• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

piksu

#45
Koitin eilen laittaa pajusiltoja hamsulle kiipeiltäväksi terraan... eihän siitä mitään tuntunu tulevan, ootteko keksiny mitään järkeviä ratkasuja?

Ite kokeilin laittaa rautalangalla niitä sieltä katon rei'istä roikkuun, mut se oli mun mielestä ainakin jotenkin tökerö... Miten muuten pistätte niitä siltoja sinne, eli johtaako ne jonnekin vai onko se vaan sillanpala johon hamsteri pääsee ja sit se tömähtää sieltä alas?  :P  Jos joku ees käsitti mitä koitan sepustaa.

Nyt tarvii vinkkejä!
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

e??a

#46
Lilolla on pahviputki, pajusilta, kivi, juoksupyörä ja pesäkoppeja virikkeenä. :) Hyvin vihtyy ihan niin.
Onko muuten väliä mistä puusta tekee ne virikkeet (jos tekee itse..)? Pitääkö se hioa jotenkin ym? :)
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]

piksu

#47
Jep, muakin kiinnostaa toi, onko jotain väliä mitä puunoksia tuolta käy nyppimässä. Ja tarviiko päät sileyttää..
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

Sneezy

#48
Sneezylla on juoksupyörä, kaksi pesäkoppia joista toisessa on taso, heinäkasa, pahviputkia, munakennoja, semmonen pieni oksanpätkä johon on porattu reikä ja sinne sisälle on laitettu herkku, savipallo. Voiko kääpiöhamsulle antaa akvaarioon tarkoittun juurakon kiipeilyä varten? Sitte ajattelin väsätä jotain savesta, jahka kuvataidekoulussa taas tehään savitöitä :D
On helppoa olla rohkea kun ei ole mitään pelättävää.

Minnaw

#49
Voiko kääpiöhamsulle antaa akvaarioon tarkoittun juurakon kiipeilyä varten?
Kyllä voi.
Ne on tosi nättejä sisustuselementtejä, mutta hirveen kalliita. Ite oon hakenu "risuni" metsästä  ;)
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

GaneshaX

#50
PAJU on hyvä "risu", meillä on ainakin tykätty nakertaa
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Mia

#51
Mä olen ainakin huomannu että kaiki hedelmäpuun oksat on suosittuja nakerrettavaksi..  ;)
Mei ?
Dille ?

e??a

#52
Mä sain nyt vihdoin tehtyä Lilolle sellaisen papri-iglun, joka on siis vielä kuivumassa. :D Saas nähdä, mitä neiti tykkää.. ;)

Mites muuten kaikki ulkoa haetut virikkeet, onko kaikki sallittuja? ( oksat, heinät, kävyt, kannot, kivet ym. ) Vai onko niissä joku erityismääräys, pestä ne nyt varmaan täytyy ainakin? :)

//edit. Niin sitä piti viä kysyä et voiko havun oksia antaa? :D
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]

Vilma

#53
Kyllä voi antaa kiviä, oksia, kantoja...
Mikäli on epävarma virikkeen puhtaudesta, kannattaa se käyttää uunissa. Silloin punkit ja mahdolliset muutkin öttiäiset kuolevat (mikäli niitä siis on). Itse en havun oksia antaisi enkä luonnon heiniä.
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

Meii--

#54
Lylleröllä on paperi-iglu, jonka minä suurella vaivalla tein sille, mutta kas kas, Lyllerö ei edes käytä sitä.. :S  :D
Lyllerö 18.11.2006 -->
Talvikko, normaali <3

Nilla

#55
Nykyään vain noita omia tekemiä, vaikka vessapaperi rullat ei nyt ihan oma tekemiä ole...  ;)  Siemenkupit on eläinkaupasta ostettu.
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

e??a

#56
Lainaus käyttäjältä: "e??a"Mä sain nyt vihdoin tehtyä Lilolle sellaisen papri-iglun, joka on siis vielä kuivumassa. :D Saas nähdä, mitä neiti tykkää.. ;)
Hitsit, siitä tuli ihan liian pieni, eikä Lilo mahdu sinne! :kieli No jaa, pitää sit joskus tehdä isompi.. :D
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]

naira

#57
Meillä ipanat tuhosivat iglut yhdessä yössä...  :roll: Pitänee tehdä jossain vaiheessa uusia xD

äSaAäNäNii

#58
rakensin veljen kanssa hamsterilleni sellasen puumökin jossa on iso tasanne ja piilopaikka. se tykkää piileskellä siellä :D  mullakin on tuo "hamsterini ja minä" kirja. sieltäkin löytää jonkun verran jotain ideoita..

maria-helena

#59
Tuossa pari päivää sitten väkertelin vessapaperirullasta semmoisen ihme "herkkupiilon", joka pitää nakertaa auki. Yokoa ei oikein kiinnostanut, mutta Pico alkoi järsiä. Kuvan voin koittaa laittaa tässä lähi aikoina, kun ehtii.. Mutta koitanpas selittää:

1. Leikkaa vessapaperi rullan päihin n. 1,5 cm pituiset viillot tasaisin välein, niin että päihin tulee kuusi suurinpiirtein yhtä leveää "suikaletta".
2. Taita suikaleet päädyksi niin, että jokainen peittää seuraavaa ja jää edellisen alle (samaan tyyliin, miten voi sulkea pahvilaatikoita).. Päädyn keskelle ei saa jäädä reikää, tai se aukeaa helposti. Valmiin päädyn pitäisi näyttää kuusisakaraiselta hakaristiltä. Ai niin, namit ym. pitää tietysti laittaa sisälle ennen molempienpäiden sulkemista.. :haha
3. Lopuksi putkeen voi pistellä reikiä, jos haluaa.

Toivottavasti joku ymmärsi tämän sepustuksen.. :oops: Laitan sitten kuvia, niin tuokin tuntuu selvemmältä.