• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Onko hamsusi karannut?

Aloittaja Fuyu, 23.08.08 - klo:20:04

« edellinen - seuraava »

Crodino

Ahh... ihana tulla mökiltä takaisin kotiin, kun broidi on hoitanut rakkaita pullaposkia. Mutta, yksi hamsteri puuttuu terraariosta? Pesä löytyy sängyn alta, ruokaa patjan välistä ja sieltä se karkulainenkin tulee iloisena vastaan.:sydan: Ja ainakun tämä hamsteri karkaa olen ollut jossain muualla. :icon_cheesygrin:
VKH talvikoiden kasvatusta Vantaalla

Alkemistin

^Mistäs se pesä oli tehty?  :icon_e_wink:   Siippa tuli äsken näyttämään tätä sankaritarta:



Isin muru jäi taas kiinni ns. housut kintuissa, tai pikemminkin yltä päältä ilmastointiteipissä. Olen kiinnittänyt sillä peltilevyn jääkaapin alle. Se on umpinainen tila, eikä sieltä siis pääse mihinkään. Tarkoituksena on vain estää hamsuja järsimästä... no mitä siellä jääkaapin alla nyt meneekään, jotain letkuja.

Hiukan vaivalloisempi oli Lumon karkuretki tällä viikolla. Onneksi sekin päättyi tavalliseen tapaan, eli loppujen lopuksi löysin hamsun vierestäni killittämässä minua ihmeissään. :prll:

Crodino

Pesä oli tehty tuhotusta (jaa, kukahan oli asialla) sellasesta neulotusta huvista.
VKH talvikoiden kasvatusta Vantaalla

Alkemistin

^ Uh :icon_e_sad:  Meiltä meni viimeksi lattiatyyny. Velho löysi sen sisältä mukavasti rakennusmateriaalia patterin taakse tekemäänsä pesään.

Vevve

Mun ensimmäinen kiinari Yökyöpelin Pompa aikoinaan karkasi heti meille tultuaan, kun nostin sitä kuljetusboxista terraan ja se hyppäsi maahan ja juoksi jonnekin... Luulin että siinäpä se, kissat saavat sen ennen minua kiinni.

Seuraavana aamuna säkkituolin sisälmykset olivat levinneet pitkin veljen huoneen lattiaa. Säkissä oli nätti hamsterin hampaiden tekemä reikä  :enkeli: Hamsteri löytyi siitä vierestä Wii Fit -pelin painolaudan alta kököttämästä.

Lautsi

Meillä näppärä tyttö Julia karkasi pari päivää sitte. Oli onneksi mennyt vaatekaappiin missä oli pelkkiä muovilaatikoita niin löytyi helposti. Sielä se nukkui tyytyväisenä. Pääsi sitten toiseen terraan asumaan mistä karkaaminen vaatii yliluonnolliset muskelivoimat hamsun kokoiselta tyypiltä. Josko pysyis paremmin tallessa :)
http://facebook.com/hamsterila
-Fluffy's syyrialaiset-

Nipsu-Naksu

Ei nyt varsinainen karkureissu alunperin mutta tuohoista tuli mieleen..

Nukahdin tässä eräs ilta ja hamsteri jäi vapaaksi makuuhuoneeseen. On sen verran arka vielä että ei käteen tule ja vaatii hieman suostuttelua että tulee mihkään rasiaankaan hetkessä, on nyt ollut vapaana joitakin päiviä koska en ole kiinni saanut / jaksanut jahdata sen kummemmin.

Oli alkuun tehnyt pesän lattialla olevien muovisäkkien (sis. vanhoja vaatteita) jonnekkin alle. Eilen sitten olin ruokaa viemässä ja siirsin makkarissa seinää vasten pystyssä ollutta mattoa niin eikös se ollut tehnyt pesän sinne, jyrsinyt maton reunat ja tehnyt niistä pesätarviketta. Ruoat vaan putosivat pesästä ja hamsteri hamstraa niitä vieressä poskiinsa minkä kerkiää.

En vaan tajua miten se taiteilee itsensä että pystyy pystyssä olevan maton sisällä nukkumaan. :icon_cheesygrin:

Oi luoja, on nuo sellaisia otuksia, minulla ja muillakin näköjään.  Mutta silti niin rakastettavia vaikka tuholaisia ovatkin joskus. :loov:

Robo :3

Siskoni talvikko pääsi kerran jostain häkin ahtaasta kolosesta karkuun. sillä on luukku häkissä aitaukseen niin ehkä sieltä häkin ja seinän välistä pääsi. :) Veli kun tuli alakertaan niin ihmetteli siinnä huoneen lähellä olevan puhelinpöydän kohdalla että mikäs tuonne puhelinpöydän alle meni? Sitten otettiin Venla pois, mutta kotiin päin kuitenkin oli tulossa..:3
http://llovelyhamsters.blogspot.fi

Braak's Wiima
Goldilock's Åtava
Rousku
R.I.P Venla

Murmelsson

Meidän Lilja-syrkki karkasi ekana yönä. : D
Se asui silloin kahdessa dunassa, joista toisessa oli isompi pinnaväli. Ei tullut ollenkaan mieleen, että vielä silloin niin pieni Lilluska pääsisi puikahtamaan omille teilleen, kun oltiin totuttu ettei edellinen asukas olisi mahtunut sieltä edes hyvällä tahdolla läpi... Itse en ollut edes kotona silloin. Ei se tosin ehtinyt olla kuin vajaan tunnin vapaana huoneessa, kun jo veli alkoi ihmetellä että hiirikö tuolla kaapin takana nurkassa rapisteli. Isäni sen sieltä sitten kävi nappaamassa, ei kuulemma edes pelännyt olla kädessä vaikka tosiaan oli ehtinyt vasta tunteja asua meillä... : D

Ja tosiaan edesmennyt Hilla-syrkkini karkasi myös kerran. Asui samaisissa putkilla yhdistetyissä dunissa. Dunien välissä säilytin ylimääräistä juoksupyörää, kun siihen sopivasti jäi tilaa, niin likkahan oli jollakin ilveellä saanut putken pois paikoiltaan ja juoksi sitten ihan pähkinöissä (=innoissaan) pyörässä, joka sitten putosi lattialle. Onneksi mitään ei käynyt, Hillan sain nopeasti kiinni ja takaisin kotiin. : D
Enää ei sitten se tyttö karannut.

Crodino

Oonko mä jotenkin huono, kun multa pääsi karkaamaan eilen kaikki neljä uros syrkkimuksua terraariostaan?  :icon_cheesygrin: :kankaalla:
VKH talvikoiden kasvatusta Vantaalla

Alkemistin

^Jos sun poikaset on vaan niin hyviä (karkaamaan)  :icon_cheesygrin:

Crodino

No nähtävästi, kun ei ollut näiden eka kerta. :futschlach: Pitää varottaa ostajia...  :icon_biggrin:
VKH talvikoiden kasvatusta Vantaalla