• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterin vessanhiekka

Aloittaja Syyris, 18.10.08 - klo:20:50

« edellinen - seuraava »

Syyris

Mitä erilaisia hiekkoja, pellettejä tai muuta materiaalia tai ainetta käytätte hamsunne vessanhiekkana?
Itse olen kokeillut kaikenlaista, mm. kissanhiekkaa, kissanhiekan tapaista jyrsijöiden vessanhiekkaa, oikean hiekan tapaista vessanhiekkaa ja pellettejä. Kun kokeilin pellettejä, Fiina hamstrasi pellettejä ja tyhjensi niiden joukkoon poskipussinsa. Parhaita ovat olleet oikean hiekan tapainen ja kissanhiekan tapainen hiekka. :)
Mutta mielestäni jälkimmäinen on parempaa nimittäin imee paremmin. Ensimmäinen nimittäin rupeaa haisemaan melkein heti. :/

Cami

#1
Ite käytän Capellin CAT-WC puupohjainen kissanhiekka, ei haise ja imee hajut yms todella hyvin! Käytän sitä wc:ssä ja sekoitan mörtti-röpön sekaan--> haisee vähemmän.
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

tintsku

#2
Saako tuota capellin cat-wc puupohjaista hiekkaa tavallisista ruokakaupoista? Meillä vanhemmat valittaa koko ajan että mun huone haisee pistävälle pissalle tai jollekkin. Käytän nyt tavallista vessahiekkaa, jos vaihtaisin tuohon capelliin, niin loppuiskohan tuo haju?

Syyris

#3
Lainaus käyttäjältä: "tintsku"Saako tuota capellin cat-wc puupohjaista hiekkaa tavallisista ruokakaupoista? Meillä vanhemmat valittaa koko ajan että mun huone haisee pistävälle pissalle tai jollekkin. Käytän nyt tavallista vessahiekkaa, jos vaihtaisin tuohon capelliin, niin loppuiskohan tuo haju?

 Kysyisin samaa.

Cami

#4
korjaan että se ei oo hiekkaa vaa pellettejä.

Lainaus käyttäjältä: "Syyris"
Lainaus käyttäjältä: "tintsku"Saako tuota capellin cat-wc puupohjaista hiekkaa tavallisista ruokakaupoista? Meillä vanhemmat valittaa koko ajan että mun huone haisee pistävälle pissalle tai jollekkin. Käytän nyt tavallista vessahiekkaa, jos vaihtaisin tuohon capelliin, niin loppuiskohan tuo haju?

Kysyisin samaa.

Juu, ite ostan aina Citymarketista ja hinta on 3.95 €/4kg/6 litraa.
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

tintsku

#5
Onko se ihan sama mitä puupohjaisia pellettejä käyttää?

creamykatie

#6
meillä syyrialaisella LindoRod jyrsijänhiekkaa, Yumi käyttää wc-astiaa  :)

soundlover´s Darlind pearl Yumi
kääpiöhamsu Aelita
"toivo sitä mitä saat" (k.tahkokallio)

Marla

#7
Meillä on jokaisella tuota LindoRod -vessahiekkaa.
En henkilökohtaisesti suosittele Savic Hamster litter -vessahiekkaa, sillä meillä sitä kokeiltiin, eikä se ei oikein imenyt virtsaa, ja hyvin pian wc-laatikossa oli lilluvaa puurovelliä. :c8
Eikä tuo edes ole halvimmasta päästä.

Sirpa

#8
Myös minun hamsterilla on kokeilussa LindoRod-hiekka, kyselin täälläkin siitä kokemuksia, muttei siihen juuri kukaan vastaillut.
Toistaiseksi toiminut hyvin, en tosin tiedä osaako meidän syyrialainen käyttää vessaansa sataprosenttisesti. On sinne muutamat papanat ja lirut eksyneet, mutta niitä voi olla satunnaisesti kyllä muuallakin. Vaikuttaa hajuttomalta, kutta pölyää tuhottomasti, jos sitä kaivellaan paljon, kuten neiti alkuinnossaan teki. Dunan sisä- ja osin myös ulkopuolella oli harmaa pölykerros erään tavallista kaivelurikkaamman yön jäljiltä.

KaisaM.

#9
Meillä on useimmiten Rainbow'n kissan vessaan tarkoitettua puupohjaista kissan"hiekkaa". Eli ihan puupellettiä on, olen tykännyt, en ainakaan ole huomannut että haisisi hirveästi. Myös Vapon lämmitykseen tarkoitettua puupellettiä on ollut, mutta sain avatun pussin jostain dunan mukana tms., enkä sitten ole varma mistä sitä saisi, varmaan olisi ainakin halvempaa kuin tuo kissoille tarkoitettu. Tietääkö joku mistä tuota Vapoa saa, ja paljon kustantaa?  :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Ninde

#10
Vapoa saa ainakin Agrimarketeista. En nyt muista mitä maksaa, kun en ole koskaan ostanut, mutta ei se kovin hintavaa ole.

jem_ppura

#11
Agrimarketissa vapo noin 10e säkki mut kannattaa ostaa K-Raudasta, siellä se on vaan alle 7euroa samankokoinen säkki..
Talvikoita, Syrkkejä sekä muita karvanaamoja <3

KaisaM.

#12
Kiitos, pitääkin suunnata K-Rautaan.  :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Syyris

#13
Ai mitä se "Vapo" on? Minkalaista? Onko se niinkuin hiekkaa?

Tansku

#14
^
http://www.vapo.fi/fin/yksityisasiakkaa ... t/?id=1580

Itse käytän Cat´s Best puupellettejä hamstereilla vessoissa, mutta Vapo on kyllä edullisempaa ja ajaa varmasti saman asian :jeps: