Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Marpai

Hamsteri oli juoksemassa vapaana eteisessä ja äkkäsi jäniksen papanan mikä oli tarttunut kengän pohjaan kiinni ja tämän sitten poimi käpäliinsä ja pisti suuhunsa. Sain keskeytettyä homman, mutta jäin vain miettimään, että kuinka todennäköistä on, että hamsu sai tuosta tartunnan esim. jänisruton tai loisia? Onneksi huomasin tuon, mutta harmittaa, kun aina siivoan eteisen ennen kun hamsu pääsee sinne vapaaksi, mutta näin nyt pääsi käymään  :icon_neutral: Jänisruttoa on tänä vuonna paljon ainakin pohjoisemmassa Suomessa, mutta emme kyllä asu siellä.
TYHMÄ kysymys, mutta voiko hamsteria pitää vapaana eteisessä? Meillä on iso eteinen ja ainoa paikka missä ei ole sähköjohtoja yms. Mietin vain, että on ehkä vetoinen paikka ja lattialla tietysti ulkoa tullutta tavaraa; kiviä yms. Eli voiko hamsteri vilustua tuosta, että eteinen on hieman kylmä ainakin ulko-oven kohdalta tai voiko saada jotain pöpöjä noista ulkoa tulleista moskista mitä nyt aina on eteisessä?
Asuminen ja tarvikkeet / Sampo-kuitupesä?
13.12.14 - klo:18:50
Mahtaako kenelläkään olla kokemusta Hemprefinen Sampo-kuitupesästä? Kyseessä kuituhampusta eroteltua pitkää luonnonkuitua, joka on leikattu 10 cm mittaiseksi. Mietin vain, että onkohan kuinka takertuvaista esim. syrkin jalkoihin tai pitkäkarvaiseen turkkiin...
Sain juuri tänään tulevalle hamsterille terraarion. Terraario on aika iso ja painava, joten mietin sen siivousta... Onko jotain turvallisia puhdistusaineita mitä voi käyttää terraarion siivoamisessa? Täytyykö kunnollinen vesipesu tehdä miten usein? Tai miten te muut terran omistajat yleensä hoidatte siivouspuolen?  :icon_redface: