Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Gekko

29.11. PIKKUJOULUNÄYTTELY (pet show)
Lappeenrannan monitoimitalolla ( monarilla)
Arvostelu kaikille lajeille, jos tuomarit vain löytyy!

Tuomarit:
Degut: Pia Salo, Myyttien kasvatus
Gerbiilit & harvinaiset: Heidi Buddas, Sumuisten Vuorten kasvatus
Hamsterit: Kaisa Matilainen
Marsut: Annukka Holmroos
Kanit: Hannele Hokkanen, Lintutarhan kasvatus
Hiiret ja rotat: Tuire-Sini Koskinen

Ilmoittautuminen:
Ilmoita oma nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi, eläimen laji, nimi, ikä, synt. aika, sukupuoli ja väri.
Ikäraja näyttelyyn on 2 kk, älä tuo sairasta, kantavaa tai imettävää eläintä. Jos käytät ilmoittautumisessasi työntekijän alennuslipuketta, muista mainita siitä ja tuoda se sitten paikalle kuitin kera! Jos haluat näyttelyluettelon, mainitse siitä ilmoittautumisessasi, luettelo maksaa 1e.
Ilmottautumiset osoitteeseen
mailto:ekkjy.jasen@gmail.com">ekkjy.jasen@gmail.com tai Saara Joronen, Taaplaajankatu 4 B 16, 53300 Lappeenranta, 21.11 mennessä!

Ilmoittautumishinnat:
Jäsenet: 1.-3. eläin 4e/eläin, 4.-5. eläin 3e/eläin, 6. ja sitä useampi 1.5e/eläin
Ei-jäsenet: 5e/ eläin
Jälki-ilmoittautuminen: 7e/ eläin
HUOM! Näyttelymaksut jäsenille muuttuneet!

(Maksa tilille Nordea 109130-323354, käytä viitettä 1410,
näytä kuitti numeroita hakiessa, kuitiksi ei kelpaa vahvistamaton internet maksu)

Jälki-ilmoittautuminen klo 9.30-10.00 paikanpäällä

Arvostelu alkaa klo 10.00, näytteilleasettajia pyydetään olemaan paikalla viimeistään 9.30.

Lapsille oma pehmolelunäyttely, johon ilmoittautuminen paikanpäällä. Pehmolelun ei tarvitse olla jyrsijä tai kani.

Paikanpäällä buffet, sekä myytäviä eläimiä! Koska kyseessä pikkujoulunäyttely niin tonttuhatut päähän!

TERVETULOA!  :)

//http://www.geocities.com/ekkjyry
Mie voin antaa miun elukoiden tietoja tonne, siellä oli siis miun kasvatteja mut ei niistä mitään tietoja jos on tarvis siis. Mut tuolla ei lue mitään sairauksista tai mistään? Meni vähän ohi toi pointti...
Tällä hetkellä kaikki talvikot joita omistan on/on ollut jalostuskelvollisia sukujensa puolesta. Meillä hyvin harvakseltaan on poikasia syntynyt, joten olen kerennyt aika hyvin seurata ilmenneitä mahdollisia sairauksia tai sukulaisten sairauksia.

Puhuinkin siitä, että kattoo onko se sukutaulu niitä Nippejä ja Nappeja täynnä, en tarkoittanut siis että sieltä terveystiedot löytyisi. Mutta Nippejen ja Nappejen sukuja kun et tunne etkä tiedä mitä kaikkea sairauksia siellä on sisarille puhjennut.

Itse esim. olen pitänyt omistamieni hamstereiden kasvattajiin sekä hamstereiden poikuesisaruksien omistajiin yhteyksiä ja tiedän edes jotakin lähisuvussa liikkuneista terveysjutuista. Että niin :kieli Täydennän vielä, että olen pitänyt siis niihinkin omistamieni talvikoiden sisaruksien omistajiin yhteyttä jotka eivät ole siis omia kasvattejani, olen ollut aktiivinen kyllä sukututkimuksissa xD
Siis ei ole mitään nokialaista/trelaista kasvattajaa vaan Espoosta oli tämä, niinkin Saara sano mulla meni paikkakunta väärin, muuten kerroin asian ihan oikein.

Ja turhaan siellä amorous lällättelee vellien ja jauhojen sekaisin menemisellä, pikkasen vois tarkemmin tutkiskella ostamiensa eläinten sukuja ennenkuin käyttää kasvatukseen eikä sitten myöhemmin itke täällä että ei auta kun vuoden päästä kertoo :nuija: Meni vellissä ja puurossa vaan paikkakunta väärin.
Sarantha: Juu , paikkakunnan muistin väärin, mutta muuten muistin oikein :D En siis A:ta hybridikdi tarkoittanut vaan selkävikaiseksi.
^^Tiedän kyllä että hänelle on valistusta pitänyt yks jos toinenkin henkilö, mutta silti hänen sukuisia hamstereita on tällä hetkellä maailmalla kasvatuksessa koska niille on tehty paperit  :| Ja se on muka se, mikä antaa luvan käyttää jalostukseen..... Välittämättä millaisia nimiä siellä pyörii.... Vaikka toki osa onkin ihan kunnon talvikoita, mutta se on sotkettu jo.

Ja vielä @amoroukselle. En puhu Marjan enkä Niinan kasvateista vaan tää henkilö on nimetön. Mä laitan sulle privana.
Puhun siis tämän Espoossa asuvan naisen kasvateista,(nimeä en muista) joista yksi tuli Saaralle ja se oli niin ruma kun talvikko voi olla ja sillä oli todella mutkalla selkä. Automaattisesti jäi pois jalostuksesta. Tämän poikuesisar sitten on pyöräyttänyt poikasia vaikka omistajalle kerrottiin pahasta selkäviasta veljellä.

Meni nyt vähän ohi että ketä täällä sormella osoteltiin, mutta itse olen ainakin kertonut meillä esiintyneistä ongelmista avoimesti silloin kun oli vielä talvikkofoorumi pystyssä. Yrittänyt olen myös näitä aloittelevia auttaa ja valaista hybridi sun muissa asioissa, mutta toiset vaan ei tunnu välittävän.
Pakko lisätä tähän, että se, että talvikolla on paperit ei tee eläimestä siitä huolimatta aina puhdasta koska jos paperi on täynnä "Nippejä ja Nappeja" jotka on ostettu eläinkaupasta, ei takaa sitä puhtautta, siellä pitäisi löytyä edes tunnettuja talvikkoja eikä aivan uppotuntemattomia. Ja näitä paperillisia omituisia nimiä täynnä olevia liikkuu kasvatuksessakin. Tuttavallani on muutama talvikko ja hän luulee niiden olevan täysin puhtaita, vaikka itse tiedän suvussa olevan pahaa selkävikaa ja aivan tuntemattomia nimiä ja siitä hänelle kerrottukin, mutta ei välitä vaan teettänyt siitä huolimatta poikasia. Tätä samaa linjaa on tietääkseni ainakin hänen sivujen perusteella myös @amorouksella.
On kyllä jännän näköinen, empä ole aiemmin törmännyt.

En kyllä ymmärrä miten tällainen soppa syntyy yhdestä hamsterista.... :huh

Koskettaahan asia muita kasvattajia siltä taholta, että ko. hamsterin sisaruksia on mahdollisesti muiden kasvatuksessa ja tuleeko sieltäkin sitten valkoisia lappuja?
Tänään viimeinen ennakkoonilmoittautumispäivä, jälki-ilmonakin voi tuoda.
Gerbiilien viralliset luokat ja Pet Show kaneille ja kääpiöhamstereille 10.5.2008
Lappeenrannan monitoimitalo, Pormestarinkatu 10, Lappeenranta

Suomen Gerbiiliyhdistys ry järjestää yhteistyössä Etelä-Karjalan Kani- ja Jyrsijäyhdistyksen kanssa kevätnäyttelyn. Näyttelyssä on viralliset, koe-standardi- ja ei-standardiluokat gerbiileille, viralliset luokat deguille sekä pet-luokat kaikille SGY:n alaisille lajeille.

Viralliset gerbiilit ja degut sekä pet-degut ja -hyyrät: Merja Hosio (alustavasti) Pet-gerbiilit: Maria Öhman

Ilmoittautumiset gerbiiliyhdistyksen näyttelyyn 25.4.2008 mennessä postitse: Pia Salo, Pasalantie 31, 53400 Lappeenranta tai sähköpostilla: myyttien(a)gmail.com (vahvistus sähköposti-ilmoittautumisiin). Ilmoittautumiseen on liitettävä mukaan maksukuitti, tilinumero Sampo 800014-70107807, viite 1005088. Näytteilleasettajia pyydetään huomioimaan että eläinten näyttelyikä on ilmoitettava muodossa XvXkkXpv.

Ilmoittautumismaksut SGY:n ja EKKJY:n jäsenille:
Viralliset luokat: 1. & 2. eläin 5eur/eläin, 3.-5. eläin 3eur/eläin, 6.jne. eläin 1,5eur/eläin
Pet-luokat: 1. & 2. eläin 4eur/eläin, 3.jne. eläin 1,5eur/eläin
Jälki-ilmoittautuminen pet-luokkiin: 7eur/eläin
Ei-jäsenille kaikki luokat 7eur/eläin
Myöhästyneet ilmoittautumismaksut peritään kaksinkertaisina, eräpäivä 25.4.2008.

Arvostelu alkaa 10.00, näytteilleasettajia pyydetään olemaan paikalla viimeistään 9.30.

Lisätiedot näyttelystä: Pia Salo, myyttien(a)gmail.com tai 040-5754865

~~~~~~~~

Ennakkoilmoittautumiset kanien ja kääpiöhamstereiden Pet Showhun 2.5. mennessä osoitteeseen
mailto:ekkjy.jasen@gmail.com">ekkjy.jasen@gmail.com tai Saara Joronen, Taaplaajankatu 4 B 16, 53300 Lappeenranta. HUOM! Syyrialaiset peruttu Papovan takia.

Tuomarina kaneille Sarianna Salo, kääpiöillä Maiju Peltonen.

Ilmoittautumishinnat:
Ei-jäsenet: 5e eläin
Jälki-ilmoittautuminen: 7e kpl
HUOM! Näyttelymaksut jäsenille muuttuneet!

(Maksa tilille Nordea 109130-323354, käytä viitettä 1410,

Jälki-ilmoittautuminen klo 9.30-10.00 paikanpäällä

TERVETULOA!
 :haha
No hitto, ei miulla oo mitään tuotavaa tuonne, mut lähen mie Saranthan mukaan kuitenkii hengailee XD Voisin tietysti ottaa lemmikkiin vaikka yhen vanhuksen..... Tai jos mie tuolta jotain kaivan. Mein kaikki on jo ihan ikäloppuja, en kehtaa niitä enää raahailla.
No näin on minulle kerrottu, että Pet Show on aina epävirallinen ja erona on juuri se, että tuomarin ei ole pakko olla virallinen tuomari.
Ninde: En puhunutkaan lemmikkiluokista vaan pet showsta, täysin eriasia. Koko näyttely on pelkkä pet näyttely.