Näyttelyitä muualla kuin etelä-Suomessa?

Aloittaja Beada, 11.08.08 - klo:12:35

Beada

Eli siis kuinka usein vai järjestetäänkö ollenkaan näyttelyitä muualla kuin Helsinki-Tampere-Turku akselilla?

Kovasti haluttaisi tuota poikaa näyttelyssä käyttää, mutta minnekään Tampereelle tai Helsinkiin en kyllä lähe yhen hamsterin takia täältä Joensuusta ajamaan (ainakaan näillä bensan hinnoilla). Jos näyttely olisi jossain vähän lähempänä esim. vaikka Kuopiossa tai Lappeenrannassa, niin takuulla osallistuisin, mutta siis järkätäänkö noita näyttelyitä juuri koskaan täällä itä-Suomessa?

Elliska

Näyttelyitä järjestetään siellä, missä osoitetaan aktiivisuutta, ja joissa on edes pari ihmistä jotka voivat ottaa vastuuta. On kannattavampaa yhdistykselle pitää paikoissa missä on paljon osallistujia. Näyttelyiden järjestäminen ei ole mikään pieni juttu. :)

Aya

Nättelyitä järjestävät myös mm. Oulunseudun jyrsijäharrastajat, Pirkanmaan nakertajat, Etelä-Pohjanmaan jyrsijäyhdistys... Kannattaa selailla näitäkin sivustoja, jos jostain löytyisi lähempääkin näyttely jossa olisi myös hamsuluokat. Yleensä näiden yhdistysten näyttelyistä löytyy ainakin lemmikkiluokat, ulkomuotoluokkia on hieman harvemmin.

Beada

Oulu, Pirkanmaa ja etelä-pohjanmaahan ne täältä Itä-Suomesta katottuna just lähellä onkin  :roll:

Mut siis kysymys kuuluu, että onko näitä näyttelyitä ollut täällä itä-Suomessa OLLENKAAN tai jos on niin kuin usein? Pointti oli siinä, että kannattaako minun edes suunnitella näyttelyyn osallistumista jos niitä ei ikinä koskaan (tai ainakin hyvin epätodennäköisesti ainakaan meidän hamsterin elinaikana) täällä järjestetä.

Mustikkamaan

Aineski se joku jyrsijäyhistys on järkänny semmosia "epävirallisia" lemmikkiluokkia Lappeenrannassa. Mikähän se yhistys nyt olikaan...
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Elliska

Beada

Mie oon luonteeltani vähän semmonen, että en kauheesti ala vinkumaan et miksi täällä jotain ei ole ja sit vaan jää tekemättä asialle mitään  ;)

Eli siis mitä pitäis tehä, jos tahtois tommosen näyttelyn tälle kantille Suomea saada pystyy esim. just Joensuuhun tai Kuopioon. Täällä kun ei ole edes sitä paikallisyhdistystä, tarvitaanko sellainen?

No mut olisin kiitollinen jos joku paremmin näistä asioista tietävä (esim. just joku joka näyttelyitä yhdistyksessä muutoinkin järkkää) laittas mulle vaikka s-postia ja kertois mitä mun tarttis tehä, millanen porukka pitäis saada kasaan ja sitä rataa. Täällä yksi innokas ja aikaansaava puuhanainen ilmoittautuu näyttelynpystystalkoisiin  :D

Ja se s-posti osoite ois mailto:ullar55@hotmail.com">ullar55@hotmail.com

Ulla

Ninde

Itä-Suomi on perinteisesti ollut sellaista aluetta että sielläpäin ei jostain syystä ole kauheasti aktiivisia kasvattajia tai harrastajia ylipäätään tai ainakin heitä on vähemmän kuin esim. Pirkanmaan ympäristössä tai Oulun seudulla. En tiedä mistä tämä johtuu, mutta näin on ollut aina (sen 15 vuoden ajan mitä minäkin esim. olen harrastanut), tosin parin viime vuoden aikana sielläkinpäin on jo alkanut olemaan toimintaa.

Itä-Suomessa on kaksikin yhdistystä, tuossa jo aikaisemmin mainittu Etelä-Karjalan Kani- ja Jyrsijäyhdistys ja Pohjois-Karjalan Kani- ja Jyrsijäyhdistys (//http://personal.inet.fi/koti/pkkjy/), ihan ensimmäisenä kannattaisi olla itselleen sopivampaan yhdistykseen yhteydessä ja kysellä heidän tulevaisuuden tapahtumista ja suunnitelmista. Huomattavasti helpompaa on lähteä näyttelyä järkkäämään jonkun yhdistyksen kanssa, jolla on jo asiasta kokemusta ja kontakteja.

Beada

Kiitti linkistä. Mie koitin nimenomaan ettiä, onko täällä jotain jysijäyhdistystä ja kun en Suomen kani- ja jyrsijäliiton sivuilta linkkiä löytänyt, niin aattelin, että eikö sellasita sitten ole. Mut siis on, joten sinne mailia seuraavaksi  :)

-Alpseta-

Tietääkö kukaan järjestetäänkö Joensuussa näyttelyitä?? Olis mahtavaa käydä joskus Kikin kanssa. :pihalla:  :)

Wiivi

^ Samaa mieltä. Jos sais hamsun, olis kiva jos olis täällä lähempänäkin näyttelyitä. En oo vielä huomannu et ois missään hyvin lähellä..  ;)
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]