• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Miksi päädyitte juuri hamsteriin?

Aloittaja Hip-Hop Hamsteri, 05.08.08 - klo:12:12

« edellinen - seuraava »

Hip-Hop Hamsteri

Kertokaa.

wap`

#1
No tuota. Mulla oli ensin gerbiilejä, enkä pitänyt oikein niistä, kun olivat niin vikkeliä. Sitten gerbiilien jälkeen mulle tuli talvikko ja se on sellanen ihanan rauhallinen ja sen myötä sitten tuli nää hamsterit. :)

hami-tyttö

#2
sma juttu XD ne gerbut oli hiiemaan vikkeliä.....

Piipari

#3
en saanu rottaa... yhyy  :cry:
elämäni elimet: luppa ja piipari

trap

#4
Hmm, tähän on vähän hankala vastata. Hamsterit vain tuntuivat "siltä oikealta" eläimeltä, olen pitänyt niistä pienestä saakka. Enkä ole kyllä yhtään katunut eläinvalintaani :)
Mökinkulmia jyrsimässä
u. "Mörkö", syyrialainen pk musta, s. 2.5.12

Scarlett

#5
Olin jo pitkään miettinnyt, että olisi kiva, jos olisi pitkästä aikaa jokin lemmikki. Tuntui vaan siltä, että jokaisesta itseäni kiinnostavasta eläimestä löytyi jokin syy, miksen sitä voisi ottaa. Allergia rajasi kissan pois, koiran rajasi pois lievä reagointi sille allergiatesteissä, sekä se, että ei tuntunut kivalta ajatukselta ottaa koiraa näin pieneen asuntoon. Muita kiinnostavia lemmikkejä (kani, marsu, rotta) vastaan yleisin syy oli tilanpuute, koska pieneen kaksioon ei kauhean isoa asumusta ole mahdollista sijoittaa.

Hamsteri tuli sitten mieleen, enkä keksinyt mitään syytä sille, miksen sellaista voisi ottaa. Hamsteri ei ole niin vaatelias tilan suhteen kuin vaikkapa marsupari, eikä se vaadi samanlaista omistautumista kuin koira. Voin säestää edellisiä kirjoittajia myös sen suhteen, että minullakin on ollut gerbiileitä, mutten halunnut ottaa niitä enää, kun ne tuntuvat olevan perusluonteeltaan niin aktiivisia, rauhattomia viipottajia, enkä saanut niitä pienenä kesyyntymään niin hyvin kuin olisin toivonut. Hamsterista oli myös myönteisiä kokemuksia, koska muutamalla kaverilla on ollut pienenä sellainen, ja ne ovat olleet vallan mainioita ja suloisia otuksia. Näin vanhempana hamsterin ilta-aktiivisuus on oikeastaan vain plussaa, kuten myöskin se, että eläin pärjää pari päivää yksinkin tarpeen vaatiessa.

Edit: kamalaa typotusta

GaneshaX

#6
Siis penskana oli kaiken näkösiä elukoita ympärillä. Nyt sitten "vähän" vanhempana ensin tuli hiiri, sitten ekat rotat, sitten talvikko ja niin aloin pian sen jälkeen hakemaan sopivaa syrkkiä. Halusin nallemaisen, mutta pitkäkarvaisen kiiltävän ja suuremman kuin talvikko. Ja aika nopeesti kiinnostuin jalostuksesta, koska juuri sellaisia mitä halajaan ei oikein saa. Jos ollenkaan XD
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

vaibbagorilla

#7
hmmhh vaikea sanoa, sillä en oikein edes tiedä että mistä tämä hamsteri innostukseni on lähtöisin, jostain vain sain päähäni että haluan hamsterin.. katsoin netistä sitten tietoa, yms lueskelin kirjoja.. ja sitten -04 jouluna sain ensimmäisen hamsterini..  8-) siitä lähtien olen hamstereita alkanut 'haalia' ;)
Muistoissa:
[size=85]Pipari, [/size] [size=85]Sopuli, Sipuli, Arttu & Tauno hamsut[/size]
[size=85]Ikävä on suuri.[/size]

Minski

#8
Hamsu oli eka "oma lemmikki", jonka vanhemmat suostui mulle ostamaan :) Siitä lähtien niitä on ollutkin lähestulkoon aina, muutamaa hamsutonta vuotta lukuunottamatta, vanhemmat varmaan katuu kun meni sen ekan syyriksen ikinä ostamaan :D

Olen omistanut myös kesyhiiriä, sit meillä on ollut marsu, kaneja, pikkusiskolla oli gerbiilejä, mutta mikään niistä eläimistä ei ole viehättänyt yhtään niin paljon kuin hamsu (erityisesti syyrikset) :) Syyrikset on suloisia ja ihanan nallemaisia, sopivan kokoisia ja helposti käsiteltäviä sekä rauhallisia :sydan Ja erakkoeläiminä ne ovat ihmistä kohtaan sosiaalisempia kuin mitä mielestäni laumaeläimet (kuten hiiret ja gerbiilit) ovat, ei ainakaan yksikään niistä hiiristä tai gerbiileistä kiivennyt kädelle tai ollut ihmisen olemassaolosta ja läheisyydestä yhtään kiinnostunut.
Hamsteriton tätä nykyä

Nilla

#9
Noh, ensimmäisellä luokalla kaverini kanssa haaveiltiin hamsuista, sillon juuri ei tiedetty niistä mitään ja se oli ns. hetken mielijohde. Jo parin vuoden päästä aloin kiinnostua uudestaan, ja hankin netistä paljon tietoa hamsuista (= joka päivä hamsusivuilla monta tuntia  :D ) Jo pitkän vinkumisen jälkeen äiti suostui ostamaan hamsterin jolloin olin 9v. Katsoimme kasvattajien sivuja ja Symphatil hamsusta löytyi yksi lk musta vn poikanen vapaana. Pidin väristä jo silloin paljon, niinpä äiti soitti kasvattajalle ja varasi hamsterin. Siitä lähtien on ollut hamsuja kokoajan.

Ja täällä ensimmäinen hamsuni, Omppu elelee vielläkin vanhana papparaisena  :)
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

_karvaturri_

#10
No mä olin toivonu pienestä lähtien jotain lemmikkiä, ja eka kyselinki kissoja ja koiria. Mut sit 11-vuotiaana aloin kysellä, et saisko jonkun jyrsijän. Sit iskä alko selvitellä, et minkä mä voisin saada, ja me päädyttiin sitten talvikkoon  :angel

talvikot on ihania <33
http://www.katsunhamsu.suntuubi.com

Hanetzu

#11
Mä oon ihan pienestä pitäen haaveillut omasta hamsterista.
Sisarusten kanit ja gerbiilit eivät tuntuneet oikeilta mulle  :<

Elliska

#12
Lemmikkilehden kääpiölajien esittelystä xD Se oli joskus vielä niihin aikoihin kun lemmikkilehti oli parempi :)

Hamsterit olivat sopivan kokoisia ja kilttejä, ja söpöjä kuin mitkä :sydan

Mezera

#13
Eräillä tutuillamme oli hamstereita, päätin siis itsekkin etsiä tietoa netistä näistä karvapalleroista, jos vaikka voisinkin sellaisen lemmikin haluta. No, kiertelin ja kaartelin ympäri nettiä lukien hamstereista, ja todellakin, ne vaikuttivat oikein ihanilta.  :) Sitten päätin, että minähän saan hamsterin, ja nyt sitten itselläni on kaksi roboa<3

Tässä oli todella "mielenkiintoinen" tarinani.

Hannah

#14
Halusin itelle eka koiran mutta ajattelin että se olisi aika vaativa ja pitkäikänen lemmikki joten kaverini sai tässä ihan vasta toisen hamsunsa ja tulivat meille juhannukseksi. Silloin ihastuin siihen ja nyt tulin ajatelleeksi että hamsteri olisi kiva ja ihana pikku kaveri. Nyt  saan syksyllä itelleneni hamsun :D
Talvikko poika Nici<33