan yksi nuori campbellipoika, jolla on ollut (ehkä jo nuoresta asti) jotain epämääräistä häikkää ja viime näyttelyn alla se vakavoitui. Eviraan tätä ei tullut lähetettyä, koska sukuhaara kuitenkin katkesi siihen. Se tuli isänsä mukana palkkiona isän jalostuslainasta ja oli kyllä pitkään pirteä velikulta. Onneksi isän veljellä on kaikinpuolin mukavat lapset. Nimenomaan cämpsyillä kannattaa pitää itsellään vähintään kaksi samasta poikueesta, jotta linja pysyisi voimissaan.

Lainaus käyttäjältä: Unipallo - 03.12.15 - klo:21:39

Siipan cämpsypareista toinen sai poikasia ja ihanaa taas tuo piipitys.  :sydan:

Unipallo

Meillä ehkä odotellaan albiinopoikasia.  :fruit: