• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterin hankinta

Aloittaja Senttu, 28.08.13 - klo:16:50

« edellinen - seuraava »

Senttu

Hei. Olen siis yksitoista vuotias tyttö ja olen hankkimassa hamsteria. Mietin millainen hinta olisi kohtalainen tuollaisella normi kokoiselle hamsterin häkille jossa ei tule tavaroita mukana? Ferplast Mini Duna Multy.
Ja tietäisikö kukaan myydäänkö Joensuun lemmikkikeskuksessa robovskeja? Onko Oskun Herkkuruoka hyvä ruokavaihto ehto? Olisin tilaamassa häkin lemmikkitalolta ja ostaisin leluja ja muuta sälää mustista ja mirristä ja hamsterin sieltä lemmikkikeskukselta. Antakaa vinkkejä ja kirjoittelen sitten kun hamsteri on tullut niin  sen kuulumisia ja muuta!  :msilly:  :sydan:

Alkemistin

Tämä paikka on yleensä aikas edukas, jos asumuksen hintaa mietit: http://candycane.fi/index.php?route=product/product&path=79_75_77_82_106&product_id=398

Ruokinnasta on oma ketjunsa tuolla jossain (Terveys & Ruokinta), mutta Osku ei kyllä ole erityisen hyvää hamsterinruokaa. :icon_e_wink:
Nämä taas ovat paljon parempia jo, tosin Rodoonkin sekoitan vielä itse pähkinöitä yms. http://candycane.fi/index.php?route=product/category&path=79_75_77_87_122

Senttu

Kiitti, noistakin oli paljon apua. Tiedätkö yhtään mikä kääpiöhamsteri rotu on yleisin Suomessa? :) Robowskit ovat minusta suloisia ja sellaista ajattelinkin. <3

Alkemistin

Hmmm... joku kääppärikasvattaja osaa sanoa paremmin, mutta veikkaan roborovskia tai talvikkoa. Robo ei kyllä ole mikään sylieläin, lähinnä katselulemmikki. :icon_cheesygrin:

Crodino

#4
Talvikko on hyvä vaihtoehto, jos haluaa käsitellä ja pitää "sylissä". Robot ovat taas lähinnä katselueläimiä, niin kuin Hajime jo kertoikin. Robot on todella vikkeliä ja niiden käsittely voi olla haastavaa. Lue, kysele ja ns. opiskele lajeista mistä olet kiinnostunut, niin sitten tiedät itse parhaiten teille sopii.   :yes: :peukku:
VKH talvikoiden kasvatusta Vantaalla

Senttu

Kiitti kaikille! Tietääkö kukaan onko tuo Candy Cane turvallinen, kun Hajime sanoi että sieltä saisi halvalla häkkejä? Luin jostain aiheesta, että joku oli tilannut sieltä jotain, mutten ole varma. Onko postimaksut kalliita?  :no:

Alkemistin

^ Kyllähän se turvallisimmasta päästä on omasta mielestäni. :icon_smile: 
Kaikki on tullut mitä olen tilannutkin. Kerran näyttely/kuljetusboksi meni nurkasta särölle, kun irroitin sitä toisesta (olivat kai painuneet kuljetuksen aikana) ja sen sain vaihtaa. Muutaman kerran on nyt tullut tilailtua jotain, viimeksi viime viikolla. Kuljetusmaksu on kai jokusen euron ainakin pienemmissä ostoksissa, isommat (yli 40-60e ??) on ainakin joskus aikanaan saanut jopa postimaksutta.
// Enkä saa tästä provikkaa, tykkään vain suosia pieniä kotimaisia toimijoita.  :mhappy:

Senttu

Kiitoos, huomasin että mustista ja mirristä saa ostettua tuollaiseen samaan hintaan, niin ehkäpä käyn ostaa sieltä. Eipähän tarvii postimaksuja maksaa.. :)