• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä kääpiöhamstereista

Aloittaja Suskiotus, 16.07.07 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

Cami

#315
Minäkin olen sitämieltä että ei kannata pitää juoksupyörää jos on enemmän kuin 1 robo. Toisaalta voit sitten juoksuttaa niitä yksitellen niin etteivät ala tappelemaan. Mutta ei terraan!
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

Tansku

#316
NeNNi: täällä on aikaisempia mietteitä juoksupyörän käyttämisestä pareilla viewtopic.php?f=7&t=170&start=20

Never

#317
Kiinarit vaikuttavat mukaville otuksille, mutta en ainakaan lähitulevaisuudessa ole sellaista hankkimassa. Ehkä sitten muutaman vuoden kuluttua.  :)  Siitä huolimatta minulla on pari kysymystä, joita olen miettinyt.

Onko kiinarien kynsien leikkaaminen yleensä tarpeellista?
Entä onko näykkiminen yleistä kiinareille?

Yökyöpeli

#318
Lainaus käyttäjältä: "Never"Onko kiinarien kynsien leikkaaminen yleensä tarpeellista?
Entä onko näykkiminen yleistä kiinareille?

Kyllä kiinareiden kynsiä joutuu välillä leikkaamaan, etenkin vanhempien otusten. Mutta se on yleensä äärimmäisen helppoa  :D

Kiinarit saattavat näykkiä jos niitä pitää liian tiukassa otteessa, muuten ne eivät yleensä näyki. Yleistäen voisi sanoa että jos kiinari näykkii niin voi mennä peilin eteen  :lol:   Tosin monet tykkäävät nakertaa sormuksen tai kaulakorun reunaa ja omistajan kynsiä.
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

maarit

#319
Meillä ainaki likat on niin rauhallisia tapauksia eikä kumpikaa oo koskaan yrittäny ees näykkästä paitsi mun sormukset on jostai syystä hirveen kiinnostavia.
Tällä hetkellä hamsteriton

unski

#320
Itse käytän juoksu aitauksena pahvilaatikkoa. Kovasti on tykätty ja siellä on myös helppo käsitellä :)

Roborovski_

#321
Hei! Minulla on yksi tyttö Roborovski, joka on n. 6-7 kuukautta vanha. Ongelmana on se, että se ei suostu tulemaan ollenkaan käteen. Kun yritän ottaa sen varovasti käteeni se vain juoksee vimmatusti pakoon. Olen yrittäny houkutella sen käteeni herkuilla ja muilla sellaisilla, mutta se ei vain tule käteen. En uskalla ottaa sitä koskaan ulos häkistä käsilläni, koska pelkään sen vain juoksevan karkuun huoneistossani. Tämä on oikeasti suuri ongelma minulle ja hamsterilleni. Miten saisin sen kesyyntymään? (HUOM! Haluaisin sellaisen vastauksen jossa kerrottaisiin MITEN siitä voisi saada käsikesyn edes vähän. Tiedän kyllä että ne ovat semmoisia viipertäjiä että huh.  Kiitos.)

Roborovski_
[size=85]Minni ja Hulivili <33[/size]

Roborovski_

#322
Lainaus käyttäjältä: "unski"Itse käytän juoksu aitauksena pahvilaatikkoa. Kovasti on tykätty ja siellä on myös helppo käsitellä :)

Kuinka isoo laatikkoo sää pidät sillä sun hamsterilla ? Ja pidäkkö sitä ilman pohjaa ?
[size=85]Minni ja Hulivili <33[/size]

venomenom

#323
minä vuonna kinkit kesytettiin?
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

Cami

#324
Lainaus käyttäjältä: "Roborovski_"Hei! Minulla on yksi tyttö Roborovski, joka on n. 6-7 kuukautta vanha. Ongelmana on se, että se ei suostu tulemaan ollenkaan käteen. Kun yritän ottaa sen varovasti käteeni se vain juoksee vimmatusti pakoon. Olen yrittäny houkutella sen käteeni herkuilla ja muilla sellaisilla, mutta se ei vain tule käteen. En uskalla ottaa sitä koskaan ulos häkistä käsilläni, koska pelkään sen vain juoksevan karkuun huoneistossani. Tämä on oikeasti suuri ongelma minulle ja hamsterilleni. Miten saisin sen kesyyntymään? (HUOM! Haluaisin sellaisen vastauksen jossa kerrottaisiin MITEN siitä voisi saada käsikesyn edes vähän. Tiedän kyllä että ne ovat semmoisia viipertäjiä että huh.
Kun robosi on jo reilu puoli vuotta on hankala siinä iässä sitä kesyttää, mutta ei mahdotonta. Minulla on ihan samanlainen tapaus kotona, toisin se on nuorempi. Laita kuljetusboksi terraan ja pane sinne vähän puruja terrasta ja sitten pahvitötterö, jotta kuljetusboksissa on tuttuja tuoksuja. Sitten yritätä saada robosi pahviputkeen jonka avulla siirrät sen kuljetusboksiin. Siirrä kuljetusboxi lattialle ja sulje ovi. Laita kätesi sinne ihan paikallaan n. 5min niin että hamsu pääsee sitä haistelemaan. Teet tätä kärsivällisesti monta päivää, itselläni kesti viikko kun sitten se uskalsi kiivetä kädelle. Sitten kun se tulee itse kädelle nostat sen pari senttiä ilmaan rauhallisesti ja lasket takaisin. Toista tätä samaa kunnes robo tunte olonsa turvalliseksi. Sitten voit alkaa nostaa sitä kuljetusboxin yläpuolelle niin että pidät molempia käsiä kupin muotoisessa asennossa. Annat sen olla hetken niin ja sitten takaisin kuljetus boksiin. Jatkat näin kunnes se on rauhallinen ja luottaa käteen, sitten vasta voit yrittää ottaa sitä selälleen. Mutta ole KÄRSIVÄLLINEN sillä siinä kestää oma aikansa ennenkun robosi oppii luottamaan sinuun. Minun roboni ei väielkään luota täysin mutta saan sen jo selälleen ja on se suht rauhallinen kädessä ja olen käsitellyt sitä jo 4 kk. Eli siinä kestää mutta ei siinä muu auta kun ottaa rauhallisesti ja käsitellä sitä n 5-10 min joka ilta.

Sori, tekstistä löytyy varmaan hirveästi kirjoitusvirheitä kun en ehdi lukea läpi, mutta toivottavasti autto:)
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

Roborovski_

#325
Lainaus käyttäjältä: "Cami"Kun robosi on jo reilu puoli vuotta on hankala siinä iässä sitä kesyttää, mutta ei mahdotonta. Minulla on ihan samanlainen tapaus kotona, toisin se on nuorempi. Laita kuljetusboksi terraan ja pane sinne vähän puruja terrasta ja sitten pahvitötterö, jotta kuljetusboksissa on tuttuja tuoksuja. Sitten yritätä saada robosi pahviputkeen jonka avulla siirrät sen kuljetusboksiin. Siirrä kuljetusboxi lattialle ja sulje ovi. Laita kätesi sinne ihan paikallaan n. 5min niin että hamsu pääsee sitä haistelemaan. Teet tätä kärsivällisesti monta päivää, itselläni kesti viikko kun sitten se uskalsi kiivetä kädelle. Sitten kun se tulee itse kädelle nostat sen pari senttiä ilmaan rauhallisesti ja lasket takaisin. Toista tätä samaa kunnes robo tunte olonsa turvalliseksi. Sitten voit alkaa nostaa sitä kuljetusboxin yläpuolelle niin että pidät molempia käsiä kupin muotoisessa asennossa. Annat sen olla hetken niin ja sitten takaisin kuljetus boksiin. Jatkat näin kunnes se on rauhallinen ja luottaa käteen, sitten vasta voit yrittää ottaa sitä selälleen. Mutta ole KÄRSIVÄLLINEN sillä siinä kestää oma aikansa ennenkun robosi oppii luottamaan sinuun. Minun roboni ei väielkään luota täysin mutta saan sen jo selälleen ja on se suht rauhallinen kädessä ja olen käsitellyt sitä jo 4 kk. Eli siinä kestää mutta ei siinä muu auta kun ottaa rauhallisesti ja käsitellä sitä n 5-10 min joka ilta.

Sori, tekstistä löytyy varmaan hirveästi kirjoitusvirheitä kun en ehdi lukea läpi, mutta toivottavasti autto:)

Kiitos todella paljon! Minun robollani on duna häkki. Ja en tiedä mahtuuko kuljetuskoppi sinne, koska se on niin iso. Mitä teen? Pitäisikö ostaa pienempi kuljetusboxi vai mitä? Kiitos kuitenkin suuresti vastauksestasi! :sydan Kokeilen tuota heti!  :D
[size=85]Minni ja Hulivili <33[/size]

Cami

#326
^En ole käynyt täällä taas pitkään aikaan joten en ole voinut vastata kysymykseesi. Eli kuljetusboxin tilatte voit käyttää pienempää pahvirasiaa josta sitten siirrät sen kuljetusboxiin. Toivottavasti robosi kesyyntyy!
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

AkuHamsteri

#327
Niin, että suositteletteko ostamaan toista roboa kun aion tässä ostaa Roborovskin, niin kun mulla on varaa vaan yhteen häkkiin + tarvikkeisiin.
Niin, että jos ne rupee riehumaan, niin ei oo toista terraa.
Mutta käykö se, että ostan kaksi yhteen häkkiin,  ja jos alkaa tappelu, erotan ne hetkeks. Ja laitan toisen takasin, ja seuraan niitä.  :pihalla:  :pihalla:  :huh  :huh

AkuHamsteri

#328
Niin, että onko 35x54cm sopiva häkki kahdelle Robolle?

Sonia

#329
^ Vähimmäiskoko kahdelle robolle on 55x39. (minidunan kokoinen) Pienempään ei kannata näitä kavereita asuttaa, senverran vikkeliä ovat ;) Ja häkkiin ei roboja saa laittaa, änkevät päänsä raoista ja saattavat loukkaantua/karata.