• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mitä hamsterit merkitsevät sinulle?

Aloittaja Vilma, 27.12.07 - klo:19:09

« edellinen - seuraava »

Nappula

#30
Neppari on minulle todella tärkeä. En luopuisi rakkaasta talvikostani mistään hinnasta.  :sydan

Tässä jotain mitä hamsteri minulle merkitsee:
-Luottamusta  :sydan
-Huolenpitoa  :sydan
-Rakkautta  :sydan
-Hellyyttä  :sydan
-Pientä vaivannäköä  :sydan
-Ystävyyttä  :sydan
-Läheisyyttä  :sydan
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11

Niiskuneiti

#31
Niin nappula :grin

Ja vaikka tulee vastaan sekin ikävin hetki kuolema täytyy yrittää vain olla hamsterin kanssa vaikka huonolta näyttäisi ja eihän jos vie vaikka lopetukseen niin ei se raha kaikkea merkitse <3
? Vkh talvikko Friia RIP 18.6.2013 ?
? Gerbu Huli RIP  ?
?  Gerbu Vili  RIP 22.4.2013 ?
? Vkh talvikko Vilperi RIP 16.3.2013  ?

Yadell

#32
Hamsterit ovat mulle tärkeitä, mutta tietenkin ihmiset menevät edelle. Vaikka nää ovatkin vain pieniä jyrsijöitä, niin silti niillä on ollut monella tapaa suuri merkitys mulle. Ja en osais kuvitella millaista mun elämä olisi ilman niitä.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

M^ija

#33
meidän hamsu on perheen jäsen ja samalla tavalla tärkeä meille kuin muutkin lemmikit ovat ja ovat olleet. en antaisi pientä ikinä pois. Hamsterin puuhia on mukava seurata ja se saa aina hyvälle tuulelle  :lov haluan että sillä on hyvä olla ja että se saa elää pitkän ja hyvän elämän meillä.
M^ija

MortimerRiddle

#34
Hamsterini ovat minulle sekä rakkaimpia ystäviä, että arvostettuja perheenjäseniä, mutta myös hienoja eläimiä joiden hoitamiseen minä olen etuoikeutettu. Ne ovat rakas (ja ainoa) harrastukseni sekä omanlainen jännittävä elämäntyylini. Hamsut merkitsevät minulle siis todella paljon, kuten jokainen muukin lemmikkini talossa.

Jos hamsterini osaisivat puhua, ne varmasti osaisivat kertoa minusta sellaisia juttuja joita lähimmäisetkään ihmiseni eivät välttämättä tietäisi.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Tupuliina

#35
Lainaus käyttäjältä: "Yadell"Hamsterit ovat mulle tärkeitä, mutta tietenkin ihmiset menevät edelle. Vaikka nää ovatkin vain pieniä jyrsijöitä, niin silti niillä on ollut monella tapaa suuri merkitys mulle. Ja en osais kuvitella millaista mun elämä olisi ilman niitä.

Minä olen aina ihmetellyt tätä "tietenkin ihmiset menevät edelle".

Minusta ihminen kuin ihminen ei TIETENKIN mene edelle vain siksi että on ihminen. Minulla jokainen karvainen perheenjäsen on tärkeämpi kuin vaikkapa oma veli. Jos on hirveä ihminen niin sitten on hirveä ihminen ja kummasti siinä kiilaa rakkaat perheenjäsenet ohitse  ;)
Riemuloikan kääpiöluppakasvatus värissä valkoinen sinisilmäinen
Hattula / Kanta-Häme
Tervetuloa tutustumaan kotisivuille!

Yadell

#36
Lainaus käyttäjältä: "Tupuliina"
Lainaus käyttäjältä: "Yadell"Hamsterit ovat mulle tärkeitä, mutta tietenkin ihmiset menevät edelle. Vaikka nää ovatkin vain pieniä jyrsijöitä, niin silti niillä on ollut monella tapaa suuri merkitys mulle. Ja en osais kuvitella millaista mun elämä olisi ilman niitä.

Minä olen aina ihmetellyt tätä "tietenkin ihmiset menevät edelle".

Minusta ihminen kuin ihminen ei TIETENKIN mene edelle vain siksi että on ihminen. Minulla jokainen karvainen perheenjäsen on tärkeämpi kuin vaikkapa oma veli. Jos on hirveä ihminen niin sitten on hirveä ihminen ja kummasti siinä kiilaa rakkaat perheenjäsenet ohitse  ;)

Kuulostaa sinun mielestäsi ehkä tyhmältä, mutta itse luopuisin mielummin eläimistä, kuin esim. perheestä ja kavereistani. Hamsterit ovat mulle tosi tärkeitä, mutta ne elävät vain muutaman vuoden, ihmiset säilyy mun elämässä (melkein) koko elämäni ajan.
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Tupuliina

#37
^ En mä sitä varsinaisesti ihmettele, kyllä mä ymmärrän että sinulle perhe ja kaverit ovat tärkeysjärjestyksessä etusijalla  :)

Kyllä minullekin omassa elämässäni ihan etusijalla on oma aviomies. Myös muita tärkeitä ihmisiä on kuten eräät ystävät ja omat vanhemmat.

Olen tätä joskus oikein enemmänkin miettinyt ja huomannut että minulle eläimet ovat aivan äärimmäisen tärkeitä. Ne ovat täydellisesti osa elämääni, perhettäni. Ja näinollen viimeisimpiä asioita joista luopuisin. Siinä menisi moni ihminen ensin että hei hei :grin:
Riemuloikan kääpiöluppakasvatus värissä valkoinen sinisilmäinen
Hattula / Kanta-Häme
Tervetuloa tutustumaan kotisivuille!

Yadell

#38
Lainaus käyttäjältä: "Tupuliina"^ En mä sitä varsinaisesti ihmettele, kyllä mä ymmärrän että sinulle perhe ja kaverit ovat tärkeysjärjestyksessä etusijalla  :)

Kyllä minullekin omassa elämässäni ihan etusijalla on oma aviomies. Myös muita tärkeitä ihmisiä on kuten eräät ystävät ja omat vanhemmat.

Olen tätä joskus oikein enemmänkin miettinyt ja huomannut että minulle eläimet ovat aivan äärimmäisen tärkeitä. Ne ovat täydellisesti osa elämääni, perhettäni. Ja näinollen viimeisimpiä asioita joista luopuisin. Siinä menisi moni ihminen ensin että hei hei :grin:

Mäkin tosiaan luopuisin paljon mielummin monista ihmisistä, jotka eivät mulle ole erityisen tärkeitä. Hamsterit on mulle todella rakas harrastus, ja en niistä kovin helpolla luopuisi. Ja jos mulla todettaisiin vaikka allergia, niin se olisi mulle melkein maailmanloppu. Tarkoitin tuolla sitä, että mielummin kuitenkin luopuisin rakkaasta hamsterista, kuin ihmisestä. :)
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Mustikkamaan

#39
No mun mielestä ihmiset ja lemmikit (nekään keskenänsä) eivät ole edes vertailukelpoisia. On vähän tyhmää ees aatella, tyyliin että "jos jonkun pitäisi kuolla niin kuka se olisi: hamsterisi, koirasi vai puolisosi" - ööh? Vähän sama asia kuin yrittäisi vertailla: kumpi on sinulle tärkeämpi asia, puolisosi vai vanhempasi? Molemmat ovat äärimmäisen tärkeitä, kukin omalla tavallaan eikä voi vertailla että kumpi on TÄRKEÄMPI. Näin minä asian näen.

Sanotaako näin että jos ukko tulis mahdottoman allergiseksi, jotta joutuisin hamstereista luopua, niin se olisi itsestään selvää että hamsterit lähtisivät. MUTTA jos ukko sais yhtäkkiä päähänsä, että hamstereista pitäisi luopua vain siksi että ne ärsyttävät häntä syystä X, niin sitten me ei yksinkertaisesti enää oltais ukon kanssa ylipäänsä samalla aaltopituudella elämän asioissa ja siksi ukko saisi lähteä. Hän saa kuitenkin rajoittaa taas eläinten määrää esim. siten, että jos päättäisin että mein koko kämppä saa yhtäkkiä olla täynnä hamsuasumuksia, niin tokihan hällä olis oikeus olla sitä vastaan enkä voi semmosessa päsmäröidä. Mut tuolla eläinhuoneessa kun ovat, niin en kyllä aio vastaisuudessakaan sopia yksittäisten hamstereiden hankinnasta :D

Hamsterit on mulle harrastus ja elämäntapa, pidin tossa pari vuotta hiljaiseloa, jossa ajassa hamsumäärä väheni tosi pieneen. Siinähän alko mennä jo pasmat sekasin, kun laitoin aina liikaa tuoreruokakippoja :D Muutenkin oli hyvä ottaa etäisyyttä harrastukseen, hengähtää välillä, nyt onkin sit taas ihan eri fiilis :)

Lemmikeitähän nuo ovat. Ei sillä tavalla kuin koirat, ettäkö paapoisin niitä joka päivä tai että itkisin kö kuolisivat, ja pystyn antamaan aikuisen hamsterini uuteen kotiin. Silti ne ovat siinä mielessä tärkeitä, että en halua niiden kärsivän missään suhteessa ja haluan että ne ovat tyytyväisiä elämäänsä. Tykkään kattella välillä kun touhuuvat ja minusta on mukava rakennella niille kaikenlaisia virikemyksiä. Sitten on tietty ihana kattella niiden kasvua ja kehitystä ja vanhenemista, hiplailla poikasia ja noin. Että vaikka eivät sinänsä ole minulle semmosia että tuntisin jokaisen persoonan kovinkaan hyvin, niin en silti halua ikämaailmassa niille pahaa, esmes säilyttää missään purkeissa ja ikään kuin ottaa esille silloin kun itteä huvittaa - ja haluan kuitenkin tunnistaa kaikki niin, että muistan mistä kukin on ja minkä ikästä jne..
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Cindu

#40
Oon täysin samaa mieltä Mustikkamaan kanssa, kaikki ''koira vai perhe?'' kysymykset on tosi tyhmiä, koska niitä ei vain voi verrata keskenään  :) Mutta ymmärän kyllä teidän kantanne hyvin.

Itselleni hamsterit ovat tärkeitä, vaikka en niitä jokapäivä paapoisi, kun Söpö lopettiin niin talo on äärimmäisen hiljainen ja uusi hamsteri on jossain vaiheessa tosiaan tulossa. Ne ovat rakkaita ja ihania lemmikeitä  :sydan
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

NecotineL

Tällä hetkellä täällä asustaa yksi hamsteri, aiemmin ollut myös kaksi muuta. Suunnitelmissa on myös toinen syrkki tuon tämän hetkisen ainokaisen lisäksi. Todella rakkaita ovat ja tärkeä osa tätä jokapäiväistä arkista puuhastelua. Iloa tuottavat joka päivä, niiden touhuja on kiva seurailla ja niistä saa toki itsekin seuraa. Niistä huolehtiminen tuntuu tärkeältä, tahdon tehdä kaikille pienokaisilleni mahdollisimman hyvät oltavat. Perheenjäseniä ovat myös täällä, lemmikeiksi kaikki hankittuja  :sydan:

berttaneiti

Minulla on kissoja, koiria, gerbiilejä ja hamstereita. Kissat ja koirat ja jyrsijät,  jos sinne viivaalle mentäisiin, että pitäisi päättää kenestä luopuisin niin ehdottomasti nuista talttahampaista.

Jos laitetaan viivalle kisut ja koirat vastaan ihmiset;.  Elämässäni  ei montaa ihmistä eloon jäisi jos valinta pitäisi tehdä näitten välillä. Semmosta. 

Am

Hamsterit on minulle ihan harrastus. Sellainen mukava lisämauste elämään. On kiva seurailla niiden käyttäytymistä ja luonnetta, järjestellä häkkiä, laittaa ruokia...  :mhappy:

Mulle hamsterit ei ole tavallaan perheenjäseniä, vaikka nuo pikkuotukset ihania ja rakkaita onkin. Mä lasken mun perheenjäseniksi vain mun ihmisperheen ja koiran.

Hamsteri (tai joku muu pikkujyrsijä) on kyllä niin vahvasti osa mun arkea, että olisi ihan hassua jos sitä ei olisi. Varmasti tulee hommattua uusi hamsu, kun nykyinen joskus kuolee.
Syyrialainen uros s.18.5.2013
Talvikko naaras s.24.4.2012 - 25.12.2013
Talvikko naaras s.1.2.2011 - 21.6.2012

Murmelsson

Sanoisinko että hamsterit ovat peräti intohimoni kohde. Hamsterit on sama tavallaan harrastus, samalla hamsteri on mulle hyvin voimakkaasti perheenjäsen ja ystävä (vaikka esim. Vilja-talvikko ei taida pitää mua omana ystävänään, korkeintaan välttämättömänä pahana. :D), joka auttaa jaksamaan vaikeinakin aikoina, kun siihen saa niin täysillä keskittyä ja samalla kaikki muu unohtuu.

En tiedä osaisinko enää olla ilman hamsteria. Hamsterit on niin veikeitä ja niissä on ainakin mun mielestä paljon sellaista, josta ihmiset välillä sais ottaa oppia. Aina välillä minä ainakin kaipaan hamsteria muistuttamaan itseäni siitä että joskus on vaan pakko pysähtyä levähtämään (vaikka sitten keskelle terraariota ja ihan sama jos näyttää vähän kuolleelta...) ja joskus pitää uppoutua omiin turhiinkin projekteihinsa täysillä (esimerkiksi joskus mökeissä ei ole ovia, ne tukitaan puruilla ym. josta löytyy myös toinen elämänohje: joskus on parempi vaan vaikka väkisin teeskennellä ettei joitakin asioita ole, koska ne vaan on niin turhia).

Pitäskin oikein koota lista näistä hamstereiden nerokkaista ohjeista!