Tuplahamsterinäyttely 24.-25.4. Helsinki

Aloittaja Nilla, 06.02.10 - klo:13:19

AnsaLucia

Hih...kyllä me nyt täällä Lenni-Kallen (Haldemar Hallaviitta) kanssa hekotellaan onnellisena  xD ... Minski; sulla on vaan piileviä kykyjä pk cremen kasvatukseen... päästä ne rohkeasti valloilleen! Terkkuja!
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Sirpa

Lainaus käyttäjältä: "Minski"
Lainaus käyttäjältä: "Marla"Luonne-kohdassakin luki erikseen 'great', mikä miellytti myöskin
Meilläkin luki Odeliinalla luonne-kohdassa "Brilliant", ai että se oli ihana lukea sieltä, vain yksi sana, mutta niin ihana :)
Ulkomuotoluokassa kumpanakaan päivänä ei jaettu kauheasti ylimääräisiä kommentteja luonteesta, vaikka siinä lomakkeessa periaatteessa olikin vähän tilaa tuomarin ekstrakommenteille. Eli ne jotka ovat saaneet jotain mairittelevaa kommenttia ulkomuotoluokan luonnekuvaukseen voivat olla kyllä todella ylpeitä hamstereistaan, ne ovat erottuneet joukosta. Ja minä tietysti hymyilin salaa sisäänpäin, kun Andrew'n kommentti Odeliinasta (jonka tietysti tunnistin, vaikken olisi nähnyt luettelosta) oli tuo "Brilliant"  :)

Ja vielä kerran onnittelut kaikille hyvin menestyneille hamstereille, joiden nimiä tai omistajia en tietenkään muista!

Näin sihteerin ominaisuudessa en voi ihan hirveästi moittia assaripuolta, vaikka moni täällä onkin kulmiaan sille kurtistellut. Eilen aamupäivästä oli vähän sekavaa, pari kertaa jouduin tarttumaan itse toimeen, mutta ei se nyt kamalasti haitannut tai hidastanut. Iltapäivästä homma alkoikin sitten sujua.
Tänään varsinkin iltapäivällä homma toimi sitten jo todella livakasti, meidän pöydän ympärillä pyöri kolme nuorta (tai ainakin tosi nuorennäköistä) assistenttia ja hamstereita meni ja tuli niin nopeaan tahtiin, että ihan päätä huimasi. Kiitos teille kaikille, keitä ikinä olittekaan!
Erikoiskiitos vielä sille nuorelle pojalle, olikohan Jere nimeltään, joka selvitti sen yhden listoilta puuttuvan hamsterin omistajaa ja homma saatiin selville nopeasti. Harmittaa hieman, että minulla oli tänään (ja vähän eilenkin) niin kova kiire pois näyttelyiden päätyttyä, etten ehtinyt kiittää noita assareita, jotka joutuivat minullekin juoksemaan välillä yhtä ja välillä toista hamsterien viennin ja tuonnin lomassa.

Mites kävi, ehdittiinkö tänään pitää BIS-kehiä lainkaan? Siinä vaiheessa kun minä liukenin paikalta kuulutettiin, että messut loppu, poistukaa kiitos.

AnsaLucia

Auts... itku pitkästä ilosta vain kuin se menee... Meidän Haldemar Hallaviitan serti-kortti on oletettavasti jäänyt sinne näyttelypaikalle...jonnekin. Kera sijoitusruusukkeen. Kiva jos joku korjasi talteen..siitä rosetista ny niin väliä, mutta sen kortin tahtoisin jossain vaiheessa...vaikka seuraavassa näyttelyssä jos löytyy.
Arja M
Tarinan talvikot, campbellit ja syyrialaiset

"Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin Ellun kanat. ..."
Tuntematon sotilas / Väinö Linna

Heli

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Minua hämmästytti eniten se, että NELJÄ hallituksen jäsentä näytti suurimman osan ajasta siellä vain hengailevan ja pusuttelevan hamstereita, vaikka kaikkia toimihenkilöitä ei edes ollut (ja vaikka vielä perjantaina oli väitetty että kyllä siellä kaikilla hallituslaisilla on kädet täynnä töitä).
Tosi hävytöntä mun mielestä tuollainen. Kyllä minusta hallituslaisilla on velvollisuus olla hommissa näyttelyssä, kun kerran paikalle saapuvat. Niitä hamstereita voi pusutella vaikka sit kotona.
Varsinkin tosiaan kun oli noin iso näyttely niin on tosi harmillista, että käy näin.
Destiny's hamsterit 2001-2009

viiru

Tulokset löytyvät foorumilta nyt suurimmaksi osaksi, L1-elukat latelen kun on sen verran ylimääräistä aikaa että ehtii työhön tarttua. Elkää hermostuko odotellessa, pyydän. Teillä näyttely on ohi, mutta minulla on vielä yöllä ja aamulla valvomista, lentokenttäkuljettelua ja vielä purkutöitä Messukeskuksella. Ymmärrystä siis!

Minä kävin ensimmäistä kertaa ikuna kiertelemässä messuilla ja se oli ihanaa! Kokonainen Krtek-ständi! Olen vieläkin aivan haltioissani.

Yhdistyksen tarjoama toimihenkilökulkulupa oli tarkoitettu nimenomaan työntekijöille. Kulkuluvan kantaja edustaa yhdistystä. Jos henkilö, jolla kortti oli käytössä, eikä tätä ymmärtänyt tällä kertaa, ottakoon nyt opiksi. En pysty oikein muuta kuin toivomaan, että omatunto soimaa.

Minusta tuntuu edelleen tosi pahalta katsoa, kun aina ja ikuisesti samat naamat painaa samoja hommia näyttelystä toiseen. Ja kuinka toisilla on sitten sen myötä aikaa lorvailuun ja seukkailuun.

Mutta sitä myötä yritänkin taas muistaa kiittää näitä ihmisiä, joilta apua sai kun apua pyydettiin. Teitä ilman olisi jäänyt muutama sata hamsua arvostelematta ja ylipäätään ständi pystyttämättä. :) Perjantaina oli tosi mukava porukka läsnä kokoamassa pöytiä, tunnissa oli paikka valmis. Mut rakentelijoitahan mie muistinkin jo aikaisemmin kiittää! Ne muutamat assarit mitä meillä oli, olivat tuttuun tapaan ihania ja tehokkaita, kiitos panoksestanne ja pahoittelut ylityöllistämisestä. Sihteereillä oli niin ikään iso homma, varsinkin Arjalla, Sirpalla ja Helyllä, jotka istuivat tunnollisesti tuomarin tykö koko levottoman ison eläinmäärän. Sirpa vieläpä molempina päivinä, huh huh... Viikko alkaa varmaan iloisasti ranne krampissa. (: Erityiskiitos tietty omalle sihteerilleni Veeralle, olit nopsa ja hyvä! (Ja kiitos myös ensiluokkaisesta väliaikakilpailuiden organisoinnista).

Janette ja Jyrki tekivät piiiiiiiitkää päivää sekä la & su, enpä uskalla kuvitella mitä olisi tapahtunut jos teitä ei olisi ollut paikalla! Jyrki oli tehnyt hyvvää ruokaa ja riittävästi! Mainitsen myös tässä yhteydessä, että buffatarpeisto oli tässä näyttelyssä mielestäni erinomainen, Heidi on tehnyt tosi hyvää työtä tämän kanssa.

Sekaannustakin riitti toimihenkilöiden kiusaksi, kun eläimiä oli lipsahtanut vääriin luokkiin ja väärille päiville. Suurkiitos assistenteille ja sihteereille ylimääräisestä vaivastanne, mitä teitte näiden tapausten selvittämiseksi. Pahoittelen myös sekavaa palkintotilannetta! Laitan BIS-ruusukkeita postin kuljetettavaksi sitten ensi viikolla.

Ai niin ja kiitos tietysti kaikille näytteilleasettajille, joita olikin hurja määrä läsnä. Viehättävän moni vieläpä kaksipäiväisesti!

Omasta näyttelypäivästä - todella antoisia arvosteluita sain kaikille esittämilleni eläimille. Oli erittäin ihanaa saada pitkästä aikaa Niinan arvostelut talvikoille. Lemmikkikääpiöitä en esittänyt, mutta oli myös piristävää saada Saijaa välillä lemmikkienkin puolelle. (: Ja Andrew & Paul ovat tietty omat ihanat persoonansa, aina ilo saada Suomeen. Erityisesti huvitti Paulin kommentti yhdestä Saanan nuoresta pk minkkipojasta, "Just like Andrew in the morning!", kun ei se hamsu meinannut herätä arvosteltavaksi. Reippaina Andrew & Paul kirjoittavat myös tuomariraportit, yritän ehtiä kääntää ne ensi lehteen, mutta en uskalla luvata mittään. Lähden parin viikon päästä Puolaan ja muutenski tässä on kaikennäköistä muuttohässäkkää ja muuta, että voi olla että en millään saa toukokuun lehteen survottua.

Mut jea! Kyllä tämä sai ainakin minun osaltani jäädä viimeiseksi messunäyttelyksi tai ylipäätään kaksipäiväiseksi näyttelyksi (tai itse asiassa tällä hetkellä fiilis on lähinnä että viimeiseksi näyttelyksi ikuna, on niin iso väsy, mut eiköhän taas aika kultaa muistot kesäkuuhun mennessä). Meillä ei kertakaikkiaan ole väkeä järjestämään tämän suuruusluokan tapahtumia. Kiitos palautteesta ja pahoittelut niistä asioista, mistä olette joutuneet pettymään! Pyrkimys itselläni on kuitenkin ollut kokoajan ihan 100% tehdä hommat kunnolla.

Ja ihmiset, oli kiva nähdä! Jotenkin minusta tuntuu, että sain pitkästä aikaa vaihdettua edes muutaman sanan muutaman ihmisen kanssa!

Ai niin ja salaa kuitenkin tykkäsin Cyruksesta kovasti. (:  :sydan
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Saga

OMG! Talviturkkinen karvapalloni, Enzo, oli Saijan Tuomarin suosikki lauantaina lemmikkiluokassa :huh Olin ihan järkyttynyt, kun seurasin sen arviointia, miten se reagoi ympärillä olevaan hulinaan, eikä se ollut ollenkaan oma itsensä. Enzo oli ensimmäistä kertaa näytillä. Se oli ihan lätty-liito-orava ja tihrusti silmät ristissä  :oops: Se ei koskaan vierasta vieraita ihmisiä ja on maailmaa-rakastava tyyppi. Tuumasin, ettei se voi voittaa mitään, hain boksin ja arvostelun kassiin, enkä tullut edes kuuntelemaan palkintojen jakoa.
Sunnuntaina en edes kehdannut tuoda ukkelia näytille ja ilmoitin sen poissaolevaksi  :|
Hmph... jopas olen nyt mokannut  :(
SHY VL Siiri

metsku

viiru

Lainaus käyttäjältä: "metsku"Huomasin Sallan voittaneen myös BIS3, tuliko siitä joku palkinto? Me luultiin kaiken olevan meidän kohdalta ohi siinä vaiheessa kun lasten lemmikkiluokan palkinnot oli jaettu.
Harmin paikka, että ehditte poistumaan! Kaikkien luokkien voittajat kilpailevat aina vielä BIS-luokassa, tämä taidettiin unohtaa huutaa palkintojenjaon yhteydessä. BIS3-sijaan kuuluu ruusuke, laittakaa minulle sähköpostiin osoitteenne, niin postitan sen teille ensi viikolla. mailto:martina.munther@gmail.com">martina.munther@gmail.com on sähköposti.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

metsku

Lainaus käyttäjältä: "viiru"

Joo, laitan osoitteen huomenna :)

Saana

Jos tuntuu, että on liikaa tekstiä luettavaksi niin lue vain tummenetut kohdat! :)

Kauhea täpinä vieläkin päällä eikä malttaisi käydä nukkumaan ollenkaan. Onneksi huomenna saa nukkua pitkään vaikka reissussa ollaankin vielä. Oli taas ihanaa nähdä kaikkia kivoja ihmisiä. Meidän Tampereen jengistä kaikki olivat paikalla ja sitten noita tytönheitukoita ja niiden nuorekkaita miesystäviä (kohteliaisuus!) oli kanssa kiva nähdä! :D Kuulin huhua, että Palomäen Erkki tahtoi säästää oman hamsterinsa ruusukkeen, vaikka kotoa löytyy laatikkotolkulla vanhojakin. Meikä arvostaa!

Pääsin hieman kiertelemään molempina päivinä messualueella, joskin sunnuntaina mun piti olla kummityttöjen kanssa enemmän, mutta koko ajan oli jotain kilpailua tai palkintojenjakoa niin en uskaltanut sitten oikein poistua enää paikalta. Onneksi tytöt ovat kovin eläinrakkaita niin viihtyivät myös lemmikkipuolella. Pian 7-vuotias Veera ilmoitti uudeksi lempieläimekseen hamsterin! Oppi on siis mennyt perille! :D

Hamsupentuja lähti uusiin koteihin useampi. 5 syrkkipentua ja 1 hieman vanhempi roboneito, joka toivottavasti saa vauvoja uudessa kodissa! Onneksi kotona oleva lauma ei pääse pienentymään kuitenkaan liian pieniksi, koska sain 2 ihanaa robotytskää! :sydan

Meirän hamsulan väellä meni sekä ulkkis- että lemmikkipuolella ihan hirvittävän hyvin. Mun ensimmäinen oma kasvattini valmistui joku hetki sitten muotovalioksi, mutta tänä vkl:na niitä tuli 4 lisää! :shock: Olen järkyttynyt, onnellinen, tyytyväinen, erittäinen iloinen ja sanoinko jo sen, että olen järkyttynyt! Noiden lisäksi vielä omistamani YK:n Taimi valmistui valioksi. Kiitos vielä Mialle ihanasta kiinarista! Offline sai hienon VV-pokaalin, joka pääsee kunniapaikalle kirjahyllyyn! :) Istuskelin suurimman osan ajasta infossa, joten olin aivan pihalla siitä, minkälaisia arvosteluita hamsterini olivat saaneet. Palkintojenjaossa tuli siis todella suuria yllätyksiä ja oli aivan ihanaa saada lukea tulokset jo tänään, koska osa niistä jäi vähän hämärän peittoon näyttelyssä.

Hirvittävän paljon onnea kaikille menestyneille hamstereille ja niiden omistajille!!

Ja sitten lopuksi haluaisin kiittää seuraavia ihmisiä, jotka tekivät hamsteripuolella viikonlopustani erittäin miellyttävän:

-Viiru, voiko ihminen oikeasti revetä noin paljoon?? Käsittämätön määrä energiaa ja tinkimätöntä asennetta! Onneksi sä olet hamsteritouhuissa mukana!
-Ganesha, suuri kiitos kyydistä ja mukavasta juttuseurasta!
-Taikahamsu, aina yhtä mukavaa seuraa näyttelyissä!
-Jane & Jyrki, ihanaa kasvisruokaa ja kiitos avusta infossa!
-Satu- & MirkkuH, olitte ihania, kun etsitte hamsujani siinä vaiheessa, kun mun aivot olivat jo lopullisesti lopettaneet toimintansa! Ihanan positiivisia ihmisiä olette! Mii laiks!!
-Eevi & Sofia, mun henkilökohtaiset assistenttini! :D Äitinne saavat olla ylpeitä noin reippaista tyttäristä. :P
-Terttua oli tosi kiva nähdä piiiiiiitkästä aikaa ja Sintturaista aivan ensimmäistä kertaa!
-Tampereen jengin mä jo mainitsinkin tuolla aiemmin, mutta ilman teitä näyttelyt olis ihan tylsiä!
-Andrew on niin ihana tuomari! Millon se tulee taas tuomaroimaan!? <3 Ja olihan mukavaa, että saatiin myös Paul paikalle!
-Kaikki ne ihmiset, jotka kantoivat kortensa kekoon näyttelyn järjestämisessä.
-Ja kaikki ihmiset, kenen kanssa tuli vkl:n aikana höpöteltyä.

Ja pyydän anteeksi, että sekoilin välillä infossa omiani ja että robon ja syrkin boxien kannet olivat menneet väärinpäin ja syrkkituomarille järjestyi pienoinen yllätys, kun boxissa oli jotain hieman liian pientä ollakseen syrkki. :) Ja että tästä kirjoituksesta tulikin romaani.

Sintturainen

Tää kotiutui just nyt. Olipa se raskas mutta antoisa reissu taas. Mutta nyt on hamsut dunissaan ja nukkumatti kutsuu...  :)  Terttu ja Hely on vielä matkalla, Hely varmaan ihan viimeisenä n. klo 03.30 kotona  :c8

Sintturainen

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"Meiltä meinasi jäädä muutama talvikko kokonaan arvostelematta, kun omaa assaria ei ollut, joka olisi pitänyt asiasta huolta ja etsinyt eläimet. )

Pakko tähän vielä kommentoida, mun lyhkis syrkki jäi lauantaina kokonaan avostelemastta ulkkiksissa kun oli lemmikkipöydällä kun ois vuoro ollut. Ite tein koearvosteluja niin en voinut huolehtia sitä, sit kun menin kysymään (pitkiksiä arvosteltiin tässä vaiheessa) niin ei voitu enää arvostella. Ja kyseinen hamsu sai sunnuntaina sertin, siinä mielessä vähän niinkuin harmittaa. Mutta näitä sattuu.
Ite kyllä kannatan myös että messut erikseen ja näyttelyt erikseen.

marlena

Olipas mukava näyttelypäivä taas. Oli ihana nähdä Arjaa, Lassea, Terttua, Satua , Soilea ym kaikkia ihania ihmisiä...  :sydan  :sydan
Susa-Erma´s Syyrialaiset ja Venäjänkääpiöt: Talvikot ja Campbellit
Asumme Tampereella! 040-5839435

PiiaL

Nyt tuntuu kyllä typerältä ja tuo Minskin kommentti kyllä riipaisi, kun en tajunnut ilmoittautua vapaaehtoiseksi assarointiin. Olisihan sitä aikaa pitkän päivän aikana siihenkin ollut, vaikka kävin myös mielelläni kiertelemässäkin koko messualuetta. Oltiin paikalla siis lauantaina. Minulta vaan taisi mennä ohi assareiden vajaavuus, kun en ollut koko päivää hamsteriosastolla.

Mutta tuota, meillä meni ihan tosi hyvin ulkomuotoluokassa. :) Mukana oli neljä hamsutinta, joille tuli arvosanoiksi erinomainen+ Igorille, erittäin hyvä++ Gillianille ja erittäin hyvä Darwinille ja Valencialle. Igor voitti pitkikset ja oli BIS2 ja Gillian tuli toiseksi ja muodostui muotovalioksi. Lemmikkiluokasta kaikille tuli arvosanaksi erittäin hyvä ja Darwin sai, minusta vähän hassusti, kunniamaininnan isosta koosta. :haha

Gillian onkin ensimmäinen muotovaliohamsuni, myös ensimmäinen oma kasvattini sellainen. Kuitenkin vähän, mutta vaan pikkiriikkisen, tunnelmaa latistaa se, kun Gillianista ei kuitenkaan ole omalle jalostukselleni mitään hyötyä, niin hieno neiti kuin se onkin. Vaikka kasvatin Gillianin, on silti vähän hassua mieltää se omaksi kasvatiksi, koska en kuitenkaan suunnitellut sen syntyvän, en astuttanut sen emoa, vaan emo muutti meille paksuna veljensä toimesta. Tämän sukusiittoisuuden vuoksi en halunnut käyttää Gilliania jalostukseen. Näyttelytimpä sitä silti, kun siitä ilokseni kasvoi kaunis naaras, nyt neljännen näyttelyn päätteeksi muotovalioarvo saavutettuna :)

Meille ei muuttanut nyt uusia hamstereita vaan uusi rottanen, ihana sk amber/berkshire mm. uros. Ai että tykkään punaisista silmistä myös rotilla, vielä kun tuolla on oikein kirkkaat sellaiset :sydan Pääsi meidän kahden vuoksikkaan pojan seuraksi ja näyttävät olevankin jo samaa perhettä tuolla keskenään.

Oli kiva nähdä muita hamsuihmisiä taas ja omia kasvattejaan :) Nyt tulee meillä näyttelyihin pidempi tauko ja syksyllä nähdään sitten taas niissä merkeissä. Ja jospa Igor kasvattaisi tässä välissä ihan kunnollisen pitkän tukan, niin tulisi se kolmaskin serti sillekin saatua (vaikka vajaavaisellakin laahuksella on nämä kaksi sertiään saanut muiden hyvien ominaisuuksiensa vuoksi).

GaneshaX

Lainaus käyttäjältä: "Mrk"Jos joku olisi reippaasti vähän avannut tilannetta ja sanonut että nyt on assari hävinnyt, voisiko joku tulla tilalle, niin vapaaehtoisia olisi löytynyt. Ei siitä hiljaa hammastapurren tehdystä hommasta saa kuin pahaa mieltä itselle.

Multa tämmönen tilanne on mennyt ainakin ihan täysin ohi.

Ja infossa juoksi niin paljon ihmisiä kärttämässä selvitystä ties mihin, etten todellakaan ehtinyt seurata arvostelu puolta.

Nää messunäyttelyt on hankalia ja Luojalle oikeasti kiitos, jos myyrmäessä ei loppuvuodesta näyttelyä pidetä.

Mun puolesta ei tarttis pitää messunäyttelyitä ollenkaan.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki