• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

« edellinen - seuraava »

Alkemistin

^Mutta siis vielä jäi vastaamatta ovatko nuo ruoste vkkk ja rs hopeanharmaa? Ilmeisesti ovat.  :icon_e_wink:

Eve87

Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

Sarie

Ikää nyt 8 viikkoa, pikkuhiljaa kuusviikoisena alkoi pigmenttia korviin tulemaan...



Eli tummakorvainen valkoinen oli oikea väri  :juuu:

Ely

Hihih, arvasin  :icon_cheesygrin: Muistan joskus kun kolmanteen (vai oliko neljänteen...?) poikueeseeni tuli pari tummakorvaista valkoista ja niitä väitettiin punasilmäisiksi valkoisiksi (tai "albiinoiksi") koska pigmentti ei ollut ehtinyt kehittyä korviin. Kumpikaan vanhemmista ei kuitenkaan kantanut punasilmäisyyttä.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

gimlixx

Hajimen poikasista vielä. Eikös se "hopearuoste" voi olla myös rs seepianharmaa? Eikä siis välttämättä rs hopeanharmaa...

Ely

Eikun siis rs seepianharmaa sen on oltava kun vain toinen vanhemmista on hopeinen.  :icon_cheesygrin:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Alkemistin

^No tätä ihmettelin! Ajattelin, että rs hopeanharmaa on "virallinen" tai ainakin vakiintunut.  :icon_e_wink:

Alkemistin

Itse asiassa, nyt kun Pauliinan kanssa tästä puhuimme, niin onko rs hopean/seepianharmaa edes virallisesti päätetty nimitys? Kun tosiaan tuollakin pojalla on kaksi b-alleelia ja vain yksi Sg-alleeli. Hopearuoste olisi myös linjassa esim. hopeasuklaan kanssa.

Tosin tämähän on ikuisuusongelma, koska jonkin "perusvärin" mukaan nuo variantit on hyvä nimetä. Rs seepianharmaassa on se hyvä puoli, että se kertoo alleelit tarkimmin. Hopearuoste voisi olla myös bbSgSg. Kuuluukohan enää tähän keskusteluun.  :tongu:

Eve87

^ hopeablondia ei standardikomitea kannattanut, joten tuskin tulee muuttumaan.  :mhappy:

Kyllä ne minun mielestäni aika selkeitä on, kun puhutaan vain suoraan rs hopeanharmaasta ja rs seepianharmaasta.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

gimlixx

Lainaus käyttäjältä: Eve87 - 03.11.14 - klo:05:33
^ hopeablondia ei standardikomitea kannattanut, joten tuskin tulee muuttumaan.  :mhappy:

Mun mielestä oli ihan hullua, että ps hopeanharmaasta ylipäätään puhuttiin hopeablondina. Eihän sillä ole blondin kanssa mitään tekemistä. Paitsi punaiset silmät, mutta niin on kyyhkyharmaallakin...  :tongu: Tuo Marikan vertaus ruosteesta ja hopearuosteesta on ihan eri maata, siinä olisi sentään järkeäkin.  :icon_cheesygrin:

Mutta anyway, piti tulla laittamaan kuvat meidän mysteerilapsista. Ikää 19vrk.







Yllä siis tämä satiini rex uros, jolla on tummat, todennäköisesti ruskeat silmät. Onko se karamelli?

Ja alla sitten satiini rex naaras, jolla on punaiset silmät.







Tästä ajattelin alkuun, että on hopeakyyhkynharmaa, mutta ei se enää siltä näytä. Olen pohtinut myös hopeasamppanjaa tämän jälkeen, kun poikanen lakkasi näyttämästä hopeakyyhkynharmaalta. Ja hopeavalkoista, jollaista en kyllä koskaan ole livenä nähnyt, joten hieman vaikea vertailla mihinkään.

EmmaTi

Kyllä mä varmaan karamelliksi laittaisin tuon uroksen.

Tuosta naaraasta, yks aika todennäköinen väri olis ps luonnonvalkoinen. Satiinien kuvat on vaikeita kun niitten turkki "peilaa".
Laitan linkin kuvaan mun erään poikueen satiini cremeen ja satiini luonnonvalkoiseen. Ne on kyllä suoraturkkisia mut niin.

http://www.petsie.fi/pets/190386-syrkkipoikaset-hamsteri-syyrialainen/pictures/22213362

http://www.petsie.fi/pets/190386-syrkkipoikaset-hamsteri-syyrialainen/pictures/22213395

Hopeavalkoinen on ihan puhtaanvalkoinen, ja se on SgSg joten se ei tuu kyseeseen.

gimlixx

^ Minähän en näistä ee-väreistä tiedä yhtään mitään, mja siis luulin, että eeSgsg on luonnonvalkoinen ja eeppSgsg hopeavalkoinen, mutta se hopeavalkoinen onkin sitten ilmeisesti eeppSgSg vai? Sehän ei sitten olisi edes mahdollinen, koska kaikki nämä hopeat ovat Sgsg eikä SgSg. :nuija:

puttiMO

Mikähän tämä pikkucämpsy voisi olla väriltään ? Itse epäilen hieman normaalia, mutta mutta... Emä on musta ja isä opal.  :c8:
Cämpsymumseloita ♥

www.puttimo.blogspot.com

Ninde


puttiMO

Joo, kyllä hän nyt alkaa jo enemmän normaalia muistuttamaan :)
Cämpsymumseloita ♥

www.puttimo.blogspot.com