Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Never

Onko terraario, jonka pohjan koko on 120x35cm, liian iso talvikolle? Mulla on terra tyhjänä ja mietin, kannattaisiko siirtää talvikko keskikokoisesta dunasta siihen.
Viime päivinä oon ostanut:
-15kg Mörtti-Röpöä
-kaksi heinäpesää
-kaksi kukkaruukkua
-koirankeksejä

Lähipäivinä on ostettava lisää siemensekoitusta ja ehkä samalla mukaan lähtee uusia virikkeitä.
Okei, ehkä huolehdin turhaa :)
Mua pelottaa paksusta purukerroksesta huolimatta korkeus. Entä, jos hamsu putoaa virikkeiden päälle tms.? Onneksi mulla on aikaa miettiä ja suunnitella tätä häkkiprojektia. Lapsukaisen tuloon on vielä pari kolme viikkoa.
Mahtavaa!  :icon_e_biggrin:
Oliko häkki vaikea päällystää verkolla? Miten sait tehtyä luukut? Paljonko sun häkin korkeus on? Mietin vain, että jos hamsu innostuu kiipeilemään tossa mun puoli metriä korkeassa häkissä, pudotus on iso...
Mulle on tulossa syyrialainen muutaman syrkittömän kuukauden jälkeen. Mulla on tyhjillään marsun häkki, jonka pohjan koko on 120x60cm ja korkeus 50cm. Siinä on tietysti iso pinnaväli. En tiedä, miten onnistuisi tiheän verkon laittaminen kalteriosan ympärille. Samalla pitäisi tehdä myös pari tasoa, koska korkeutta on sen verran paljon. Toisena vaihtoehtona on pelkän pohjalaatikon käyttäminen ja kalteriosan itse rakentaminen.

Onko kenelläkään kokemusta marsun häkistä syrkin käytössä?
Isä teki minun hamsuille juoksuaitauksen. Aitaus koostuu neljästä laudasta (pituus 120cm ja korkeus 40cm). Laudat pysyy yhdessä kulmarautojen ja irrotettavien ruuvien avulla. Ruuvien takia laudat lähtevät helposti irti toisistaan ja aitauksen saa kasaan. Pohjana käytän muovimaton palasta, koska kyllästyin pohjan jyrsimiseen (esim. tavalliseen kangasmattoon tuli reikiä  :kieli). Muovimattoa hamsut ovat vähän kokeilleet jyrsiä/kaivaa, mutta ovat kyllästyneet siihen nopeasti.

Juoksuaitaus on ehkä ruma ja tilaa vievä ilmestys, mutta ei se minua haittaa. Hamsut ovat tykänneet tosi paljon. Laitan mahdollisemman paljon virikkeitä, joten hamsut viihtyvät hyvin. Aitaus on suht. iso, joten aika usein menen hamsun seuraksi istumaan sen sisälle.  :D Hamsuja ei myöskään tarvitse koko aikaa vahtia, vaikka toki olen aina aitauksen lähettyvillä.
Hain tänään Kajaanista lk normaali vn tytön.  :) Ihana, pikku hamstraaja!  :lov Hellu (oikealta nimeltään Hilpeä Heluna) on touhunnut jo monta tuntia asumuksessaan. Hellu tykkää erityisesti puruissa kaivelemisesta. Tyttö vaikuttaa oikein kiltille ja tuhoukkaalle tapaukselle.  :) Hellu on syntynyt 26.6.
Täällä ei ole näköjään annettu kovinkaan positiivista palautetta Rody cavia -asumuksesta.  :< Ostin juuri tänään sellaisen, kun halvalla satuin saamaan. Hinta oli uutena vain 40e. Se on tosiaan tosi jäykkää muovia. Yläosa on suht. vaikea saada paikoilleen ja samoin kattoritilä kiinni. Ritilään pitää kehitellä myös jonkinlainen verkko, ettei hamsu pääse karkuun. Uskon kaikesta huolimatta, että tuo on hintansa arvoinen.  :) Pitää vaan olla tosi varovainen. Muttah, hyvähän se tietysti on sanoa, kun en ole asumusta vielä käyttöön ottanut.
^^Ihana sisustus Anninan roboilla  :lov

Pääsen viikonloppuna sisustamaan kaksi dunaa syrkeille. En malta odottaa! Sisustaminen on niiin kivaa. Saan uuden tulokkaan, ja vaihdan yhden syrkin terrasta dunaan.  :)
Kiertelin tänään eläinkauppoja ja mukaan tarttui ihan vahingossa uusi duna (?). Nimityksestä en ole ihan varma, mutta joka tapauksessa se on saman kokoinen kuin Ferplastin keskikokoinen duna. Tuon on valmistanut Fop. Erona Ferplastiin on se, että kattoritilässä on iso pinnaväli. Siihen saa varmaan aika helposti laitettua verkkoa tms. Muttah, hintaa oli vain 40e ja sain samalla kuljetuksen kotiovelle (tai ainakin melkein... kuljetus tuli vahingossa naapuritalon pihaan)!  :D  Liikkeeseen jäi vielä yksi vastaava asumus  ;) Kauppias haluaa kuulemma päästä eroon niistä. Paikkahan on Sisi Oulussa.

Millaista verkkoa dunan kattoritilään siis kannattaisi laittaa? Paljonko silmäkoko saa maksimissaan olla? Asumus tulee siis syrkille.
Ostin kirpparilta heräteostoksena minidunan.  :)  Se on tosi hyväkuntoinen ja mukana on alkuperäiset tarvikkeet (suurin osa lentää roskiin). Hintaa oli vain 10e. Mulla ole dunalle mitään käyttöä, mutta se oli silti pakko saada.  xD Tai ehkä kohta saan päähäni laittaa siihen talvikon tms.  :D
Enpä ole koskaan tullut edes ajatelleeksi, paljonko oon hamsuihin rahaa laittanut.  :D Hamsuja mulla on ollut parin vuoden ajan ja max. kolme kerralla.
Dunan ja kahden terran ostoon on mennyt reilu satanen. Kahteen kuljetusboxiin on kulunut 30-40e. Virikkeisiin on varmaan mennyt noin satanen. Oon ostellut muutaman heinäpesän, pajusiltoja, juoksupyöriä, tikapuita jne. Tykkään tehdä itse virikkeitä ja käyttää esim. kiviä ja oksia. Juomapulloihin ja ruokakuppeihin on mennyt ehkä noin 30e. Siemensekoitusten ostamiseen menee joka kuukausi muutama euro, ja ostan myös silloin tällöin koirankeksejä, kissan raksuja jne. Tuoreruoka on pitkälti samaa, mitä itsekin syön, joten se ei varsinaisesti rahaa vie. Puruja ostan isoissa paaleissa, joten sekään ei vie paljon rahaa. Yksi paali (10e) riittää muuttamaksi kuukaudeksi.

Niin ja, sitten itse hamsujen ostosta tulee noin 60e. Eläinlääkärissä on tarvinnut käydä vain kerran, ja se maksoi 20e (Nana pääsi ikuiseen uneen).

Paljonkohan noista tulee yhteensä?  :D En uskalla laskea!
Mun luokse muuttaa reilun viikon päästä lk normaali vn tyttö.  :lov
Kävin aamulla Nanan kanssa eläinlääkärissä. Mahasta löytyi iso kasvain.  :( Kasvain oli kasvanut parissa päivässä hurjasti. Elinaikaa olisi kuulemma ollut viikko tai pari, mutta mielestäni Nanan oli tässä vaiheessa parasta päästä pois ihmisten maailmasta. Ikävä on valtava!
Esikoiseni aika on käymässä loppuun.  :( Nana-talvikolla on ikää 2v ja 3kk. Viime kuukausien aikana se on laihtunut paljon. Mahasta on lähtenyt karvaa, ja siinä on pieniä haavoja. Parin viime päivän aikana maha on suurentunut tosi paljon. Tuntuu kuin pitäisi eri hamsteria kädessä! En tiedä, onko vatsassa kasvain, onko se turvonnut vai mitä lie.  :( Takajalatkaan ei kanna hyvin. Eläinlääkärille on aika huomenaamuksi.