• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsteripulinat, osa 10

Aloittaja Mustikkamaan, 09.04.11 - klo:14:01

« edellinen - seuraava »

Mustikkamaan

Tänne jatkuu sit taas :)

Vanha täällä:
viewtopic.php?f=4&t=8105
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#1
Kiitokset kotisivukehuista :) Taidan väsäillä sinne sitä päläpälätystä, ja sellaisen osion, että miten meillä tavataan hamsut hoidella.

Mustikkamaan

#2
Mä tein kans kotisivut johki 1/3 asti ja sit deletoin ne, ku tajusin et ihan oikeesti mulla on paljon tärkeempiä asioita tehtävänä  xD Sit ku on tää koulutusvaihe ohi ni sit voisin tehä :)
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Nape

#3
Juu, mulla oli jo yhdet kotisivut, mutta ne oli maksulliset, joten poistin ne ja nyt aloitin alusta koko homman. Eilen meinas usko loppua, kun yks kohta takkus ja takkus ja kun on tällanen pinnakireellä oleva hermoheikko :rant:  niin teki mieli jo antaa periks, mut sainpas sen sit selvitettyä. Kun ei oo mikään tietokonenörde nii lähes valmiiden kotisivupohjienki vääntäminenki on tuskaa :twisted:

Zinde

#4
Me käytiin tänään meidän roborovskihamsterin kanssa päivystyksessä. Pelästyin aamulla tosi paljon, kun kuulin yksinelävän robon terraariosta äänekästä piipitystä toiseen huoneeseen asti. Robo nökötti paikallaan juoksupyörässään, piipitti hyvin äänekkäästi ja piti samalla sellaista natisevaa ääntä. Nostin hamsterin kuljetuslaatikkoon ja se yhä jatkoi piipitystään. Otin hamsterin käteen ja se teki vähän sellaista yökkäiselettä ja hengitti voimakkaasti suu auki. Soitin sitten päivystykseen ja lähdin kiikuttamaan hamsteria sinne peläten, että hamsteri ei saa henkeä ja tekee kuolemaa. Vastaanotolle päästyäni kohtaus näytti olevan ohi, hamsteri oli jälleen hiljainen ja liikkui ja möyri reippaasti kuljetuslaatikon puruissa. :roll:  Eläinlääkäri ei ehtinyt tietenkään näkemään kohtausta eikä siten osannut sanoa, mistä olisi voinut olla kyse. Tunnusteli robon kroppaa ja kuunteli hengitystä, joka vaikutti normaalilta eikä sivuääniä kuulunut. Kasvaimiakaan ei tuntunut olevan sormituntumalla.

En nyt sitten tiedä, mistä oli kyse. Pitää vain toivoa, ettei kohtaus uusi. Eläinlääkäri epäili, että kyseessä oli kipu- tai stressikohtaus. En vain tiedä, mikä olisi voinut aiheuttaa stressiä tai kipua (juoksupyöräkin on umpinainen, joten ei ole voinut litistyä tai jäädä kiinni siihen)..

Meven

#5
Voi jestas.. Olen tilannut yli kuukaus sitten Petshopista purua, mutta sitä ei ollut varastossa ja piti tulla parin viikon päästä tilauksesta. No, kolmen viikon päästä lähetin viestiä ja sanoivat, että seuraavalla viikolla tulee (eli neljän viikon päästä tilauksesta). Nyt on kulunut mukavasti taas viikko siitä, kun purua piti tulla, eikä vieläkään! Tekisi mieli lähettää vähän eri sävyinen kyselyviesti kuin viimeksi..

Pakko kai sitten ostaa jotain surkeaa purua ihan tavallisesta ruokakaupasta.. /: Ei tota pientä ressukkaa voi enää pitää noissa "likaisissa" puruissa..

Zinde,
voi pientä, toivottavasti ei tuu uusiksi mitään tommosta!

Nape

#6
^Ei se pesäpuru joka on hieman isommassa paketisa ole ainakaan surkeaa, tai sit mulle on osunu hyviä pakkauksia.


Värkkäilin tossa meijän Markun 3-v kanssa yhden mökin hamstereille :) Tuli hieman iso, mut eiköhän se jollekki kelepaa. Vois joku päivä tehä toisen johon laittaski saranat, nii ois poikasmökki sitten. Tosin epäilen, että yhden poikueen jälkeen sillä mökillä ei enää paljoa olis käyttöä.

Minttu

#7
^Tuosta tuli mieleen, että minkä kokosia mökkejä teillä yleensä on? Kun meillä on Iineksellä tollanen aivan valtava (mun mielestä) mut se viihtyy sielä hyvin. Pitäis hommata muillekin syrkeille isommat kun nuo nykyset ei tunnu riittävän kun kolisee jatkuvasti :D

Marla

#8
Capell -pesäpuru on ihan hyvälaatuista kyllä, mä käytän sitä muuteskin hamstereilla. Se on siis sitä vihreäraidallisessa paketissa olevaa, ainakin Citymarketeista saa myös 3 kilon pakettina, ja hinta on vähän päälle 3 e. Oskun purusta en tykkää, se on melko kovaa ja karkeaa.

Meven

#9
Täällä on vain ja ainoastaan just tota Oskun porua (ihanaa asua pikkukylässä :p) ja se on musta aivan surkeaa ja kaikenlisäksi ku toi siellä kaivelee, ni se on ihan täynnä semmosta pientä purua sen jälkeen (semmosta tahmaista pientä sahanpurua tavallaan).. Mutta mieluummin melkein sekin ku nuo likaset. /:

Markka

#10
No voi ei! Ostin just tota oskun purua prismasta :<  No kai se kelpaa vähäks aikaa esim. sillo kun menen mummille ja papalle ;)
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Nape

#11
No mä just ostan sitä vihreeraidallisessa paketissa olevaa purua, se on hyvää :)
Se Oskupuru on huonoa, viimeks ku piti ostaa sitä nii olkkari hais ihan lautatarhalle pari päivää ja roboilla meni nenunpäät punasiks.

Marla

#12
Kyllä toi Capell mun mielestä tuoksuu yhtä lailla, mut mä tykkäänkin siitä tuoksusta. :) Osku on huonommanlaatuista, mut kyllä sitäkin käyttelee, jos on jo hankkinut. Olympian puru (eläinkaupoista) on ollu tosi huonoa, mitä mä oon pari kertaa ostanut - sieltä on möyhiessä tullut tikkuja sormiin kiinni. Mut Capell on hyvää ja edullista - parastahan on toki kun hankkii ite suoraan jostain sellaista, jota ei oo puristepakattu. :sydan

Meven

#13
Tuolla Petshopissa on just niitä kahen kilon pusseja, jotka ei oo puristepakattuja.. Maksaa kyllä jonkin verran, mutta sen parempaa purua mä en oo vielä kertaakaan löytäny mistään muualta. Just sopivan kokoista lastua, haisee vain aluksi aika vahvasti uudelle puulle (eli ei haittaa) ja se ei pöllyä +terraan menee justiin sopivasti se yks kahen kilon pussi.. Siis kaikin puolin täydellistä hamsulle ja minulle, jotka yhdessä asustaa mun pienessä huoneessa. <!-- s:D -->:D<!-- s:D -->

Täytyypi kyllä vielä kattoa, jos tota jotain Capellia tulis vastaan jossain. Niin ja tosiaan ei eläinkaupoistakaan aina löydy hyvää. En muista nyt merkkiä, mutta Faunataresta oli ja oli kyllä ihan surkeaa/sotkevaa pientä tihrua.

Anonymous

#14
:D