• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hassuinta/turhinta mitä olet eläinkaupassa nähnyt hamsuille

Aloittaja Minski, 19.07.07 - klo:19:48

« edellinen - seuraava »

Hilssstu

#120
Pesävanu, Juoksupallot.... Ne ne oleelliset..

Ja sitte oon nähny lukuisia, lukuisia erinäköisiä outoja, hieman liioiteltuja mökkejä, jossa on turhankin pieniä tikapuita "kerroksesta toiseen" yläkerrassa on ikkunoita, elisiis ihan normaali ihmisen talo.  :huh

Ja miekin olen törmännnyt niihin "hamsteriautoihin" ... Ihan omituisia, mutta kummastusta & hymyä esille nosti hamsteriMOPO jossa mopon etupyörä on melko suuri juoksupyörä, ja kun hamsteri juoksee siinä eturenkaan pyörässä, mopo liikkuu  :roll:
Meiltä löytyy:

Naksu[/color] & Husky: Niksu
Talvikko 3kpl, Helmiäisnormaali]Ninni[/color], Safiiri: Minttu & Helmiäissafiiri]Hurmuri[/color]
Syyrialainen 2kpl, Pk normaali Adeleine & Pks musta laikukas Ka

nuuttiboyy

#121
pesävanu, juoksupallot,pehmeät kangas pedit, hamstereille kehitetyt autot, lämpö tyynyt x)

Hemulitin

#122
Pesuvanu & valjaat kaikista turhimpia. Ei ne muovisökkelöt minusta niin kauheen turhia ole. :O Itsellä kans juoksupallo, jos oli vaihtokansi samanlainen kun joku kuvaili.

Katitar

#123
monessa eläinkaupassa oon nähnyt myytävän jotain ihme porkkanan tms. mallisia puujuttuja. niissä on maininta että ovat siis tarkoitettu pureskeltavaksi ja sitä kautta pitävät hampaiden liikakasvun poissa. ilmeisesti siis myrkyttömiä. onko kellään kokemusta näistä? itsestä ainakin tuntuu turhalta tuollaiset.  :D toimiiko vaiko eikö?
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Hemulitin

#124
Saako kääpiöhamsterilla käyttää Chinchilla Bazand kylpyhiekkaa? Faunattaressa sanotaan, että on hyvää. Ja syrkinkin muka pitäis kylpee, totta?

Marla

#125
^ Syrkkiä ei kuuluisi kylvettää hiekassa, mutta kääpiöhamsterille voi vallan hyvin antaa välillä hiekka-astian. Juurikin chinchillan kylpyhiekka on siihen tarkoitukseen sopivaa. :)

pompeli

#126
ainakin valjaat.  ite suosin myöskin luonnollisempia materiaaleja puuta, luonnon kiveä meil häkis lukuun ottamatta juoksupyörää

Reinikainen

#127
No valjaat ja pesävanu. Meillekki myyjä joka myi häkin niin anto kaupan päälle pesävanua, joka oli sen sanojen mukaan hyvää pesämateriaalia. Pussi lähti suoraan roskiin. Ja sit sellaset pienet juosupyörät jossa lukee että "syyrialaisille hasmstereille" Niinjaja muoviset härpäkkeet ja juoksupallot. Me ostettiin Reiskalle sellanen "pussi" pieniä omenapuun oksan paloja, mutta ei se niitä järsi.. pitäis vissiin olla "tuoretta"  :roll: Ja sit jossain marketeissa myydään jotain ihme tikkuja jotka on niin pumpattu täyteen väriäineita ku vaan voi olla  :kieli Ja kaikkee muita "herkkuja"...

Ja sit teille jotka puhuu niistä napeista ja putkista:

Mä sain kaupan päälle ku ostin häkin Reiskalle 2 pussia niitä jugurttinappeja. Tooosi harvoin oon antanu, ehkä kerran kahes viikos. Kyllä hamsterikin saa joskus herkutella (jonka voi myös korvata kuivatuilla banaania), mutta meidän herra tykkää sikana herneenversoista :peukku: Ja oon myös sitä mieltä että häkissä mukana tulleet putket on yleensä liian pieniä, mutta eläinkaupoissa myydään irtona sellasia läpinäkyviä putkia, joita on erimuotosia, ja niitä saa liittää toisiinsa ja kiinnittää häkkiin. Sellasia on tulossa Reiskalle joululahjaks (oikeestaan mulle ;) )
Reinikainenn ?

Anzukka

#128
Kaikkien juoksupallojen, valjaiden, pikkuputkien, "mopojen" ja "autojen" lisäksi muoviset hamsterin "sängyt" Ei herranjumala hamsteri tajua että "jaahas tuossa on sänky, menempä nukkumaan siihen" hamsteri tarvitsee mökin missä on tilaa kääntyä ja katto pään päällä.  :roll:
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Joku

#129
Hamsterien "herkut" jotka/joista osa on tungettu täyteen väriaineita, itselle tuli huono olo jo katsomisesta . Ja se monta kertaa mainittu pesävanu
-Vkh talvikko Pekka-Top  ?, tutummin Toope 3.8.2010-21.6-2012
-Syyrialainen Jemma Peteriina ? s9-10.2011
-Maatiaiskissat Eero ?, Vilkas ? ja Noora?  26.7.2011
-Risteytyskani Juuso ? s. joskus talvella vuonna 2003

p@llero

#130
Joo-o ;o ompas kaikenlaista... Itte en niinkään ole nähnyt ees valjaita, mutta se pesävanu :roll: Mutta valjaita, sänkyjä, tuoleja hamsuille?!?! :D LoL sanon minä...
Syrkkinaaras Mocca *29.11.2011

Eläimet ovat paranneltu versio meistä?

Hilmeliini

#131
eilen näin eläinkaupassa parsan näköisiä pehmoleluja, n. 10cm korkuisia. olivat kuulemma hamsterin parsantuoksuisia unikavereita...  :c8
Kolme pupua ja kaksi hamsteria, kasvatus loppunut 2013.
Lk creme ps n. Musti Somali Neekeriina
Lk norre laikukas n. Sirpa Unelma Kaarina

Niiskuneiti

#132
Valjaat, pehmolelut ja pesävanut.   :roll:
? Vkh talvikko Friia RIP 18.6.2013 ?
? Gerbu Huli RIP  ?
?  Gerbu Vili  RIP 22.4.2013 ?
? Vkh talvikko Vilperi RIP 16.3.2013  ?

Katitar

#133
Lainaus käyttäjältä: "Hilmeliini"eilen näin eläinkaupassa parsan näköisiä pehmoleluja, n. 10cm korkuisia. olivat kuulemma hamsterin parsantuoksuisia unikavereita...  :c8

asiaan liittyen! osallistuin SEY:n järjestämään kilpailuun, jossa valittiin ''lemmikin hienoin koti''. palkinnot lahjoitti faunatar ja tosiaan mä voitin sellasen tuotepaketin, jossa oli kaikenlaista.  :D  oli siinä paljon käyttökelpoistakin, mutta paketissa oli myös sellainen porkkanan mallinen, pakkauksen mukaan jyrsijän unileluksi kutsuttava pehmohahmo. ihan vanua se tosiaan oli. taisi olla ne parsat samaa sarjaa tän mun voittaman porkkanan kanssa? aika turhake se oli kyllä - vaarallinenkin.

tossa kuva koko setistä : https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 7040_n.jpg
Wippee's -roborovskit
*** katinhamsula.webs.com/ ***

Robo :3

#134
Just ne pesävanu ja valjaat..  :juuu: Onhan niitä varmaan ollut muitakin, mut ei tuu nyt mieleen.


En nyt sanoisi että se kidutusta on. HUOM! en siis tarkoita että itse suosisin tai käyttäisin juoksupalloa, mutta on hamsuja jotka oikeasti menevät palloon omasta tahdostaan. Ja kauheaahan on jos hamsu laietttaisiin väkisin palloon ja sitten naurettaisiin kuinka kovaa se juoksee. en itse näitä suosittele/käytä mutta kyllä ihmiset tekee pahempaakin kun antaa hamsterin jiosta pallossa.

^ Itse ostin meidän talvikolle juoksupallon 1-vuotis synttärilahjaksi.. En silloin tiennyt hamstereista paljoakaan... Mutta nyt se on minulle suuri apu!  :yes:  Tuo meidän Willy joka on aikas vikkelä ja arka, joten sitä ei voi kauheasti nostella yms.., niin sen voi laittaa pallon sisään ja kulettaa se sen sisällä vaikka puuhalaatikkoon. Ne rakastaa pallossa olemista  :icon_cheesygrin: Heti jos se näkee pallon, se hypää sen sisään. Toivottavasti tajusitte mitä tarkoitin. En siis juoksuta niitä pallossa, vaan laitan ne pallon sisään, en edes sulje luukkua. Nostelen niitä puuhalaatikosta takaisin kotiin sillä yms. Tai Willyä. Ne tykkää matkustaa siinä..  :yes:  :icon_cheesygrin:
http://llovelyhamsters.blogspot.fi

Braak's Wiima
Goldilock's Åtava
Rousku
R.I.P Venla