• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteri ja Kissa. toivoton yhdistelmä??

Aloittaja Luna, 27.10.08 - klo:18:43

« edellinen - seuraava »

Mai-Katti

#60
Keskustelua hamsterin ja muiden lemmikkien yhteiselosta löytyy ainakin täältä: <!-- l -->viewtopic.php?f=5&t=1715&hilit=muut+lemmikit<!-- l -->

Vevve

#61
Meillä asui monta vuotta 3 kissaa ja päälle 20 hamsterin + parin hiiren porukka saman katon alla, kissat kulkivat myös huoneessa jossa hamsterit asuivat. Asumuksen tulee olla ehdottoman kissanpitävä, esimerkiksi lasiterraario todella vahvalla verkkokannella, ja hamsterin kanssa puuhaillessa täytyy olla tarkkaakin tarkempi ettei kissa ole lähettyvillä.

spellcaster

#62
Meillä asuu hamsterit ja kissat samoissa tiloissa "sulassa sovussa". Nää katit ovatkin jo sillai tottuneet jyrsijöihin, eivät esim. kolistele dunia ja yritä aukoa luukkuja. Silti, vaikka dunissa hamsut ovat melko turvassa, huolehdin että luukut pysyvät aina lukittuina. Hamsterit myös luonnollisesti ulkoilevat huoneessa, jonne kissoilla ei ole koskaan asiaa, ei edes silloin kun hamsteria ei siellä pidetä.
Mun toinen kissa on ragdoll, luonteeltaankin "löysä kaikkien kaveri". Se istuu usein seuraamassa alimpien dunien elämää, muttei koske, katsoo vaan.

lilli-97

#63
Okei kiitti vastauksista :)

Mun hamsterilla on tosiaan tollanen "duna"  :pihalla:
Mutta siis osaako kissat avata ovii  ;) ??

Mai-Katti

#64
Pois.

Heli

#65
Meillä on/on ollut kissoja ja hamsuja saman katon alla. Valitettavasti voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että missään nimessä ei hamsteria häkkiin kissataloudessa! Voin sanoa että ei ollut kaunis näky minkä itse eräs kurja aamu kohtasin...  :cry:

Kaikkein varminta on siis iso lasiterraario, joka on niin tukeva ettei kissa mitenkään voi sitä tiputtaa ja sijoitettu hyllyyn niin tiukasti ettei kissa saa siitä kanttakaan mitenkään auki.
Destiny's hamsterit 2001-2009

lilli-97

#66
Toimiiko toi "kissa karkote" kun meilläkin olis kissa harkinnassa niin toimiikohan jos sitä suihkuttaa sen huoneen ovelle missä on hamsterin häkki? Onks kellään kokemusta  :)

spellcaster

#67
Eipä ole kovin selväjärkistä rankaista kissaa tunkemalla se pakastimeen  :roll:  Eläinparka. En ole mikään kissa-asiantuntija vaikka mulla kaksi niitä onkin, mutta ei meidän kissat ainakaan osaa yhdistää tuhmaa tekoaan ja "rangaistusta". Sen ne tajuavat, että jos esim. ruokapöydälle hyppää ja sanotaan jämäkästi "alas", niin ne tulee pois.  Meillä ei IKINÄ rankaista kissoja noin kovakouraisesti.
Kylläpä antaa isä hienoa esimerkkiä lapselleen eläinten kohtelun suhteen, jos kerran se kissan pakastimeen työntäminen on normaalia  :(

Vevve

#68
^ Keskustelu on käyty kauan sitten (jo vuosi sitten), eli ei ole enää ajankohtainen. Siitä ei tarvinne siis enää jatkaa.

Niiskuneiti

#69
Tämä vähä huono juttu meijän taloudessa oli:( Meijän kissa sai nimittäin sen minun hamsterin häkin ritilän auki ( kyseinen häkki oli ferplast duna ja hamsteri oli kääppäri talvikko) , ja oli saanut hamsterin napattua, oli jahannu sitä ilmeisesti ympäri taloa ja leikkiny sillä, mut äiti sai sen kuitenkin pelastettua sen hetkiseltä kuolemalta... mitään ulkoista ei näkyny, mut kolme päivää sen jälkeen hamsteri alko kuihtua (oli tullu ilmeisemmin joku sisäinen verenvuoto tai joku) se ei enää syöny, eikä se enää ulostanu eikä mitää. se vaan kitu niin sitten oli pakko käskeä isin lopettaa sen kärsiminen ja sitten....  :cry:  mut onneksi pääsi pois kitumasta.. oltiin tosi surullisia...  mutta toinen hamsteri sai elää sitten aika yleellistä elämää ja tajuttiin laittaa häkkiin myös lukkoja jne.  :(  mutta 1 v 10kk ikäsenä se kesällä kuoli ( oli myös talvikko) mutta nyt ens viikolla otan uuden hamsterin ja se on syrkki ja nyt osaan jo käsitellä hamstereita paremmin kuin pari vuotta sitten , joten luulisin että seuraavallakin hamsterilla ois hyvä olla, kun on nyt parempi häkkikin ja kaikkea. :)  :sydan  Virheistä viisastuu.. :(
? Vkh talvikko Friia RIP 18.6.2013 ?
? Gerbu Huli RIP  ?
?  Gerbu Vili  RIP 22.4.2013 ?
? Vkh talvikko Vilperi RIP 16.3.2013  ?

MortimerRiddle

#70
Meillä kissa ei nuku öitään samassa huoneessa kuin minä ja koira sekä hamsterit... ihan sen takia, että sitten se vaanii niiden häkkien luona koko ajan. Päivisin ei tietenkään tee mitään kun pojat nukkuu. Yhden poikasen katti edelliskesänä tappoi kun minä olin poissa eikä äiti tajunnut, että silloinen emohamsu oli mestari karkaamaan häkistään...
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Niiskuneiti

#71
Meillä kissaa ei päästetä huoneeseen missä hamsterini asustaa. mutta tuo meidän terraario on aika kätevä kun kissa ei voi hamsteriani sen läpi napata.   xD Onneksi saatiin terra kun häkin kanssa oli paljon riskialttiinpaa..  :c8 Yksi hamsteri sai kohtalonsa kissamme takia kun ei silloin vielä tajuttu että kissa osaisi avata häkin luukun..  :(
? Vkh talvikko Friia RIP 18.6.2013 ?
? Gerbu Huli RIP  ?
?  Gerbu Vili  RIP 22.4.2013 ?
? Vkh talvikko Vilperi RIP 16.3.2013  ?

Eve87

#72
Semmoinen pieni vinkki, että laittakaapa ylimääräinen lista oveen, jotta hamsteri ei pääse ali. Kyllähän se uskomattomalta tuntui, että aikuinen hamsteri tuli pienestä raosta oven ali, mutta niin kävi vuonna 2009 ja kissoja talossa, tuloksen voi arvata.

Sen jälkeen olen naulannut listan tiukasti kiinni oveen, jolloin rako jää niin pieneksi, ettei siitä mahdu edes karannut robonpoikanen.  :roll:
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

wiidii

#73
Joo, kyllä oven alaraosta pääsee hamsteri melko helpollakin. Etenkin vähänkin vanhemmissa, remontoimattomissa taloissa se tako tuntuu olevan ihan järjetön.  :D  Nykyisessä asunnossa on onneksi jo valmiina listat ovien alla, kyllähän niihin itse aina välillä kompastuu, mutta.. Eipä ole hamsterit karanneet olohuonetta kauemmaksi!
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Sensei

Ei ole mielestäni ollenkaan toivoton yhdistelmä kunhan omistaja pitää huolen turvajärjestelyistä. Meillä talvikko ja kaksi roborovskia asuvat dunissa, joista ei karkailemaan pääse. Lisäksi kissamme ei osaa aukoa ovia ja pallerot ovat turvassa sen mulkoilulta sellaisessa huoneessa, johon kissalla ei ole asiaa.