• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteriharrastuksen väheksyminen

Aloittaja S.D.G., 02.09.07 - klo:16:59

« edellinen - seuraava »

S.D.G.

#15
Paljon enemmän kyllä hamsteriharrastuksesta saa irti näin "vanhempana" (...) Onhan noi pieniä ja helppohoitoisempia, mutta ei ne mitään pikkulasten lemmikkejä silti ole. Eikä mikään lemmikki ole. Harmillisen huolettomasti vanhemmat ostaa hamsuja lapsilleen. Eräänkin ekaluokkalaisen vanhempi oli ostanut lapselleen kolme talvikkoa, että olis lapsella paree miäli.   :S  

Valitettavan harva ymmärtää, kuinka tärkee asia ja ihan oikea harrastus on kyseessä. Eilen kyllä oli tosi mieltävirkistävää keskustella ihmisen kanssa, joka ei oo hamsuharrastaja, mut joka oli kiinnostunu ja kunnioittava. Vaikka taitaa nykyään olla aika yleistä olla epäkunnioittava ja epäkohtelias toisen kiinnostuksenkohteita kohtaan, ei vain hamsuja?
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

tyttö_vaan

#16
Äiti luuli, että meillä on pienikokoinen marsu, heh. Nykyään vanhemmat sanoo sitä hiireksi... Mä oon jo 2 vuotta sitten haaveillut hamsterista ja nyt sain sen. Tai no, tää on vika mahdollisuus saada sellainen, koska muutaman vuoden päästä mä jätän jo tän talon ja lähden omilleni.

Potmo

#17
Kovin moni ei vielä edes ole tietoinen että minulla on hamsteri, enkä siitä kyllä paljoa huutelekaan. Ei sillä että häpeäisin sitä, yleensä en vain puhu muutenkaan kaikesta mitä minulla on. Jos kysytään niin vastaan, mutten ala hehkuttamaan (pahasti ainakaan :P ) Poikaystävä "ei pidä eläimistä" mutta oli kyllä meille heti tulossa kun hamsterin sain, "mennään teille, haluan nähdä sen hamsterin!" Sanoi se sitä peräti söpöksi. Kyllä se siitä tykkää, ei vaan myönnä sitä xD Isä taaskin odottaa että milloin saa nähdä ja huomenna olisi tarkoitus kun hakee minut niin samalla vilkaista "lapsenlastaan" ;D
[size=85]Abigail 12.8.2007 - 24.4.2009
Amor Vincit Omnia, "Amo", 29.3.2009 -
Life isn\'t about waiting for the storm to pass, it\'s about learning to dance in the rain.[/size]

Keltis

#18
Lainaus käyttäjältä: "S.D.G."Niin, ja kauheinta kyllä oli ku paras kaveri alko vihjailla kuinka Hitler ja minä olemme samanlaisia jalostuspyrkimyksissämme! Piti kyllä vähän palauttaa sitä maan pinnalle.

Haha. Ihan hyvin oivallettu.

Rottia/hiiriä/marsuja on täälläkin, ja datanomiluokkalaiseni yleensä heittävät jotain sen tyylistä, että laita ne tuottamaan sähköä juoksupyörällä koneeseen.

Hamsteri taitaa olla niin yleinen, suosittu ja muiden mielestä niin hajuton ja mauton(=tylsä) lemmikki, ettei siitä niin paljon kommentteja irtoa kuten herppiharrastaja-raukoille.
Kanssani huoneen jakaa 2x cämpsyä ja 2x talvikkoa

S.D.G.

#19
:D  Näinpä näin!
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Anonymous

#20
aluksi minun hamsu harratsukselle naurettiin.. ^semmoisia rääpäleitä^

nyt kuittaan jos on vastassa vaikka kissan omistaja: mitäs sille sun lintulauta hitlerille kuuluu? niin alkaa niistä sitten hamsuja taas tulla..

tai kaveri jolla on buldoggi.. ja se kans yritti heittää läppää hamsuista.. niin sanoin sille: et kannattasko viä toi koira silmäläääriin ku on näemmä päässy seinään törmäämään...  xD

Keltis

#21
Olen muuten huomannut aika mielenkiintoisen ilmiön. Ihmisille (iso) eläin on ilmeisesti joku oman egon jatke tyyliin "haha kyllä nuo rotat meidän Mirrelle maistuisi" "meidän Tassu leikkisi noilla mielellään" jne. On se niin rankka juttu!
Kanssani huoneen jakaa 2x cämpsyä ja 2x talvikkoa

laudeliina

#22
Meillä kanssa sanotaan rotiksi tai marsuiksi.. Ja setä kun näki Romeon sanoi että ei tuosta kyllä kovin isoa hansikasta saa! :shock:  Mutta ihan vitsillä se sen sanoi (ainakin toivon mukaan..)

Minski

#23
Mulle yks hoitolapsen äiti sanoi kerran, että "Mitä sun ikänen niillä hamstereilla tekee, etkö sää oo vähän liian vanha niihin." :roll:

Sitten yks työkaveri oli niin hilkulla, ettei siltä pettäny pokka, kun ruoesin puhuun hamsterinäyttelyistä, sen mielestä oli hirveen huvittavaa kuvitella, että miten hamstereita arvostellaan ja mitä asioita niistä voidaan arvostella. Ei se sentäs kohteliaisuussyistä räjähtäny nauraan, mutta ei kyllä ollu kaukanakaan :)

Siinäpä syy, minkä vuoksi hyvin harvoin puhun hamstereista oma-aloitteisesti kenellekään ei-hamsteri-ihmiselle, harvoin ne tajuaa tätä. Kyl mä juttelen hamsuista, jos multa niistä kysellään ja ollaan kiinnostuneita, mutta en mä rupee niistä mitään puhetta pitään omaehtosesti :D
Hamsteriton tätä nykyä

Tatu

#24
^ Joo, se on useiden mielestä jotenkin niin kauhean huvittavia ne hamsterinäyttelyt. On saanut yhden jos toisenkin räjähtämään nauruun, ei siinä sitten itse tiedä että loukkaantuisiko vai nauraisiko mukana. Minusta hamsterinäyttelyissä ei ole mitään sen huvittavampaa kuin esimerkiksi kissanäyttelyissä.  :huh

Blizzard

#25
Meillä lähiporukka luuli, että näyttelyissä hamsuja juoksutetaan taluttimen päässä kehässä :huh Onneksi sain oikaistua niille asian:)
Hamsulauma ja koiruus

Anonymous

#26
kun hurmuri tuli meille, ajattelin etten sitä iknä kyllä minnekkään näyttelyyn vie.. noh, yhet näyttikset on jo takana :) ja hamsumääräkin on yhdestä kasvanut näljään ja oulun grand galaa odotellaan kuin kuuta nousevaa :)

S.D.G.

#27
Lainaus käyttäjältä: "Keltis"Olen muuten huomannut aika mielenkiintoisen ilmiön. Ihmisille (iso) eläin on ilmeisesti joku oman egon jatke tyyliin "haha kyllä nuo rotat meidän Mirrelle maistuisi" "meidän Tassu leikkisi noilla mielellään" jne. On se niin rankka juttu!

Ehkä ihmiset kokevatkin hamsterit uhkana  :D  Sitte ois kyllä aikoihin eletty  XD  

Lainaus käyttäjältä: "Tatu"Joo, se on useiden mielestä jotenkin niin kauhean huvittavia ne hamsterinäyttelyt. On saanut yhden jos toisenkin räjähtämään nauruun, ei siinä sitten itse tiedä että loukkaantuisiko vai nauraisiko mukana.

Eräitä tuntuu tosiaan ajatus hamsterinäyttelyistä huvittavan. On se hyvä että me hamsteri-ihmiset tarjoamme vähän naurunaiheita elämään?! No, asiallisesti on sitten kyllä voitu asiasta keskustella ja tehdä selväksi että kyseessä on ihka oikea harrastus ja että näin pieniin voi tosiaan kiintyä.
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

trap

#28
Marsuksi, rotaksi ja hiireksi on tuota ötökkää sanottu, joskus alkaa vähän keittämään kun joutuu joka kerta korjaamaan. Se vain tuntuu niin omituiselta kun itselle niiden eläinten välillä on niin suuret erot että ei ole edes mahdollista mennä sekoittamaan...

Kun kerroin yhdelle kaverille hamsterinäyttelyistä, tämä repesi ihan totaalisesti ja alkoi kysellä että juoksutetaanko niitä ympyrässä niinkuin koiria  :nihkee:
Mökinkulmia jyrsimässä
u. "Mörkö", syyrialainen pk musta, s. 2.5.12

Linda

#29
No työkaverit sanoo aina et mul on marsuja

Vanhemmat kysy eka mitä mä tollaisil pikkuelukoilla teen. Sit ku mutsi näki ne ekan kerran se oli täysin myyty. :peukku:  Iskä ei oo viel käyny meillä kattomas niit.

Pari kaveria sanonu että kissaa pienemmät elukat ei oo lemmikkej  :rant: