Hamsteriaiheisia unia

Aloittaja Ritu, 05.05.08 - klo:20:07

varjola

Tää oli niin outo ja häiritsevä uni että pakko jakaa tää teidän kanssa.  xD

Tosiaan unessa mulla oli pienessä pahvilaatikossa 4 syrkkiä. Yksi oli jotenkin ihmeellinen turkoosin värinen, yhdellä oli vain yksi silmä, yhdellä oli toinen silmä sokea ja neljäs oli selkeästi muita suurikokoisempi. Ne oli kaikki eri värisiä ja mun piti osata päättää kenet ottaisin kotiini  :huh  Kaikki oli jotenkin niin epämuodostuneita että en sitten oikein osannut päättää. En taas tiedä mistä ihmeestä tällasia unia tulee... Osaiskohan joku analysoida  :D

MortimerRiddle

Tänään juuri näin ihan hämärää hamsu-unta. Mulla oli yhtäkkiä jotain 20 roborovskia ja sen lisäksi yli kymmenpäinen VÄRIKÄS syrkkipoikue. Unessa fiksailin niille asumuksia. Käpsärit pääsi sellaiseen ihme aitaukseen joka vei tilaa puolet huoneesta. Se oli aika outo kun jotain keppejä vain pystyttelin ja katoksi jonkun ihme viltin (ja unessa ihmettelin miksi mun käpsärit meinas karata  xD ), mutta siellä oli siisti sisustus ja paljon tekemistä. Syrkeille oli sitten jättimäinen terranpuolikas mihin sain ihan kivasti kaivelupurua tungettua. Toinen puolikas taisi olla joku häkki jonka siihen liitin. Ah, se terra oli kyllä ihanan kevyt unessa, no problem, kun oikeasti pienetkin terraariot painaa aina ihan simona.  :roll:
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Vevve

//http://veeranhamsterit.blogspot.com/2012/02/unia-hamstereista.html

Kirjoitin blogiini hamsteriaiheisista unista.

Tiu

Näin viime yönä outoa unta mun syrkkipojasta Hapsusta. Olin kaupassa ostamassa jotai hiusvärejä ja Hapsun olin laittanu siihen kauppakoriin (en tiiä oliks mä ostamassa sen sielt tai jtn). Valitsin hyllyltä kirkkaan punaisen hiusvärin ja kävelin kassalle. Laitoin hiusvärin ja Hapsun liukuhihnalle ja myyjä koodas ne (siis Hapsulla oli viivakoodi sen kyljessä). Maksoin niistä yhteensä 200euroa ja lähdin laivalla kotiin  :huh  Sitten kotona mä laitoin sen hamsterin sellaselle korkeelle pöydälle ja aloin värjäämään sen turkkia sillä punaisella hiusvärillä  :shock: . Ihme kyllä siitä tulikin vihreä syrkki. Se meni peilin eteen ja katsoi turkkiaan. Sitten se lähti kiipeemään yläkertaan sen häkkiin ja sieltä kuului vikiseviä ääniä. Katsoin pesään ja siel oli 2 poikasta, jotka oli punasii. En tajuu ku Hapsu on poika että miten ihmees se niit poikasii oli saanu. No mut sitten lähdin äkkiä kuljettamaan niiitä poikasia lentokentälle ja ne matkusti siel matkalaukussa. Ei menny kauan ku oltii Espanjassa koiratarhassa ja sitte heitin ne poikaset sinne koirien keskelle ja lähin kotii  :shock: . Seuraavana aamuna Hapsu oli vieläkin vihreä ja aloin jo kyllästyy sen väriin nii lähdin sinne kauppaan takasin (laivalla edelleen) ja sitten otin vaaleanpunaisen värin jossa oli mustia raitoja (ei varmaa ees löytyis kaupan valikoimista  :D). Laivalla taas kotiin ja hamsua värjäämään.. Sitten heräsin, mutta siis Hapsu oli tullut unen lopussa vaaleanpuna-mustaksi, mutta herättyäni se oli edelleen hopeakyyhkynharmaa  :P
Meillä temmeltää
Yksi pk hopeakyyhkynharmaa syrkkipoika Hattivatti "Hapsu"
Sekä kaksi tyttö cavalieria Tara ja Titine
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

Sahapukki

Yleensä juuri ennen hamsteripoikasten syntymää nään painajaisia, kuten sellasia - että hamsteripoikasia tulee iiiihan liikaa, jotain 25 kpl tmv., ja sitten kukaan ei osta niitä - eikä eläinkauppaan oteta, joten joudun hankkimaan kaikille asumukset ja pitämään itellä.

Mutta joskus taas meilläkin nähdään hyviäkin unia, varsinkin jos odotetaan uutta hamsteria kotiin.
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

Ana

Viime yön loistouni: Oli keksitty uusi ammattikoululinja. Joku "tutkijat" ja en tutki eläimiin liittyviä jalostuksellisia juttuja jne.. Satuin sit kulkemaan luokka huoneen ohi, jossa oli isot lasiset ikkunat. Huomasin violetin cambellin, ja pysähdyi heti. Oli pakko mennä katsomana lähempää. Sielä juuri joku myi rottia ja hiiriä, mutta meninkyselemään gämbelleistä. Ajattelin, että jos tuo on joku uusi väri, niin pakkohan semmoinen on saada. No sitten menimme cämpsyjen bokseille, ja siellä niitä oli järjestetty viiteen eri boksiin. Isoimmassa boksissa olinoin 6 cämpsyä, jotka olivat ihan normaalin värityksen omaavia. Tyttö joka myi niitä esitteli, että tässä boksissa on näyttelyssä pärjäävät. Näistä jokainen saa sertin kun vie näyttelyyn. Muissa bokseissa sitten oli aina vähä muka hinonpia ja huononpia ulkomuoto nyttelyyn. Sitte kysyin, et missä ne vielotetit on. Sitten tyttö otti pöydän alta boksin jossa oli kaksi violettia, pinkki, ja valkoinen, jossa oli violetteja pinkkuja ja pari normaalin väristä. Sitten tyttö kerto, että nämä on kaikista huonoimmat. Sitten kysyin että onko tuo uusiväri. Niin ne vaan sanoin, että ei. Mutta ne on kehitellyt koulussa cämpsyjen värjäykseen sopivan värin. Yksin väri kestää viikon.....sen pituinen se.

Sitten aikaisemmin ennen kuin hamkin edes cämpsyjä näin unta, että lähdin helsingistä asti hakemaan muka luotettavalta kasvattajalta hamsuja. No kasvattaja lappasi kaksi pientä ja yhden ison boksiini ja siinä se oli. En muka tarkistanut niitä enkä mitään. No kotia pääsin ja laitoin hamsut terraarioon, ja poistuin huoneesta. Kun tulin takaisin ne oli lisääntynyt. Piaan niitä tulvi koko talossa. Ja vieläpä huomasin, et kaikilla oli liian pitkät hampaat.

Tässäpä kaksi cämpsyihin liittyvää unta :D

Hamsu-hullu

Kerran näin outoa unta. Siinä äiti oli ostanu mulle 2 syyrialaista ja tuonu mun huonees olevaa tyhjää dunaa. Sitte ku tulin kotiin (missäköhä olin...) niin äiti sano et se on ostanut mulle 2 syrkkiä. Menin kattomaa sinne terraa ni ne oliki jotain rottia ja toisen häntä oli ainaki puol metriä pitkä ja sit säikähin niitä ihan jumalattomasti ja heräsin.

Sit on just sellasii et oon unohtanu kokonaa et mul on hamsteri ja sit muistan sen vasta vuosien/kuukausien jälkeen. Sillon tuntuu et on kauhees paniikissa ja pakko antaa ruokaa ja vettä ja jotai :D

Hamsu-hullu

Tai sit just niitä painajaisia ku oman hamsun häkkii on ilmestyny tyyliin 5 tuntematonta! :O

Hamsu-hullu

Olen taas äänessä :) mutta viime yönä katselin sellaista unta, että Humselo oli ostanut neljännen hamsun. Se oli kiinari. Sitte menin kattomaan sitä ja se oli ihan pienessä purkissa, jossa oli kuivikkeena salaattia ja kurkkua. (?) Sitten Humselo otti sen ulos sieltä ja laittoi olohuoneen hapsumatolle. Hamsu rämpi vaivalloisesti eteenpäin ja hänen poika (mun kaveri) istui lattialle katselemaan sitä. Yllättäen se juoksikin kaverini alle ja huusin: "Varo!!" Sitten se istahti sen päälle kun luuli että se on toisella puolella mitä oikeasti oli. :O:O Aika unia...

Ana

Viimeyönä näyttelyssä oli pitkäkarvaisiacämpsyjä. Oli aika jänniä. Niillä oli tooosi pitkä laahus.

Kinksu

Näin kerran sellasen unen, missä olin ite hamsteri :D Se oli aika jännää, en muista mitä siinä tapahtu, koska siitä on niin kauan, mut olin kuitenki ite hamsteri siinä =D
Se, etten katso taakseni, ei tarkoita, että unohtaisin?

Milli-10

Olin sairaalassa ja tiedän että pallerolla alkaaolla ikää jo ihan liikaamielestäni: Minusta se saisi elää kanssani aina... näin hirveitä painajaisia siitä että kun pääsen kotiin ei hamsteri olekkaan sielä tai ei tunista minua ja onkin vihainen minulle ja näyttää hampaiyta ja puree.(ei ole ikinä purrut ketään,aivan äärettömän kiltti ja sosiaalinen muutenkin!
Yhdessä unessa likka oli minun kädessäni ja hyppäsi siitä (olimme ulkona) se lähti karkuretkelle tietenkin ja meni rakennustyömaan kopin alle(joka tosin oli niin korkealla että oli niinkun puisen telineen varassa että sen alle mahtui kävelemään) Milli juoksi sinne kopin alle ja minä perässä ja sitten näin kolme vihaisen näköistä koiraa näyttämässä hampaita ja rakasta ei näkynyt enää missään !! Menin katsomaan koirien hampaiyta / avaamaan niiden suta että jos jollain on verta että olisi syönyt rakkaani. Sitten heräsin ja olin taas samassa sairaalahuoneessa. Oli kamala herätys kun muutenkin ikävöin niin syvästi kokoajan!
Toisessa unessa pallero oli kädessäni ja yhtäkkiä hyppäsi pois ja muuttui yhtäkkiä moneksi moneksi madoksi ja ne madot menivät suihkuhuoneen vesiputken suojan reijistä läpi viemäriin.

Ihme homma on kyllä että kuitenkin pallero on sellanen sosiaalinen neiti eikä ikinä hyppäisi kädestä pois  :icon_e_biggrin:

Kuten huomaatte siis joskus on todella ahdistavaa kun muistaa niin usein unet. Joskus kun muistan kirjoitan unen ylös jos nukahdan uudelleen. Vaikka näitä kahta kauhuherätystä en unohda millään....!!! :eijei:

HAMSTERI 123

MOI!
Liityin juuri äsken jäseneksi.
Mutta nyt uniin:
Olen nähnyt unissani Palleron,
(se oli hamsterini joka kuoli vuosi sitten)
Löysin sen aina jostain laatikosta elävänä.
Tällä hetkellä minulla on viisi hamsteria
Mutta ne eivät esiinny unissani.
T. HAMSTERI 123

Ritu

Näin viimeyönä unta että mun hamsteri oli karannu. Ei ollu mikään mikä mulla koskaan ois ollu. Joku vaaleahko pitkäkarvanen uros. Poimin sen lattialta ja laitoin takasi asumukseensa. Sitte rupesin kattomaan ku lattialla vilis jotain jyrsimiä. Ne oli hamsterihybridejä. En tienny mitä muuta eläintä niissä oli. Osalla oli selkee hamsterin pää, mut esim. yhellä oli oravan hännän kaltanen häntä, muuten siitä tuli mulle mieleen maaorava. Kaikki oli tosi erivärisiä ja tyyppisiä. Oisin halunnu pyydystää niistä pari häkkiin, mut mulla ei ollu tarpeeks isoa vapaana, joten rupesin ajamaan niitä pihalle mun huoneesta. Ai nii, kumma kyllä, niiden äitikin oli siellä, mut en silti tienny mikä eläin se oli  :hauskaa:
- Riikka

Viivi

Minä näin kerran unta, että asuin hamstereideni kanssa eräässä hotellissa. Vein pari hamsua juoksentelemaan yleiseen kasvihuoneeseen. No, kun menin hakemaan hamsuja, käärmeet olivat syöneet ne...