Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Sputnik

Minä olen (tasan) 30-vuotias hamsteriharrastaja nyt kaksi viikkoa sitten meille tulleen hamsterin myötä. Tai siis virallisestihan se hamsteri on tytölle ostettu, mutta minähän siitä päävastuun kannan. Minulla lapset siis 4-vuotta ja 4,5 kuukautta, eli kaikki lasten toiminta hamsterin kanssa tapahtuu valvontani alaisena. Mutta juu, lapsillehan se hamsteri on, kuten myös mittavat My Little Pony, Littlest Pet Shop ja Zhu Zhu Pets -kokoelmat... :enkeli:
Real life on niin rankkaa, että pakenen tällaisiin asioihin sitä. En oikeasti taida jaksaa kasvaa koskaan aikuiseksi.
Mietin tässä, että tohtisiko tota meidän Hamtaroa tuoda tuonne lasten lemmikkiluokkaan. Mitä noissa oikein vaaditaan hamsterilta ja heti aamustako siellä paikan päällä tarvitsee olla ja koko päivänkö se kestää? Minulla kuitenkin aika pieniä noi lapset, niin miten saa ajan kulumaan jne. ilman että tyttö hyppii seinille kun on aika vilkas. Ajattelin vaan, että saisi tuo tyttö kokemuksen hamsterinsa kanssa. Ja lisäksi kestääkö toi hamsteri edes koko päivää siellä ja vaikka se nyt suht kesy on, niin onko tuollaisessa paikassa? Ja sillä on aika harva karvapeite niskassa, miten sen saa tuuheammaksi?
Tässä nyt vähän päivitystä meidän hamsteriprojektista ja kuvia terraariosta ja itse ötökästä  :sydan:  Ostin kun Lidlissä oli tuollaisia ledvalolistoja niin terraarioon sellaiset, niin on valaistuskin nyt tuolla terraariossa. Itse ötökkä tuli meille siis viime torstaina ja lähtiessään piti sellaisen metakan, että sisaruksensa jäi mökin ovelle katsomaan silmät pyöreinä. Pari päivää ollaan tässä nyt totuteltu puolin ja toisin toisiimme ja onhan tuo kyllä ihan huippu otus. Ei ole vielä ainakaan purrut ollenkaan, vaikka pelkäsin sitä aika paljonkin ensialkuun... :icon_rolleyes: Se kyllä kakkaa ihan julmetun paljon ja vielä heittelee niitä kakkojaan ympäriinsä kun on käsiteltävänä.. meidän pikku kakkakone Salama-Bim (sanon sitä Salama-Bimiksi, vaikka siis Hamtaro se tytön mukaan on).
Onko jossain jotain reseptiä jos tekee itse hamsterille siemenseoksen??
Tervehdys taas!
Nyt meille on tulossa torstaina 5vk vanha mustavalkoinen tyttö hamsteri eläinkaupasta, kun siellä nyt sattui sellainen olemaan. Tyttö kun sai päähänsä, että eläimen on oltava mustavalkoinen. Yritin kovasti, että sen nimeksi oltaisiin laitettu Zeta Reticuli tai vähintäänkin Seesami, mutta Hamtaro se kuulema on... :icon_eek:
Terraarioprojektini on jäänyt vähän vajaaksi alkuperäisestä suunnitelmasta, yritän liittää tähän kuvan sen nykytilasta. Hamppukuivike ( ja pesämateriaali) on ihanaa, rakastan sitä! Siinä on kyllä tallella varsin autenttinen tuoksu, ei niinkään minua haittaa kunhan tuoksu ei tartu lapsiin ja kulkeudu päiväkotiin tms. herkkänokkaisen kukkahattutädin aistinjärjestelmään.
Ostin ison 30cm halkaisijaltaan juoksupyörän, kun sitä kultahamsterille suositeltiin, mutta nyt se esteettisesti hallitsee häkkiä liikaa mielestäni, voisiko se kuitenkin olla pienempi?
Lisäksi tuo ruokinta aiheuttaa edelleen harmaita hiuksia, kun kaupassa ei ole mitään hyvää valmisruokaa. JR Farmin sekoitus taitaa olla ainoa missä ei ole jotain epämääräisiä pellettejä, puristeita tai kökkäreitä, mutta siinä sitten juustoa ja nautaa.

Jaa se kuva tuli nyt jotenkin tonne alas ja väärinpäin ja on tosi pieni ja heikkolaatunen. Yritän tällä tabletilla tässä väkertää. Onnetonta touhua, koittakaa kestää.

Tohon etualalle pitäisi saada jokin luonnonputkilo, vähintään 30cm pitkä ja lisäksi haluan sienimökin tai jonkun tonne 2. pesäkopiksi, siellä takana kun on uskokaa tai älkää yksi kookosmökki.
Menin sitten lupaamaan tytölle hamsterin. Tästä alkaa olla kymmenen vuotta kun minulla viimeksi noita vekkuleita ollut. Aika kulunut ja kehitys mennyt eteenpäin näissäkin hommissa. Minun ensimmäinen hamsterini oli Kalle, tavallinen kultahamsteri, jonka sain kun entinen omistaja muutti ulkomaille eikä voinut Kallea enää pitää, ollessani 6-vuotias. Kallen häkki oli minimaalinen ja loppu traaginen, alkoholisoitunut setäni möi sen.
Mutta nyt on ajat toiset. Pitäisi saada siis tytölle tavan kultahamsteri, värillä ei niin väliä, mutta mitään pitkäkarvaista yksilöä en ota. Mistä hemputista saan hyväluonteisen ja terveen yksilön? Asumme Porvoossa ja täällä on Faunatar, jolla eettisen eläinkaupan sertifikaatti. Tarkoittaako se, että sieltä ostaessani hamsteri on kotimaista tuotantoa, terve ja valmiiksi kesytetty? Tietysti voisin tätä paikanpäältäkin kysyä, mutta onko teillä täällä kokemuksia? Täällä Porvoossa ei taida mitään kasvattajia olla?
Kerran minulla oli yksi hervottoman kokoinen valkoruskealaikukas hamsteri ja se kuoli alle vuoden ikäisenä. Se oli eläinkaupasta. En halua sellaista enää.
Ostin tässä jo terraarion, joka oli 90x45cm mitoilta ja ajattelin alkaa laittaa sitä hamsterin kodiksi. Kuivike nykyään ilmeisesti hamppua. Mitäs kun tarvitsisi siihen katoksi jonkun verkkosysteemin, ettei kissa syö elikkoa. Miten sellainen tehdään ja mistä materiaalit? Unelma olisi tehdä itse terraariosta sellainen "ulkoilmareplika" ja liittää sieltä kulkemaan putkistoja ja huoneita Habitrail -systeemillä, jotta eläin saisi hieman luonnonmukaisemman ympäristön ja rakentaa koko systeemin kaappiin. Habitrailista olen kuullut jotain nurinaa, mikä vika siinä on? Haluaisin eläviä kasveja terraarioon, onko jotain sellaisia, jotka sopii myös hamsterille?
Ja mikä on paras kuivaruokaa hamsterille nykyään? En halua syöttää sille mitään kakkaa, onko jotain täysin luonnonmukaista ruokaa näille nykyään?
Kiitos vastauksistanne!