• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterin näyttelyboksista (+ mitä boksiin) ?

Aloittaja NipsuRakkaani, 05.01.09 - klo:21:45

« edellinen - seuraava »

Vevve

#15
Mä tykkään itse käyttää ihan noita Ferplastin perusboxeja, mutta itsetehdytkin menee kunhan on turvallisia ja helppoja. Mulla on kaksi karkkilaatikkoa verkkokannella, toinen jonka sain hamsupoikasen mukana on siisti ja hyvä mutta sitten se omatekemäni on vähän huono.. :|

Mustikkamaan

#16
Oi voi, pakko sanoa että kun käy hamsterinäyttelyissä, niin oppii kyllä tunnistamaan monia monia tehdasvalmisteisienkin boksien omistajia - samoin kuin itse hamstereita. Niitä tunnistaa useimmiten jo boksin sisällön ja mallin (sekä usein kannen värin) yhdistelmästä, ja siihen kun lisää vielä tietynlaisen hamsterin, niin asia on pihvi :D

Nykyisin kun käyn tosi harvoin, niin en enää tunnista ihan niin monen boksinsisällön omistajia, mutta aktiivisina aikoina hyvinkin monet olivat tuttuja. Etenkin, kun vielä selailin paljon ihmisten kotisivuja (missä oli kuvia heidän hamsuistaan, niin tunnistin monet jo sitä kautta).

Mutta koska tuomareille on edelleenkin se ja sama, että kenen mikäkin hamsteri on (niitä kuitenkin verrataan arvostelussa standardiin, ei omistajan pärstäkertoimeen), niin sama se on, että onko täysin anonyymiä vai ei.

Itse olen käyttänyt Smart-laatikoita joskus, kun tuunasin niistä kuljetuskelpoisia. Ne ovat vain tässä elämän varrella johonkin kaikki hukkuneet! Tai no, yhden alaosa on ainakin mun pikkuhousulaatikkona kaapissa :D
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Anzukka

#17
Miten on syrkillä toi M kokoinen boksi näyttelyssä kun mulla on vaan kolme ällää ja yksi äxällä ja tosi monta M boksia (hiiriajoilta) niin sellaisen käyttöhän on ihan sallittua?
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Ninde

#18
^No kyllähän se sallittua on, mutta jos on kovin isoja syrkkejä ja pitkä päivä niin kyllä ne isommat boksit olisi parempia. Mukavampi sen hamsunkin olla kun on tilaa.

Anonymous

#19
Lainaus käyttäjältä: "PikkuMyy"Kelpaako kuljetusboxiksi Ferplastin Geo Flat malli?
S-koko 35x23x17
L-koko 46,5x30x17

//http://www.lemmikkiexpress.fi/product_details.php?p=426

Kelpaako syrkeillä tuo L-koko?

Ninde

#20
^Itse en laittaisi syrkkiä noin matalaan, vaikka onhan tuo liki saman korkuinen kuin M-koon boksikin. Varsinkin jos on pidempi matka ja touhukas syrkki, niin voi joku kerta käydä niin huonosti että hamsu syö itsensä sieltä läpi.

lemon

#21
Onko Ferplastin Aladinon L-koko liian suuri syrkille näyttelyyn?
Tässä kuva ja mitat: http://www.ferplast.com/scheda_prodotto ... enu=040201

Marla

#22
Lainaus käyttäjältä: "lemon"Onko Ferplastin Aladinon L-koko liian suuri syrkille näyttelyyn?
Tässä kuva ja mitat: http://www.ferplast.com/scheda_prodotto ... enu=040201
Ei ole liian suuri, mutta Aladino -bokseja ei suositella käytettäväksi näyttelyissä (joskaan niitä ei kielletäkään, eikä kys. boksi vaikuta arvosteluun tms.), vaan ennemmin esim. Ferplastin Geo-bokseja.

lemon

#23
Okei. Mä vaan pidän Aladino-boksien ulkonäöstä enemmän ku Geo-boksien, en tiiä miks :P

Ninde

#24
Aladinoissa ei oikeastaan ole mitään muuta vikaa kuin se, että niistä ei saa kantta irti ja hamsteria ei voi pitää arvostellessa sen päällä (tai kantta ei voi käyttää apuna hamsun saamiseen pois boksista), eli tuomarille hankala juttu. Siispä mieluiten sellainen boksi missä on irtokansi.

GaneshaX

#25
Ja jos haluaa osallistua esim. hamstrauskisaan, niin aladino tyyppiset on tosi hankalia  ;)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Vevve

#26
Ja Aladinot näytttää potilta. :D
Kaveri toi Tampereelle 2.8.09 talvikkonsa Aladinon L-boxissa, se oli aika tökerön näköinen varsinkin siinä kääpiöiden pöydällä... Sanoin että jos vaikka hankkisit seuraavalle kerralle Ferplastin, mutta on kuulemma ihan liian pieni ja valoisa ja kamala kaikin puolin.

Marla

#27
Lainaus käyttäjältä: "GaneshaX"Ja jos haluaa osallistua esim. hamstrauskisaan, niin aladino tyyppiset on tosi hankalia  ;)
Ellei ole niin lallukka hamsteri, et se pysyy yhdessä kädessä jotta pähkinät voi pitää toisessa. :D Kuten meitin Pampula. xD

Lainaus käyttäjältä: "Vevve"Ja Aladinot näytttää potilta. :D
Sanoin että jos vaikka hankkisit seuraavalle kerralle Ferplastin, mutta on kuulemma ihan liian pieni ja valoisa ja kamala kaikin puolin.
Valoisuus on korjattu poies sillä, että laittaa jotain tummaa teippiä tms. siihen ympärille (jollain on näyttelyssä näin ollutkin), ja voihan sitä vaikka XL -kokoisen hankkia - XL on normi-Aladinoa isompikin. :D

GaneshaX

#28
Meillä on pari XL boksia isommille syrkeille.
L onkin vähän turhan pieni, jos hamsu on esim. iso naaras.

Ja jos tulee BIS niin siinäkin aladinot on mun mielest hirveen epäkäytännöllisiä  :D

Mut kaikil on oma maku  :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Tofu_

#29
Mä ostin just hamsterin ja haluisin viiä sen näyttelyhin niin minkä ikäsenä sen vois viiä ? Mitten sinne näyttelyihin vois ilmottaa ? Pliis joku jos vois kertoo mulle niin kiitos jo etukäteen :D