• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä syyrialaisesta, osa 2

Aloittaja Lilli&Repe, 27.04.10 - klo:11:51

« edellinen - seuraava »

Jonsku

#360
^ Jos turkki on just noiden auringonkukansiementen ja pähkinöiden takia niin rasvainen, että siksi jotenkin 'lohkeilee'?
´Sitä osaa mitä haluaa!`

poing

#361
Niin se varmaan on kun tuo ei ole yhtään semmoinen kuiva, vaan juuri rasvaisen näköinen, mutta tuosta onkin vähän hankala sanoa, kun on satiini  :)

Sahapukki

#362
Mä olin tänään tuttujen luona, jotka olivat meiltä ostaneet Rääpäleen. Noi pyysivät, että leikkelisin hieman poijjan karvoja, koska eivät tykänneet tuosta kauheasta pehkosta, kun koko ajan turkki oli takussa, tai siinä oli puruja. No Rääpäle oli ensin ihan paikoillaan, kunnes alko rimppuilemaan ja tökkäsin kynsisaksilla vahingossa tämän käpälään. Sitten kun aloin tutkimaan, että tuliko siitä mitään haavereita, sillä oli pieni haava etukäpälässä siellä takapuolella. Pian siitä alkoi vuotamaan verta..., joka loppui kuitenkin pian. Ei tuo pieni otus aristellut jalkaa tai näyttänyt kärsivän, mutta mä olin ihan '''''tööt'''''', kun en tiennyt mitä voisin tehä.

Mitä tuollaselle haavalle nyt oikein pitäisi tehä? Paraneeko itestään, vai vienkö eläinlääkäriin. Toki mä maksaisin kulut, koska sen itse aiheutinkin. :c
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Ken_G

#363
Lainaus käyttäjältä: "Sahapukki"Mitä tuollaselle haavalle nyt oikein pitäisi tehä? Paraneeko itestään, vai vienkö eläinlääkäriin. Toki mä maksaisin kulut, koska sen itse aiheutinkin. :c

Yleensä pienet haavat paranevat itsestään eivätkä vaadi erityistä hoitoa. Tarvittaessa haavaa voi puhdistaa Betadine-liuokseen kastetulla vanupuikolla.

http://www.leiras.fi/tuotteet/Itsehoito ... o/betadine

Sahapukki

#364
No hyvä jos ei ole syytä huoleen.  :c8
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Nitta

#365
tietääkö kukaan mikä meiäs bigiksellä on: sillä oli pari päivää sitten jotain punaista ainetta vessalaatikossa ja nyt eilen huomasin että sitä oli myös biggerin kopissa? voitteko kertoo mikä meiän kullalla on? en haluis viiä sitä eläinlääkäriin koska se on jo yli 2 vuotta ja eläinlääkäri käsitteli sitä viimeksikin niin kovasti:(
Alpo<3
RIP Biggeri<3
Konni<3

Nitta

#366
halloota eiks tääl oo ketää joka osaa vastata!?
Alpo<3
RIP Biggeri<3
Konni<3

Eve87

#367
Voi olla vaikka verta, joten kipinkapin eläinlääkärille!

Toinen mahdollisuus on virtsaa värjäävät ruuat, mutta koska ei me voida täällä tietää niin eläinlääkäri on nyt ainoa vaihtoehto.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Nitta

#368
okei hyvä saada varmistus:)
Alpo<3
RIP Biggeri<3
Konni<3

p@llero

#369
Varmaa on jossai topassa kysytty mutta sanon nyt kuitenkin, toivottavasti joku jaksaa valaista tietämätöntä :oops: Eli siis oisin nyt uuelle syrkille ostamassa zooplussasta tuota alexander häkkiä(http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hak ... 0cm/226379) nii muutenhan se on mun mielest ainaki tosi hyvän kokonen ja näin mutta entäpäs ne puutasot? Koska jos hamsu sitte sinne sattuu pissimään niin eikö se sinne puuhun imeyvy ja millä konstilla sen sitte puhtaaks sais? Mietin että jos vois myrkyttömällä lakalla maalata mutta onkohan siinäkään nyt järkeä...  :huh
Syrkkinaaras Mocca *29.11.2011

Eläimet ovat paranneltu versio meistä?

Ken_G

#370
Jos pissitään puuosiin, ja kun se imeytyy, niin eipä niitä enää puhtaaksi saa. Puu kun on huokoista ainetta. Lakkaamisessa tuskin on järkeä, ennemminkin häkin valmistaja voisi ottaa järjen käteen ja tehdä nuo tasot muovista.

p@llero

#371
nojoo, pitääpä kattella sitte jotain muuta häkkiä...  :roll:
Syrkkinaaras Mocca *29.11.2011

Eläimet ovat paranneltu versio meistä?

Eve87

#372
Yksi pieni kikka on sitten käsitellä puuosat parafiinilla, joka eristää pissat. :)
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

p@llero

#373
^ olipa hyvä idea, pitää miettiä jos sittekki sais tuon ihanan häkin  :lov
Syrkkinaaras Mocca *29.11.2011

Eläimet ovat paranneltu versio meistä?

Markka

#374
Bellalla on turkki ainakin puoli cm (voi olla sentinkin) onko sopiva lyhytkarvaiseksi?
Lahden näyttelyssä jo huomautettiin, että on hieman liian pitkä ja epätasainen (olisi turkki voinut olla tiheämpikin).
Nyt musta tuntuu että turkki on kasvanut lisää ja se ei ole yhtä tiheä kuin silloin.
Onko normaalia?
 Bella on jo 1v 3kk 3pv( :D ), joten liittyykö vanhuuteen?
Asia ei ole minulle tärkeä, jos kuitenkin näyttelyihin vielä mennään olisi hyvä tietää karvan pituus :) .
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12