• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Puuhaboksit/juoksutusaitaukset yms

Aloittaja Nipa-syyris, 15.06.08 - klo:15:58

« edellinen - seuraava »

Lillugga

#120
Tänään isä sitten teki Vilperille juokustusaitauksen pleksistä ja vanerista. Vähän huonoa oli tuo pleksi kun tulee halkeamia niin helposti. :I Mutta vielä on hyvin kasassa pysyny. Ja mitat on n. 120x80cm :)
Believing Love - Vilperi -   30.06.2011-10.02.2013 <3

Jadelini

#121
Mites olisi?
Pysyisikö talvikkolapsi (pikkuinen ja aika näppärä) hamsterin aitauksessa?
Faunattaressa olen sellaisia nähnyt, mutta en tiedä pysyisikö neitonen siellä.
Kiitos vastauksista !!!   :haha
Niin ja kun muistui vielä mieleen, mikä olisi hamsun puuhaboksin minimimitat? (: (Talvikoille)
R.I.P Jadelini Hunni
?  5.6.2011
† 2.9.2012

Lovely Aurora
<3

Hilmeliini

#122
meillä oli alunperin kahdesta elloksen laatikosta tehty puuhaboksi, kunnes eräs syrkkinaaras, Irma, teki siihen kissanmentävän reiän...  xD nyt urho on ainoa, joka sitä käyttää, kun se ei lähde pitkälle karkuun :)
nyt on käytössä Trixien aitaus, josta urho osaa jo kiivetä pois... oikein kätevä muuten, kun aitausta voi siirrellä ja väännellä tarpeen mukaan. nuo on muuten zooplussassa tarjouksessa!  :)
Kolme pupua ja kaksi hamsteria, kasvatus loppunut 2013.
Lk creme ps n. Musti Somali Neekeriina
Lk norre laikukas n. Sirpa Unelma Kaarina

Jadelini

#123
Joo, just se hinta on onkelma. :I
Pitäisi katsoa ale-juttuja, kiitti :3
R.I.P Jadelini Hunni
?  5.6.2011
† 2.9.2012

Lovely Aurora
<3

Jane

#124
Mitenkä voi itse nikkaroida juoksutusaitauksen? Voiko joku linkata ohjeen tai yrittää kertoa selvästi? Joku taisi jo tuolla alussa linkata ohjeen, mutta se ei toiminut  :huh  :roll: Olisin todella kiitollinen, jos joku viitsisi kertoa  :sydan

Vilmuski

#125
No mä oon suunnitellut tulevalle syrkille sellasta että laitan häkin maahan ja sitte siihe laitan sellaset "seinät" ja sitte sinne tulee se juoksupyörä ku sehä pitää olla aika iso ni ei vie sitte häkissä kauheesti tilaa :) Sinne oon myös suunnitellu jotai pesämökkejä ja "tunneleita" jne. Siis kyl mie sitä juoksutan muuallaki mut toi on tollanen paikka missä se voi puuhailla ja juoksennella ja sitte se voi mennä häkkii millo haluaa  xD

Vilmuski

No meillä on Aksulle sellai että se pääsee häkkiin siitä sen "puuha aitauksesta". Siellä meillä on mm. juoksupyörä, tunneleita, pesämökki ja sellanen jännä pallo :) Siinä säästää paljon häkin tilaa :) Häkissä meillä on nimittäin vain 2 kerrosta. Se pääsee sinne "puuha aitauksee" joka päivä.

Jane

Lainaus käyttäjältä: Vilmuski - 04.03.12 - klo:10:43
No mä oon suunnitellut tulevalle syrkille sellasta että laitan häkin maahan ja sitte siihe laitan sellaset "seinät" ja sitte sinne tulee se juoksupyörä ku sehä pitää olla aika iso ni ei vie sitte häkissä kauheesti tilaa <!-- s:) -->:)<!-- s:) --> Sinne oon myös suunnitellu jotai pesämökkejä ja "tunneleita" jne. Siis kyl mie sitä juoksutan muuallaki mut toi on tollanen paikka missä se voi puuhailla ja juoksennella ja sitte se voi mennä häkkii millo haluaa  <!-- sxD -->xD<!-- sxD -->

Joo, tuommoisen itsekkin tekisin jos duna olisi, mutta meikäläisellä terraario :D

mesis

Aion tässä pikapuoliin muuttaa kerrostaloon, pienempään asuntoon, ja sinne ei mahdu tämä nykyinen juoksuaitaus. Niinpä kävin Musti ja Mirrissä ostamassa juoksuaitauksen. Siellä ei ollut kuin yksi, mutta se on minun mielestäni aivan liian pieni. Palasia saisi olla paketissa ainakin neljä enemmän, ja korkeutta 10 senttiä lisää. Meinasin kirjoittaa sinne vähän viestiä, mutta olisi pitänyt rekisteröityä ja mennä kanta-asiakkaaksi, jota en kuitenkaan viitsi, koska minun ostokseni siellä loppuvat pian. Hamsteri on jo kohta kaksi vuotta ja kaksi kuukautta, että ollaan ihan loppumetreillä jo.
Mitä mieltä te olette, joilla on ostettu juoksuaitaus, onko se teistä sopivan kokoinen?

Hamsu_Fani_

Itse olen mietittämässä sitä, kykö kyseinen aitaus ihan lemmikin kodiksi?
Niinkuin kääpiöhamsterille? Ajattelin päällystää aitauksen vaikka jollakin toisella verkolla tai jotain, niin eikös se olisi kääppäri pitävä? :yes: Niin ja kattoon vaikka myös verkkoa, sillä eikös hamsu pure muovit nopeasti rikki?
Monella oli aitaus päällystetty muovilla, mutta sehän on todella ohutta!
Kiitos vastauksista! :icon_e_biggrin:

pikkumyy

Tuleeko syrkki kanaverkosta läpi leikiten, onko kokemusta.Mietin et siittä jos teksi juoksuaitauksen reunat  :woot:

emmesyys

Meille haettiin, kun ilmaiseksi saatiin, semmoinen terra kokoa suunnilleen 120cm x 40cm x 45cm. Paksu kerros purua pohjalle ja sitten kukkaruukku, pahviputkia, pahvilaatikoita... Siellä vilistävät nyt innoissaan, joskin tuollaiseen terraarioon saisi vaikka minkälaisen otuksen kyllä muutenkin elelemään! Mutta ainaskin toistaiseksi on sitten hamsterien leikkipuistona. Lisää virikkeitä kehitellään, mutta nuo nyt nakattiin sinne eilen, ja ainaskin kaivaminen ja juokseminen vaikutti mieleisiltä aktiviteeteilta.
♥ roboneidot Wippee's Maggie Mango "Maggie" sekä Goldilock's Kleopatra "Saga"
♥ syrkkipoitsu Morinehtar the Blue "Valo"
♥ kiinaripoika Wonderland's Down-To-Earth Dewberry "Odin"
♥ pikkuinen talvikkoherra Tinytail Mr. Twister "Viima"
http://hamsterbox.blogspot.com

Alkemistin

Lainaus käyttäjältä: pikkumyy - 28.06.12 - klo:19:26
Tuleeko syrkki kanaverkosta läpi leikiten, onko kokemusta.Mietin et siittä jos teksi juoksuaitauksen reunat  :woot:

Tämä onkin jo vanha kysymys, mutta tulee ainakin pienikokoisemmat.  :tongu:

noora



Riston häkki ja pleksiaitaus varaanin terran päällä.