• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

VUODEN VOITTAJA 2009

Aloittaja anemones, 15.01.10 - klo:02:14

« edellinen - seuraava »

Minski

#15
Lainaus käyttäjältä: "anemones"Jonkun Pinan näyttelyn pet-syyrialaisten tulokset eivät ole löytäneet tietään perille, joten niitä ei oo voitu huomioida pistelaskuissa. En tiiä voiko niitä enää muutella, jos nuo tulostiedot olis pitänyt toimittaa ajoissa eikä sitten vasta, kun pisteet on jo laskettu? Mää en tiiä mittään, mää vaan laskin ne pisteet. :teipit
Ok. Ymmärrän toki, jos ei voi muutella, mutta en voi kieltää, etteikö mua harmittaisi asia, kun kuitenkin pisteet ovat oikeasti ansaitut ja tuollaisenaanhan tulokset eivät anna oikeaa tietoa lopputuloksesta. Eritoten harmittaa tuon Hanessan kohdalla, ei niinkään Miron, koska Hanessa on jo edesmennyt kasvattini ja sen omistajalle olisin suonut ne 16 pistettä niin mielelläni. Mutta en itke asiaa sen kummemmin, mutta toivottavasti jatkossa kaikki tulokset voidaan huomioida :)
Hamsteriton tätä nykyä

anemones

#16
Noo, eeeen mä nyt sillä lailla tarkoittanut vierittää syytä nimenomaan näytteille asettajien niskaan. :aii: Tuli viestistä sellainen kuva, itseäkin kun turhauttaa se, kun eläinmääriä hukkuu, ja vielä enemmän se kun kokonaisia tuloksia hukkuu taivaan tuuliin. :( Niiden toimittaminen talteen luulis olevan näyttelynjärjestämisorganisaation yksinkertaisimpia asioita, vaan ei ole, ei vaikka hallituksesta olisi nimetty henkilö juuri nimenomaan sitä tehtävää varten (enkä puhu SHY:stä). Meikäläisellä oli valitettavasti käytettävissä vain pistekaavio ja tulokset, ei luetteloita... Ja tiedän tunteen, muakin harmittaa moni asia täällä, mistä aloitettaisiin listaamaan!  :D Mutta aika monesta näyttelystä puuttui eläinmääriä, saakos sitä nyt sitten oikein ruveta muuttamaan tuloksia vain yhden näyttelyn osalta vai mennäänkö kaikki uudestaan läpi?  XD En oo käynyt katselemassa, mutta veikkaan sen olleen kuitenkin tuolla Näyttelytulokset-puolella kokoajan nähtävissä, että jotain tietoja puuttuu, eikä niitä oo sinne tähänkään asti kukaan toimittanut.
Anemone's hermeliinikanit
sk+engl.crest marsut | syyrianhamsterit
Anemoneniityn saksanpaimenkoirat ja australianterrierit
Päivien paisteena myös 2 kesyrottaa, 2 kotikissaa ja akvaario.

viiru

#17
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Kyseisen näyttelyn tulokset:

PET-HAMSTERIT; syyrialaiset (Tuomarina Niina Toivonen)

ROP 1: Hanessa Hopeatiuku, om. Saija Laiho
ROP 2: Myron Myrskypilvi, om. Minna Tuominen
ROP 3: Satumetsän Taika, om. Mari Kaartinen
ROP 4: Vilperi, om. Eero Kauko
ROP 5: Macerata, om. Minna & Jenni Vähämaa

PET-HAMSTERIT; kääpiöt (Tuomarina Niina Toivonen)

ROP 1: Senorita Ninja, om. Minna Vähämaa
ROP 2: Turkinpippurin Jasper, om. Jenna Alsio
ROP 3: Susa-Erma's Charlotte, om. Suvi-Tuulia Salo
ROP 4: Yökyöpelin Maksuton, om. Jenna Alsio
ROP 5: Lahja-Liina, om. Saija Laiho

Mistä näyttelystä nämä tulokset ovat, ja mistä lähteestä tulokset on lainattu? Jotta tulokset tulisivat lasketuksi Vuoden Voittaja -pisteenlaskussa, tulee ne toimittaa Suomen Hamsteriyhdistyksen tulosvastaavalle (eli minulle) viimeistään kahden viikon kuluessa näyttelystä. Tämä on tuntunut viime vuoden aikana erittäin vaikealta pykälältä sisäistää paikallisyhdistysten järjestämissä näyttelyissä. Itselleni on ihan älytön ylimääräinen vaiva lähetellä sähköpostia eri henkilöille eri tulosten perään - teen sitä jo muistakin syistä aivan tarpeeksi.


Käytäntö on ollut aina sama, mikäli eläinmäärää ei ole tiedossa, käytetään pienimmän eläinmäärän mukaista pistesaraketta. Onhan se valtavan harmillista, jos eläinmäärä on todella ollut merkittävän suuri. Yhdityksen viaksi eläinmäärien puuttumista ei mielestäni voi väittää, koska jokaiselle sihteerille on jaettu kirjallinen ohje sihteeröintiin, jossa tuloskaavakkeen täyttöohjeet on kerrottu erittäin selkeästi. Kirjallisten ohjeiden lisäksi annetaan tietenkin suullinen ohjeistus, mutta sen vielä ymmärrän, jos näyttelytilanteessa nämä menevät toisesta korvasta sisään ja toisesta samantien ulos.

Ilmoittautuneiden lukumäärien mukaan näitä ei ole laskettu koskaan varmaankaan sen takia, että näitä ilmoittautumistietoja ei varsinaisesti säilötä missään. Tietty nyt internetajassa tuollaiset on mahdollista foorumilta yleensä kaivaa, mutta se edellyttää vaivannäköä - mikä on vähän epäreilua sitten jälleen kerran vv-vastaavaa kohtaan, koska eläinmäärien ilmoittamisesta todella on ohjeistettu erittäin huolella, ja sen ei mielestäni pitäisi olla enää näyttelyvuoden päätyttyä vv-pisteenlaskuvastaavan huoli miettiä, että montako eläintä missäkin luokassa esitettiin.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Yökyöpeli

#18
4. 24 Yökyöpelin Suhaaja, om. Satu Pallasaho

Tämän hamsterin omistajat on Satu pallasaho & Mia Laine
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Ninde

#19
^^Kyllä on joskus laskettu nimenomaan ilmoittautuneiden lukumäärien mukaan, juuri tälläisissä tapauksissa että sihteeri ei ole niitä määriä merkannut (SHY:n näyttelyt). Vaikkakin VV-pisteiden ohjeistuksessa mainitaan, että jos määriä ei ilmoiteta lasketaan pienimmän mukaan, mutta mielestäni on vähintäänkin reilua näytteilleasettajia kohtaan että tämän kanssa voidaan myös joustaa. Varmasti nykypäivänä esim. tämän foorumin kautta tavoitetaan henkilöitä joilla on näyttelyluettelot tallessa tai jopa ne oikeat eläinmäärät tiedossa, mikäli on sinne luetteloonsa merkannut kaikkien näyttelyssä olleiden tulokset.

edit: en myöskään ymmärrä tuota logiikkaa, jonka mukaan yhdistys ei muka olisi vastuussa toimihenkilöidensä tekemisistä tai tekemättä jättämisistä. Kukas sitten jos ei loppukädessä yhdistys? Ei ainakaan näytteilleasettajat, jotka eivät joihinkin asioihin pysty vaikuttamaan laisinkaan.

AnsaLucia

#20
No siis tää EI OLE elämää tärkeämpi asia mutta jatketaan nyt vielä vähän.  
Taitaa juontaa tuolta koirapuolelta (vrt. koiranäytskän lisäsertien määrän määräytyminen) mutta olen ollut koko ajan siinä uskossa että pisteet lasketaan nimenomaan arvosteltujen eläinten, ei ilmoitettujen (siis luettelon mukaan). Siksi en reagoinut tuohon GG:n puuttuvaan talvikkojen määrään koska ajattelin sen tulevan tosiaan yhdistyksen arkistoista. Eli siis omaa tietämättömyyttäni.
Kuitenkin, GG on eräs vuoden päätapahtumista ja nythän tilanne menee karkeasti niin että neljältä eläimeltä puuttuu jokaiselta 8 pistettä kokonaissaldosta.. Eli vaikuttaa tuloksiin jonkun verran.
Mutta kuten sanottu, ei tästä nyt ketään ammuta aamunkoittoon tai edes hampaita kiristellä vaikka hetken se niin vietävästi harmittaakin  :pihalla: .
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Ninde

#21
Lainaus käyttäjältä: "AnsaLucia"mutta olen ollut koko ajan siinä uskossa että pisteet lasketaan nimenomaan arvosteltujen eläinten, ei ilmoitettujen (siis luettelon mukaan). Siksi en reagoinut tuohon GG:n puuttuvaan talvikkojen määrään koska ajattelin sen tulevan tosiaan yhdistyksen arkistoista. Eli siis omaa tietämättömyyttäni.
Niinhän ne lasketaankin, mutta jos tuloksiin ei noita eläinmääriä ole kirjattuna, tarkoittaa se sitä että sihteeri ei ole osallistuneiden määriä tuloskaavakkeisiin merkannut = niitä ei ole olemassakaan. Reilumpaa näissä tapauksissa olisikin siis laskea pisteet ilmoitettujen lukumäärän eikä VV-pistetaulukon pienimmän määrän mukaan, ainakin silloin kun kyseessä on SHY:n omat näyttelyt ja ohjeistuksen sihteereille pitäisi olla 100% selvää kauraa.

_vilma_

#22
tuleeko tohon jossain vaiheessa hamsrauksenkin voittaja ?? :)  :)
soundlover\'s Heart of queen
Hymy kiertoon
Susa-Erma\'s Roswitha
4 koiraa
Muistoissa:
FIN MVA SHY VL Soundlover\'s Beauty black
soundlover\'s yellow angel

Vevve

#23
Ja tuleeko näistä muuten jotkut liitteet nimen eteen?

_vilma_

#24
Anteeksi kun korjaan  mutta tuoan hamsterin nimi on
FIN MVA SHY VL Soundlover's Beauty black

Vuoden Voittaja 2009 – Standardiluokat:
Sija Yht pistettä:
5. 46 SHY VL Soundlover's Beauty Black***, om. Vilma Helle

Vuoden Voittaja 2009 – Lyhytkarvaiset syyrialaiset:
2. 46 SHY VL Soundlover's Beauty Black***, om. Vilma Helle


Vuoden Lemmikkihamsteri 2009 - Syyrialaiset
1. 22 Soundlover's Beauty Black*, om. Vilma Helle -> SHY VL
soundlover\'s Heart of queen
Hymy kiertoon
Susa-Erma\'s Roswitha
4 koiraa
Muistoissa:
FIN MVA SHY VL Soundlover\'s Beauty black
soundlover\'s yellow angel

Niina-03

#25
Lainaus käyttäjältä: "viiru"
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Kyseisen näyttelyn tulokset:

PET-HAMSTERIT; syyrialaiset (Tuomarina Niina Toivonen)

ROP 1: Hanessa Hopeatiuku, om. Saija Laiho
ROP 2: Myron Myrskypilvi, om. Minna Tuominen
ROP 3: Satumetsän Taika, om. Mari Kaartinen
ROP 4: Vilperi, om. Eero Kauko
ROP 5: Macerata, om. Minna & Jenni Vähämaa

PET-HAMSTERIT; kääpiöt (Tuomarina Niina Toivonen)

ROP 1: Senorita Ninja, om. Minna Vähämaa
ROP 2: Turkinpippurin Jasper, om. Jenna Alsio
ROP 3: Susa-Erma's Charlotte, om. Suvi-Tuulia Salo
ROP 4: Yökyöpelin Maksuton, om. Jenna Alsio
ROP 5: Lahja-Liina, om. Saija Laiho

Mistä näyttelystä nämä tulokset ovat, ja mistä lähteestä tulokset on lainattu?  

Kyse oli PINAn näyttelystä 15.2.2009. Toivon tosiaan, että tulokset olisi huomioitu sillä hyvässä uskossa eläimet on arvosteltu ja tulokset on kirjattu tarkasti tuloskaavakkeeseen ja jätetty PINAn toimihenkilöille (kuvitellen, että ne toimitetaan eteenpäin).
PINAn sivuille tulokset ovatkin päätyneet, mutta en tiennyt että niiden  edelleen SHYlle toimittamista olisi pitänyt valvoa :(

Linkki PINAN tulossivulle:
http://www.pirkanmaannakertajat.net/tulokset_09.html
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

Ninde

#26
Lainaus käyttäjältä: "Vevve"Ja tuleeko näistä muuten jotkut liitteet nimen eteen?
VV09 = Vuoden Voittaja (standardiluokkien)
KVV09 = Koestandardien Vuoden Voittaja
EVV09 = Ei-standardien Vuoden Voittaja
LVV09 = Lemmikkien Vuoden Voittaja


Kiinareilla muuten ainakin oli sijoituksia väärin, vitosen pitäisi olla kakkonen ja nelosen kolmonen. Kyllä nämä pisteet nyt kannattaisi tsekata uudelleen oikein ajan kanssa, kun sen verran näyttää olevan virheitä. Myös tittelit ja valionarvot tulisi  katsoa tuloksista oikein ja lisätä nimien eteen valionarvot tai oikea määrä sertitähtiä perään plus sitten tietysti nämä uudet että mahdolliset aikaisemmin saavutetut tittelit, että ne tulevat oikein lehteen ja diplomeihin.

viiru

#27
Lainaus käyttäjältä: "Niina-03"
Lainaus käyttäjältä: "viiru"
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Kyseisen näyttelyn tulokset:

PET-HAMSTERIT; syyrialaiset (Tuomarina Niina Toivonen)

ROP 1: Hanessa Hopeatiuku, om. Saija Laiho
ROP 2: Myron Myrskypilvi, om. Minna Tuominen
ROP 3: Satumetsän Taika, om. Mari Kaartinen
ROP 4: Vilperi, om. Eero Kauko
ROP 5: Macerata, om. Minna & Jenni Vähämaa

PET-HAMSTERIT; kääpiöt (Tuomarina Niina Toivonen)

ROP 1: Senorita Ninja, om. Minna Vähämaa
ROP 2: Turkinpippurin Jasper, om. Jenna Alsio
ROP 3: Susa-Erma's Charlotte, om. Suvi-Tuulia Salo
ROP 4: Yökyöpelin Maksuton, om. Jenna Alsio
ROP 5: Lahja-Liina, om. Saija Laiho

Mistä näyttelystä nämä tulokset ovat, ja mistä lähteestä tulokset on lainattu?  

Kyse oli PINAn näyttelystä 15.2.2009. Toivon tosiaan, että tulokset olisi huomioitu sillä hyvässä uskossa eläimet on arvosteltu ja tulokset on kirjattu tarkasti tuloskaavakkeeseen ja jätetty PINAn toimihenkilöille (kuvitellen, että ne toimitetaan eteenpäin).
PINAn sivuille tulokset ovatkin päätyneet, mutta en tiennyt että niiden  edelleen SHYlle toimittamista olisi pitänyt valvoa :(

Linkki PINAN tulossivulle:
http://www.pirkanmaannakertajat.net/tulokset_09.html
Voi että, tosi harmi että nämä ovat jääneet saamatta. Inhottavaa näin vuoden kuluttua joutua itse kyselemään tulosten perään, asian pitäisi olla selvää pässinlihaa lajiyhdistyksille.

Mutta laitan nämä meillekin foorumille, otetaan nämä mukaan pisteenlaskuun, koska tuloksissa on muutakin korjattavaa.

Kata tekee korjaukset, kun ehtii.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

anemones

#28
Sori, en ole ollut kotosalla ja sähköpostin ääressä, niin en oo saanut ajoissa Martinan mailia. Olen ollut Kuusamossa koiraa astuttamassa, ja sieltä olen etätyönä järjestänyt tämän lauantain näyttelyä, joka nyt on muutenkin etusijalla. Että nyt vasta pääsen korjailemaan tuloksia, kun nyt vasta sain tekstarin. Ne pitää olla tänään valmiita, joten korjaan sen minkä ennätän ja loput on voivoi, koska olen toiminut niin kuin on pitänyt, eli sertit, tittelit, nimet, omistajat, tulokset, eläinmäärät yms. on merkitty niiden tietojen mukaan, mitkä mulle on annettu. Syyttäkää sitten sihteereitä tms.  :D

Nimet on aina kopioitu tuloksista ja liitetty exceliin. Tosiaan kun luulin tehneeni työni niin kuin piti valmiiksi, niin en oo täällä foorumillakaan käynyt. Mä oon allerginen foorumeille, enkä oo varma, oonko edes SHY:n jäsen enää tänä vuonna!  :oops:

Se oli retorinen kysymys, kun mä sanoin jotain, että pitääkö ne kaikki ruveta laskemaan uudestaan. Ei tosiaankaan tullut pieneen mieleenikään, että niin tosiaan vois joutua tekemään!!!! SHY:n linja on ollut mun mielestä jo pitkään tosi selkeä: MITÄÄN deadlinen jälkeen EI VOI ENÄÄ MUUTTAA. Teillä sentään oli deadline tiedossa: vuoden loppuun mennessä. Ja siihen tuli vielä oliko 15 lisäpäivää. Mulle ei edes annettu mitään deadlinea, kun piti lähettää selvitys jäsenmaksun myöhästymisestä. Silti vaan kasvattajanimen jatkuminen hylättiin, kun selvitys myöhästyi, vaikkei ollut deadlinea. Miettikää nyt, miten tärkeä asia kasvattajanimen säilyminen on muutamaan VV-pisteeseen verrattuna ja siinäkin (kuvitellun) deadlinen noudattaminen oli tärkeämpää?

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Myös tittelit ja valionarvot tulisi  katsoa tuloksista oikein ja lisätä nimien eteen valionarvot tai oikea määrä sertitähtiä perään

Kyllä mä kävin ihan vielä erikseen silloin läpi saamistani tuloksista ne sertit ja tittelit. Mutta en tiennyt, että kolmesta sertistä saa jo automaattisesti laittaa valioksi, luulin että valionarvo pitää anoa ennen kuin sitä saa ruveta käyttämään. Päteekö sama SHY VL-titteliin, laitanko nekin automaattisesti?

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Vaikkakin VV-pisteiden ohjeistuksessa mainitaan, että jos määriä ei ilmoiteta lasketaan pienimmän mukaan, mutta mielestäni on vähintäänkin reilua näytteilleasettajia kohtaan että tämän kanssa voidaan myös joustaa.

Mistäs lähtien te olette ruvenneet ajattelemaan, mikä on reilua?!?! Mun mielestä reiluus on ollut koko ajan aivan toissijainen seikka. Olen tosi yllättynyt, että nyt ajatellaan yhtäkkiä näytteilleasettajia. On aina tuntunut siltä, että hamsteriharrastus on sääntöjä varten eikä päinvastoin. Ottaen huomioon, että esim. näyttelyilmoja ei hyväksytä, jos ne myöhästyy muutaman minuutin. Sehän on täysin reilua, koska siinä muutamassa minuutissa ilmojenvastaanottaja on saanut luettelon valmiiksi, tulostanut/lähettänyt sen, suunnitellut tuomareille aikataulut jne... Joten olis tosi epäreilua olettaa, että sinne luetteloon ruvetaan enää uusia hamstereita änkeämään, että yhdistys saisi vaivaiset pari kymppiä lisää rahaa tilille. ;)
Anemone's hermeliinikanit
sk+engl.crest marsut | syyrianhamsterit
Anemoneniityn saksanpaimenkoirat ja australianterrierit
Päivien paisteena myös 2 kesyrottaa, 2 kotikissaa ja akvaario.

anemones

#29
Nyt pitäisi kaikki muutokset olla korjattuna ja näkyvillä! Sikäli kun mulla yhtään lanttu leikkasi pitkän ja raskaan koiran astuttamisreissun jäljiltä...
 :zzz:

Oon kyllä täältä susirajan takaa näyttelyissä käyvänä ihmisenä tottunut pitkiin matkoihin, mutta tämä taisi olla pisin ajomatka, minkä olen kokenut... En oo koskaan käynyt näin pohjoisessa, mutta minkäs teet... Vain parasta meidän Roosalle!  :sydan
Anemone's hermeliinikanit
sk+engl.crest marsut | syyrianhamsterit
Anemoneniityn saksanpaimenkoirat ja australianterrierit
Päivien paisteena myös 2 kesyrottaa, 2 kotikissaa ja akvaario.