• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Pet Expo - Helsingin Messukeskus 4.-5.4.

Aloittaja Minnaw, 11.02.09 - klo:18:52

« edellinen - seuraava »

GaneshaX

#300
Kyllähän knikillinen voi lemmikki luokassa sijoittua/tulla palkituksi, mutta kaikki ulkomuotoluokan sijoitukset yms. jäävät, koska sehän on hylkäävä virhe ulkomuotoluokassa? Eli tulee vain automaattisesti ja ainoastaan hylky?

Tai niin olen ymmärtänyt.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Ninde

#301
^Ulkomuotoluokasta tässä olikin koko ajan puhetta.

KUMA on tietty vähän siinä ja siinä, mutta toisaalta jos on joku upea ominaisuus niin miksi sitä ei kumaa voisi antaa. Tuomarin suosikkina taas olen itsekin joskus palkinnut knikkihäntäisen hamsterin, joka on muuten saanut hylsyn.

Näyttelysääntöihin tulisi ehkä tarkentaa nämä asiat ja ihan virallisesti ensin päättää, että mitä knikkihäntäisille voi ja ei voi antaa.

GaneshaX

#302
No, kun olen käsittänyt, että jos eläin hylätään, se ei voi saada mitään.

Tuli vain mieleen, ei minulla valittamista ole :)
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Elliska

#303
Oli kyllä ihan kiva viikonloppu...

Lauantaina oli Zelda mukana, se sai molemmista luokista EH:t, ja sen lisäksi sai ulkomuotoluokasta kunniamaininnan väristä (jota pikkuisen ihmettelen, koska Zeldalla on tällä hetkellä pieni musta läikkä niskassa jossa ei tällä hetkellä ole tikkausta :D)

Sunnuntana Zelda sai lemmikkiluokasta EH:n ja kunniamaininnan kokonaisuudesta :) Ulkomuotoluokasta tuli H ja Zelda oli paras veteraani. Zelda sai molempina päivinä L1:set.
Soundlover's Darling Pearl eli Yumi oli lemmikkiluokassa, ja sai EH:n.

92 kuvaa tuli otettua, täytyy katsoa myöhemmin mitä julkaisen. Suurimmaksi osaksi  taitaa olla vain eläinkuvia..

Ninde

#304
^^Niin kuten sanottu, niin tästä lienee monta tulkintaa ja selkeyden vuoksi olisi hyvä saada ne sääntöihin jotta käytäntö olisi yhtenäinen. Tuomarin suosikkihan nyt ainakaan ei varsinaisesti ole mikään palkinto joka olisi jotenkin merkittävä, jolloin sen voi saada myös knikin takia hylätty eläin.

Nist

#305
Ihana näyttelykokemus, meidän nuorin, oma pikku Papuni ensimmäinen näyttely ja serti tuli. Ja tyttären hamsu kahmi kolme ruusuketta. Bis-kisaan pääsy oli ihan uutta ja outoa, eikä tyttö oikein tajunnut, että mitä siinä piti tehdä. Että se hamsu piti kaapata kainaloon ja mennä tönöttämään sinne hamsun kanssa. :D
Jyrsijöihin hurahtanut keski-ikäinen akka

Niina-03

#306
Onnea Helille ja valioksi valmistuvalle Soundlover's Desert Roselle***, lemmikkivalioksi valmistuvalle Satumetsän Xenalle ja Arjalle, sekä muillekin palkituille.

Meille tuli pakkovieraita näyttelyviikonlopuksi, joten meni projektiksi saada nuoret kauniit hamsuni näyttelyyn ilman minua  :sydan mutta ihanaa, että onnistui.
Minskille ja Marjalle suuri kiitos viennistä ja tuonnista, sekä Helille kiitokset viiden tähden hamsuhotellista  :) olen palveluksen auki, ellen voi jotenkin muuten korvata vaivannäköänne.

Kiittäen Niina
ja Satumetsän lapset Taikaisku**, Taikavoima** ja Saturnus*
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Sattuma

#307
Huhhuh, tuli tosian ihan hauska ja uuvuttava päivä viimein päätökseensä..
Nessalle tuli EH ja PLH3, ja Lahjalle EH ja kannustus-palkintona tuommoinen puinen kuutio ^^

Ihan tyytyväinen olen, kun en oikeastaan ajatellut näyttelyä sillain että olisi pitänyt mitään kummempia mukaan tulla ;3

Mutta, mahtavat kiitokset kaikille tuomareille ja assareille! :D
Meillä seikkailee]
Loru-Iida, eli Loru(lk, soopeli vn)
Iiro-Poika, eli Iiro(vkh tv, safiiri)
Jappi, Zunami ja Kyösti(akaattikotilot)

Elliska

#308
Vähän jäi harmittamaan kun ei ollut erikoistarjouksia jyrsijätarvikkeista! Jossain kyllä oli sitä jotain ruokaa, olikohan se sitä Best Friend Festivalia, tarjouksessa 2€ / 500g (norm. 3,5€/500g), mutta en ostanut ajoissa ja kun menin myöhemmin ostamaan niin ne olikin jo loppu. Höh.

Vuoden voittaja -plakaatit oli muuten ihan extrahienoja! :sydan

Nilla

#309
Oli kiva, mutta myös uuvuttava päivä, niin Edinalle kun mullekkin. Edina sai H:n ja palkinnoksi pienen kissanruokapussin joita jaettiin ilmaiseksi messuilla ja joita kävinkin siellä hakemassa aika monta.  :)

Ostin messuilta hamsuille vain yhden puisen mökin.

Kuvia messuilta laitan huomenna, vaikka en niitä paljon hamsupuolella ottanutkaan.
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Anzukka

#310
Meillä 3xH ja yksi EH + L1 Brutus sai kaksi ruusuketta <3 olikos ne paras nuori ja joku 3 sija :)
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

PiiaL

#311
Mukava näyttelypäivä kaiken kaikkiaan oli eilen! :) Aluksi olimme vähän eksyksissä isossa messuhallissa ja myöhässäkin(siitä tosin ilmoitin jo etukäteen), mutta vaikeuksien kautta voittoon.

Meidän nyt puolivuotiaat Deet yllättivät minut aivan täysin erinomaisilla arvosanoilla ulkomuotoluokasta! Desire Daydream** oli S2 sertillä ja Darwin Daredevil* oli S5 sertillä. Lemmikkiluokastakin tuli menestystä, Sefir oli PLH4 ja Desire&Darwin saivat kunniamaininnat.

F-lapsia lähti meiltä kolme kohti uusia koteja, kaksi heistä lähtivät kiertotietä ihmisensä luokse, paljon kiitoksia kuljetusavusta Minnalle ja Marjalle!
Meille kotiutui ihana pk normaali (white) naaras Bianca Anzukalta, joka on heti ollut täällä kuin kotonaan ja ruoka maistuu hyvin :) Myös pk ps creme -naaras muutti meille Anemone`s-hamsulasta ja hän on hyvin suloinen neiti kaiken kaikkiaan, vähän vain vielä ujostelee uutta ympäristöä ja ihmisiä.

soundlovers

#312
Rankka, mutta  mukava ja menestyksekäs vkonloppu takana :)
Olen ihan sanattoman onnellinen, että vihdoin pitkä odotus ja uurastus palkittiin ja ensimmäinen omistamani muotovaliohamsteri on nyt totta  :pileet: Erityisen ihanaksi asian tekee, että se osui vielä omalle kasvatilleni. Olen omistanut vuosien varrella yli kymmenkunta(!) kahden sertin hamsua, joten osaan todellakin arvostaa tätä MVA-arvoa  :lov  (Yllätys yllätys, että valionarvoanomus täytettiin samantien näyttelypaikalla, jotta saatiin se Viirun matkaan).
Muotovalioruusuke olisi ollut kiva saada mukaan heti ja se olisikin ollut mahdollista, ellei ruusukefirma olisi lähettänyt Soumen Muotovalio-tekstillä varustettuja ruusukkeita  XD
Myös muille omille hamsuilleni tuli menestystä yli odotusten. En jaksa muistaa kaikkea niin tarkkaan, joten tuloksia voitte lukea sitten nlytuloksia ketjusta, kunhan ne sinne aikanaan ilmestyvät.

Olen tottakai erittäin ylpeä ja iloinen myös toisten omistuksessa olevien kasvattieni menestyksestä niin lemmikki- kuin ulkomuotoluokassakin. Mm. veteraani-ikäinen Soundlover's Beauty Black* saavutti lauantaina SHY Valiolemmikin arvon. Sunnuntaina Soundlover's David Beckham oli lemmikeissä PLH1 ja BIS 2 Beauty Black*:in sijoittuessa muistaakseni toiseksi tai kolmanneksi.
Sunnuntaina sattui sellainen kommellus, että unohdin yhden ei-standardihamsuni boxeineen aamuisessa pakkaushässäkässä kotiin. Kiitos Minskille, joka tiedusteli asiaa ajoissa minulta ja ehdin vielä hyvin noutamaan hamsterin aamupvällä kotoa. Se kannatti sillä Benjamin oli mm. Tuomarin Suosikki :)

Kiitos kaikille onnittelijoille. Onnea vain minun puolestani muille menestyneille! Kiitokset myös kaikille järjestelyistä vastanneille aktiiveillemme. Nyt tämä tyttö lähtee nukkumaan!

Fiona

#313
Lainaus käyttäjältä: "soundlovers"ensimmäinen omistamani muotovaliohamsteri on nyt totta  :pileet: Erityisen ihanaksi asian tekee, että se osui vielä omalle kasvatilleni.

Onnittelut hienosta saavutuksesta!  :aplodit:

Tuija

#314
IIIISOT ONNITTELUT Helille ja silel kauniille kilpparille!!  :hyper  :mrgreen:  ja kiitokset vielä kerran mun hamsujen raahaamisesta nlyyn! Sehän jopa kannatti, kun keltainen vn laikukas sai 2 serttiä, ja soopelisuklaati yhden, voihan nenä!!  :c8  :D