Esittelytapahtuma Porvoossa loppukesästä!!

Aloittaja krisuliiih, 08.05.12 - klo:22:04

krisuliiih

Päivämäärätkin ym. vielä ihan auki, mutta:

Eli sillä varauksella että esittely järjestyy, niin laitan vähän tietoa tänne:

Eli siis tavoitteena on esittely, jossa itse esittelen omien kokemusteni pohjalta eri lajeja, lähinnä lemmikkeinä, hiiristä osaan kertoa hieman kasvatuspuoltakin. Osa omista lemmikeistäni esittäytyy myös, ainakin hamsterilajit joita minulla on (syyrialainen, kiinankääpiö ja roborovski) sekä muutama hiiri esittäytyy myös, väreissä AINAKIN himalayan, pink eyed white ja splashed, eli siis värit jota enemmän kasvatan. Mahdollisesti myös ivory-neiti esittäytyy. Myös pikku-pupu saattaa olla paikalla ihailtavana. Villakoira Dina saattaa ilmaantua paikalle, jos niikseen on.

Otan mielelläni myös muita lajeja esittelyyn, joten minulle voi ilmoittaa oli eläin mikä tahansa. Jos otan ko. eläimen esiteltäväksi, omistajan olisi hyvä olla paikalla jotta osaa kertoa eläimestä tarkemmin, minä näin yleisesti osaan useammasta lajista kertoa. Jos siis eläimesi kelpuutan (useimmissa näin tapahtuukin) niin boxissa tulisi olla lappu missä löytyy selkeästi nimi, väri, laji jne. Mielelläni teen nämä laput ja kiinnitän sitten boxeihin esittelypäivänä. Otan vain tiedot ylös ennen sitä. Ja lajeista kelpuutan kaikki jyrsijät, kanit ja hieman "eksoottisemmatkin" kunhan on lemmikki. Mahdollista ilmoittaa esittelyyn myös lintuja jos mahdollisuudet antavat myöden, myös matelijat ovat mahdollisuuksien mukaan tervetulleita. Kissoja en suosittele tuomaan, jos Dina sattuu tulemaan paikalle, muut koirat kyllä tilanteen mukaan ottaen huomioon että paikalla saattaa olla myös vanha dalmatialaisuros ja ei-niin-nuori-muttei-vanhakaan- borderterrieri uros, tilanteesta ja mahd. paikasta riippuen.

Esittelyyn tulevalla eläimellä tulee siis olla oma kuljetusboxi/pikkuhäki tms. josta sen voi esteettä nähdä ettei tarvitse esiin kaivella, eli kuivike tms. pohjalle, mahdollisesti ruokaa. Mieluusti myös vesipullo kesästä johtuen, jos ei mahdollista niin ainakin vaikka kurkkua mistä saa nestettä, lähinnä jyrsijöille tätä ajattelin. Mutta siis nestettä pitää ainakin saada. Ei mitään pesäkoppeja tms. piiloja, eikä paperia jne. Jos boxissa/häkissä löytyy joku kiipeilyjuttu, joka ei estä näkemästä lemmikkiä, saa se olla siellä. Omat lemmikkini kulkeutuvat modatuissa muovilaatikoissa ja kuljetusboxeissa. Laatikoihin laitan vesipullot, hamsterit laitan häkkeihin (syyrialaiset) joten heilläkin pullot. Boxeissa olevat saavat kurkkua boxeihinsa.

Jos esittely on siis siellä missä suunnitelmissa on, niin nämä toteutuvat näillä. Mutta jos en saa muuta paikkaa niin sitten on täällä meillä kotona, jolloin esittelyyn ei voi niin paljoa eläimiä ottaa.

Tapahtuma on ilmainen ja avoin ihan kaikille joita jokin laji kiinnostaa, mahdollisuuksien mukaan myös kahvitarjoilu!

Lisätietoa saa yksityisviestillä(chatissa), puhelimitse ja s-postilla! Yhteystiedot saa chatissa kysymällä jos on tarvetta, ja esittelytietoa saa levittää, jos on tiedossa eläimiä jotka voisi tulla esiteltäviksi!

Muista kysyä mahdollisuuksien mukaan myös lainakäyttöön modattuja boxeja, hyviä vaihtoehtoja isommille porukoille esim. hiirillä tai muilla pikkueläimillä. Lainakäyttöön siis vain rajattu määrä, joka varmistuu vasta lähempänä esittelyä. Toivottavasti saadaan tapahtuma järjestymään ja porukkaa myös!
Kotonamme hamstraa:
-kkh uros Valdemar (normaali)
-vkh rb urokset Tobias ja Wiljami (laikukas ja normaali)
-vkh rb naaraat Lilja ja Ninja (laikukas ja täplikäs)
-vkh tv uros Da-Capo (safiiri)
-vkh cb naaraat Riepu ja Nessu (normaali ja opal)