• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Epärehelliset tavaroiden ostajat/myyjät

Aloittaja excitant, 10.03.08 - klo:13:43

« edellinen - seuraava »

Yökyöpeli

#45
Ostajan syyhän se tietysti on jos ei hoida asioita niinkuin on sovittu mutta kyllä mä ihan oikeesti tänä päivänä oon niin skeptinen ihmisten rehellisyyden suhteen et jos mä takuuvarmasti haluan saada rahani ni tavara ei liiku ennen ku rahat liikkuu. Oon mä itekkin useemman kerran  luottanu vieraisiin, ja tähän mennessä hyvällä menestyksellä, tietoisena siitä että rahat saattaa jäädä saamatta.

Ainii, piti vielä sanomani et Minski on aina niin ihanan positiivinen  :D
Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku.

www.freewebs.com/yokyopelin

Anonymous

#46
Kyllä, olin tyhmä, kun luotin, kyseessä kuitenkin mun mielestä pieni summa, joten ajattelin, että sen maksaminen ei tuota ongelmia ja toisaalta halusin terrarion ennen joulua pois viemästä tilaa.

Väärin käsitykseen en todellakaan usko ja ostaja myönsi unohtaneensa koko maksun, mitä sinänsä ihmettelen, kun uudet asukit muuttivat terraan heti, eli luulisin sen terran olevan ainakin kerran päivässä silmien edessä...
Olen saanut alkuperäisen maksupäivän jälkeen kaksi ilmoitusta uusista maksupäivistä, kumpaakaan ei ole noudatettu ja nyt vika onkin pankissa...

Mutta mäkin olen positiivinen, mä en enää todellakaan jaksa kertaakaan huudella rahojeni perään, mulla on muutakin tekemistä. Ne joko tulee joskus, tai sitten ei.

Mun maailma ei tähän kaadu, ajattelin vain jotenkin, että foorumilaiset ovat luotettavia  ja kyllä, kaikki muut ostajat ovat olleet oikein ihania ja luotettavia, on jäänyt todella hyvä mieli muista kaupoista.

Jos ei olekkaan rahaa, sen voi sanoa ja sitten voi miettiä miten asia hoidetaan, se mua alko ärsyttää, et jos tilanne onkin se, että ei ole rahaa miksi ei voi rehellisesti sano, että nyt kävikin näin ja voinkin hoitaa asian vasta sitten ja sitten, unohtelut ja lopuksi pankin hitaus on selittelyä, pankki ei ole  niin hidas kuitenkaan.

Mutta tämä takaa sen, että joustoja ei tule enää kenellekkään ostajalle. En kyllä ennen ole antanutkaan tavaraa ennen rahaa, et ei pidä luulla, et mä niin vatun pässi olisin aina, aika paljon olen huutonetissä ja muualla kaikke muuta kamaa myynyt vuosien aikana, ajattelin nyt vain kerrankin joustaa, kun oli joulukin ja ihmisillä rahan menoa  :) ...

Tämä nyt oli myös sellainen yleinenviesti kaikille ostajille ja myyjille

Anonymous

#47
Lainaus käyttäjältä: "Olive"Onks tää nyt ihan ookoo? Kun musta tälläset on ihan privaattiasioita ja
jos ei oo tajunnut pyytää maksua ennen toimitusta...

Mut siis en tällästen kannalla oo ollenkaan, kun ei oo kun yks osapuoli kertomassa miten asiat on menneet.

Tämänikäisenä tuskin tarvitsee valehdella....ja mitenkäs ne huutonetin etc huijarit ja unohtelijat ovat tulleet miedän vaki käyttäjien tietoon...juuri näin siellä keskustelupalstalla.

Olive

#48
^En mä syyttänytkään sua valehtelusta, vaan siitä että toinen osapuoli ei välttämättä pääse kertomaan omaa tarinaansa ja jos pääsee, niin se saa
mun mielestä olla sitten kahdenkeskinen keskustelu. Eikö?
Mun mielestä vaan jokainen ansaitsee toisen mahdollisuuden ja nimimerkin mustamaalaaminen koko foorumin silmissä ois musta liian kova rangaistus.

Mutta ehdottomasti vaadit rahasi takaisin!
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

GaneshaX

#49
^Siis mä ymmärsin nyt niin, että mitään rahaa ei ole liikkunut, vaikka tavara vaihtoi omistajaa ;)

Kyllä mun mielestä olis ihan hyvä tietää epärehellisistä kaupantekijöistä. Juuri niistä, jotka tietentahtoen ovat epärehellisiä. Niin tavaroiden kuin eläintenkin suhteen. Omalle kohdalle on aikoinaan sattunut kumpaakin.

Eihän se mitään mustamaalaamista ole, vai onko? :pihalla:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Ken_G

#50
Itse laittaisin ostajalle sähköpostia, että tiettyyn määräaikaan mennessä rahat tilille tai asia menee foorumilla julkiseksi. Sähköpostiin vielä asetuksista mukaan pyyntö vastaanottokuittauksesta.

Olive

#51
^^Joo mä tajusin kun olin ton lähettänyt että kirjotin väärin.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Anonymous

#52
Olen laittanut mailia tekstaria etc. nyt viimeisin syytös on se, että Sampo pankissa muka vikaa ja aina ei vuokratkaan mene oikein, mutta olen tarkistanut asian ja näin ei todellakaan ole, varsinkin, kun tuota pankki ongelmaakin on muka ollut jo kauan aikaa.

Tämähän on nyt aivan selkeää kusetusta tuon ostajan puolelta. :rant:
Että kyllä mä olen yhteyttä pitänyt ja venynyt asian  suhteen, aina sinne seuraavan "maksan silloin ja silloin" päivään saakka.

Illalla tarkistan tilini viimeisen kerran tämän asian osalta, sen jälkeen laitan taas henkilölle mailia ja sitten alan toimenpiteisiin.

Minski

#53
Pia: No voi kökkö, kun kurja juttu. Mietityttää mitkä on ostajan motiivit sille, ettei ole maksanut, kun tosiaan rahapulankin voi ihan rehellisesti sanoa eikä keksiä mitä ihmeellisimpiä selityksiä. Luulisi, ettei kukaan pelkästään kiusaksikaan ole maksamatta. Outoa. Mietityttää myös miten helposti ihmiset nykyään ostelee kaikkea vaikkei ole sillä hetkellä rahaa maksaa, itse kun en koskaan ostele mitään, jollei ole heti rahaa myös maksaa sitä.

Ja GaneshaXin kanssa olen samaa mieltä, että epärehellisistä kaupankäyjistä pitää saada muidenkin tietää, ei ole sitten kiva kun se sattuu omalle kohdalle. Mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että valvojien kautta pitäisi tämä hoitaa :)
Hamsteriton tätä nykyä

Heli

#54
Tästähän on kerran aiemminkin ollut puhetta täällä eli tosiaan valvojiin yhteys! Keräämme kaikki valitukset ylös ja tarvittaessa ryhdymme toimiin.
Ymmärrettävästi emme voi vielä yhden valituksen jälkeen oikein mitään asialle tehdä, mutta jos se Sampo pankki alkaa aina tökkimään sillä samalla ihmisellä niin...

Eli muistakaa ilmoitella meille mikäli kaupanteossa tulee ongelmia. Ei kannata vaieta asioista, koska se mahdollistaa huijareiden toiminnan jatkumisen.

ps. Jos maksu on eksynyt ja vika on pankissa niin maksaja voi siitä huolimatta kyllä kuitilla todistaa maksunsa. Kaikki maksut arkistoituvat tilitietoihin ja ne voi sieltä tulostaa. Ja sitten selvittelemään asiaa pankin kanssa.
Destiny's hamsterit 2001-2009