Kylpyhiekka

Aloittaja hamsuli98, 26.12.10 - klo:22:35

hamsuli98

Niin, siis mitä varten jotkun kylvettävät hamsujaan kylpyhiekassa?
Tämä on varmaan tyhmä kysymys. Mutta kauan olen ihmetellyt mitä hyötyä kyseisestä kylpyhiekasta on?  Ostan sitä omillenikin hamsuille, jos se sattuu olemaan hyvää niille.  :)

Vastatkaa  xD

Vevve

Kylpyhiekka auttaa poistamaan ja ehkäisemään turkin rasvaisuutta ja se on kiva virike.

hamsuli98

No taidanpa sitten ostaakin sitä. Minkälaista kannattaa? Ai chinchillojen kylpyhiekkaa? (Vai onko edes muunlaista...)
Mistä voin ostaa?
Kuinka usein hamsu voi/kannatais kylpeä siinä? Oon ihan pihalla tässä asiassa  :D

Ninde

Jos kyse on syyrialaisesta hamsterista, niin ne eivät yleensä kylve hiekassa kuten kääpiöhamsterit tekevät, eli siitä ei ole syrkeille varsinaisesti hyötyä turkin kunnossapidossa (mikä on siis kylpyhiekan tarkoitus).

hamsuli98

Siis syrkitkö eivät kylve? eikö ole mahdollista?  harmi  :(

Karoliina

Eikö syrkeillä myös ohennu turkki jos kauheesti kylpee?
Happy is the one, who thinks he is happy.

sirius151

Siis kyllähän se on syrkeillekin virike tietääkseni.

Niiskuneiti

Hamsterit ei sillei ees tarvihe sitä, niinku LK Syrkit ei ainakaan tarvi mutta PK sitten tarvii enemmän turkin kunnossa pitoon. :) Että ei oo kovin suositeltavaa ostaa sitä lyhytkarvasille, kun ei ees tepsi mitään.
? Vkh talvikko Friia RIP 18.6.2013 ?
? Gerbu Huli RIP  ?
?  Gerbu Vili  RIP 22.4.2013 ?
? Vkh talvikko Vilperi RIP 16.3.2013  ?

Reinikainen

Kyllä voi ostaa syrkeille, vaikkei siitä mitään hyötyä olekkaan. Haitoista en tiedä, muuta kuin että niitten hajurauhaset voivat tukkiutua. Hiekassa kylpeminen on joillekkin kiva virike, mutta ei välttämätöntä. Kääpiöille sen sijaa on välttämätön peseytymistä varten. Jos ostat niin osta chinchillahiekkaa.

Ja muistathan että hamsteria kuin hamsteria ei saa pestä vedellä, ellei se ole välttämätöntä! Se voi vilustua, ja kuolla, ellei sitä kuivaa kunnolla. Jos se pitää pestä, laita matalaan vesisaaviin pari senttiä vettä, ja nosta hamsteri sinne kävelemään, mutta vahdi koko ajan, ette se vain huku. Sen jälkeen se pitää kuivata huolellisesti (ei missään nimessä föönillä!). Hamsteri osaa kyllä itse huolehtia peseytymisestään, mutta joskus vedellä pesu voi olla tarpeen. ;) Lisätkää jos jotain puuttuu xD
Reinikainenn ?

talvikko00