• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat

Aloittaja Ninde, 26.01.09 - klo:16:03

« edellinen - seuraava »

Hamsufani97

#600
Lainaus käyttäjältä: "Sintturainen"Yön aikana olivat syntyneet! Juu syrkkivaaveja ovat...

Emä on pk musta kilpikonna (tuo tuossa avassa...) Pikkumökin Ronja (ylläri kilppari, vanhemmat ja suku cremejä ja cremen sukulaisia, joista isä nyt sit olikin huono kemu)
Isä on lk normaali umborous. Itse asiassa hänen nimeään en vielä tiedä, mutta Järvisen Ullan kasvatti.

Vielä en uskaltanut pesään mennä sörkkimään, mutta tarmokas piipitys kuului...  :lov


^Voi että. Onnea sinne  :sydan

Sintturainen

#601
Nyt kun Luna kävi syömässä kurkin pesään, pikaisella laskutoimituksella näyttäs olevan ainakin 9 nakkia  :sydan

Nyt tää onnellinen "vara-mamma" lähtee töihin... Voi työkaverit kattoo hieman kieroon jos mä vaan höpötän hamsuista. :teipit

Aya

#602
^Onnea Satulle poikasista! Pitkästä aikaa on taas sielläkin pieniä  :sydan

Tuo poikueen isukki lienee se Mister Norrevaan (tai joku vastaava) jonka sukutaulut minä oon johonkin onnistunut hukkaamaan

AnsaLucia

#603
Meilläkin on talvikkolapsia taas oikein reilu annos  xD . Siivosin terraa ekan kerran ja sieltähän löytyi peräti kymmenen reippaan lapsen pesue! Puolet lapsista normaalia ja puolet helmiäisnormaalia. Sukupuolet eivät osu sitten ihan noin tasan vaan tyttövoittoista näyttää olevan. Kyllä meillä on nyt viime aikoina lisäännytty varsin runsaslukuisesti, tämä on tänä vuonna jo toinen kymmenen poikasen pesue, pienin tänä vuonna ollut "vain" kuusi   ;)
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

@amorous

#604
^oho 10 poikasta :huh , laskin että mun keskiarvo 16 poikueessa on 4,3...muutama ollut 7 poikasen ryhmää, mutta yl. se 3 kpl...
Onnea muillekin poikaisia saaneille! Niin ne sukupolvet vaan menevät eteenpäin.

Vevve

#605
Me poksahdettiin!!  :lov
En kehdannut kurkata pesään, mutta emo kovasti kykkii siellä eikä malta kauaksi aikaa jäädä syömäänkään.

Sintturainen

#606
Mun piti lopettaa yks poikanen äsken. Katoin jo ekana päivänä että yhellä poikasella oli selässä rupi...tms. Aattelin että emä on nirhassu sitä kalvoja poistaessaan. Nyt uskalsin eka kertaa tarkemmin katella, niin huomasin että yheltä poikaselta puuttu selkänahka kokonaan, se oli rullalla peräpäässä. Eli kaikki sisäelimet näkyi ihan ohuen kalvon läpi. Ei ois ollut eläjäksi siitä pikkuisesta  :(  
Yheksän nakkia jäi pesään kuitenkin.

Elven

#607
Auts. Ei ole herkän ihmisen puuhaa tämä eläinten kasvatus.
Aloittelevaa syrkkikasvatusta, värit vielä vähän hakusessa.

GaneshaX

#608
^^Ikävä juttu  :(
Mitä värejä Sintturainen kasvatat?  Mitä turkkeja :)

Ei se aina ole...

Eipä sekään ole kivaa, kun yleensä noukkii puoliksi syötyjä/kuolleita pentuja pesästä...

Toivon mukaan tää meidänkin onni nyt vähän alkais kääntymään... :kieli
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Vevve

#609
Uteliaisuutta oli ihan pakko vähän vaklata Kukkasen pesää. Näyttäis olevan tällä kertaa vain kaksi naperoa. Ihan hyvä vaan, ettei ole mitään kamalaa urakkaa. Vähän harmittaa se, että on tullut tosikivoilta ihmisiltä aikas paljonkin kyselyitä eikä kaksi vauvaa kovin monelle veny... Kattoo nyt, toivon vaan että sieltä löytyisi edes mulle naaras, ettei ois herroja kummatkin.

Sintturainen

#610
Mun päävärit aikoinaan oli creme ja luonnonvalkoinen (oon siis kasvattanut Sateenkaaren-kasvattajanimellä vuosina 1997-2005)

Nyt pesässä tuhisee silti musta kilpparin ja normaali umborouksen rakkauden hedelmiä  :D Tosin tästäkin yhdistelmästä voi aika varmasti tulla cremeä, molempien suvut on täynnä cremeä ja sen sukuisia... Ja molempia turkkeja voi tulla, emä pitkis, iskä lyhkis (jonka emä pitkis...)

 Ja koska cremet on parhaita silti, oon varannut Piialta p.s creme tytön  :lov

Heli

#611
Lainaus käyttäjältä: "Vevve"
Onpas tosi kiva nähdä noinkin hyvännäköistä tikkausta helmellä. Ainakin ton kuvan perusteella (toivon ettei kuva vääristä  :D ) on tosi hyvin tikkausta harteillakin. En edes muista milloin olisin viimeksi nähnyt hyvää tikkausta. Tosin juova sais olla vähän talvikkomaisempi. Turhan kaponen ja tasapaksu mun makuuni. Mut pikkujuttuja.

Toivottavasti jää tikkausta jälkikasvullekin!
Destiny's hamsterit 2001-2009

Vevve

#612
^ Tolta se näyttää kyllä ihan luonnossakin, mutta on minusta vähän turhan tumma, selkäjuova varsinkin pomppaa silmiin kun se on ihan musta.  xD  Ei se tainnut ainoissa näyttelyissäänkään kovin hyvää arvostelua väristään saada.

Vevve

#613
Mäkin muuten laskin mun poikueiden poikasmäärien keskiarvon, tuli 5,8. Laskin mukaan myös kuolleet poikaset, muuten olisi kyllä ollut pienempi määrä...

viiru

#614
Meillä on aivan ihanat viisiviikkoiset safiiritalvikot. Alusta asti ovat olleet mahdottoman mukavia käsitellä, ja vieläpä kertakaikkisen sieviä. Ehkä siitä syystä järkytyin eilisestä tapaturmasta niin paljon, kun on poikasiin jo kiintynyt. Yksi poikasista mursi selkärankansa, kun kaivoi keraamisen pesäkopin alta niin että se kaatui päälle. Olin samassa huoneessa ja kuulin kolahduksen ja sanoin "Toivottavasti ei ollut kukaan alla.", vitsinä. Huomasin sitten, että kaatunut koppi oli juurikin poikasten terraariossa, nostin sen ja alla oli poikanen, joka oli elossa mutta pahasti loukkaantunut. Poikanen lähti hätälopetukseen ja minä aloin hävittämään keraamisia koppeja.

Ei voisi olla epäonnisempaa. Harmittaa varmaan koko loppu elämän tällainen.
Cheersbigears-talvikkokasvatus