• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Mikä väri? - kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun

Aloittaja allysia, 26.10.07 - klo:07:15

« edellinen - seuraava »

Anzukka

#195
On juuri samanlaisia kun kuvassa oleva hamteri!! Kiitos kun kerroit värin
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Minski

#196
^ Mistä nuo poikasten vanhemmat ovat alunperin ? Mietin vain, että mitä sukua ovat, jos tosiaan ovat tuota recessive dappled-kuviota.
Hamsteriton tätä nykyä

Anzukka

#197
poikasen isä on saatu epäviralliselta kasvattajalta joka on lopettanut enkä edes tiedä missä asuu koska ei vastaa kuulumis viesteihin sukutauluineen  joka on ilmeisesti jo lopetanut ja emon emo on Lapista kaverin kaverin kaverilta  :D  ja suku on tiedossa vain silleen että värit mut ei nimii! tosiaan ne kyllä ovat tuollaisia kuin kuvissa  xD  :lov
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

Oranssi

#198
Tosi hienoa saada Suomeen vihdoinkin kunnollisen kotikasvatuksen saaneita recessive dappled -hamsuja :) Onnittelut Anzukka! Pidä kuvio elossa, ala ajoissa etsiä kuviollisia puolisoita kotiin jättämillesi poikasille, kuvio ei ole yleinen kai missään päin maailmaa. Tosi kiva olisi aikanaan nähdä näitä ihmelapsia näyttelyissä. Utelias rinki taatusti ympärillä.

Haaveilija

#199
Tän vois poistaa, en saanu ite poistettua.

Aya

#200
Ennen kuin kuvan laittaa tänne, sen tulee netissä. Ohjeita voit lukea täältä

Anonymous

#201
Osaisiko joku sanoa minkä värinen tämä neiti on? Se on satiini. Se on siis yksivärinen, punaiset silmät ja poskimerkkejä ei ole.
//http://i498.photobucket.com/albums/rr343/sanojajakuvia/hanna001-1.jpg

//http://i498.photobucket.com/albums/rr343/sanojajakuvia/hanna003-3.jpg

wiidii

#202
^Etkö laittanut tästä jo aiemmin kuvaa?
Äärimmäisen rusehtavaksi kyyhkynharmaaksi väittäisin. Voisi toki olla jokin muukin äärimmäisen rusehtava punasilmäinen, kuten kupari, mutta itse sanoisin kyyhkikseksi. Onko sukua tiedossa?
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

KaisaM.

#203
Voisko se olla huky, voisko satiini muuttaa sitä väriä tuolla lailla?
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Ninde

#204
^En usko että muuttaa niin paljon, että olisi huky. En sit tosin kyllä tiedä et miten paljon esim. salama muuttaa väriä ja miten tietokoneen asetukset vaikuttaa. Mun koneella toi näyttää tosi kupariselta, et en kyllä ekana lähtisi kyyhkikseksi veikkaamaan... Nää on just niin vaikeita kun/jos ei ole sukua tiedossa!

PiiaL

#205
Tässä olisi vertailun vuoksi edesmenneestä rusehtavasta lk satiini kyyhkis vn naaraastani kuvia, ensimmäinen otettu ilman salamaa ja toiset kaksi salaman kera. Tietysti väri näyttää vähän erilaiselta lyhyessä turkissa ja Yolandalla oli aikuisena tosi tummat punaiset silmät(näyttivät lähes mustilta), toisilla kyyhkiksillä on punertavammat.
Mitä pikkutiikeri_86 sanoo, näyttääkö hamsteri tällaiselta:






Oranssi

#206
Pikkutiikeri_86:n hamsu näyttää minun ruudulla joka kuvassa kuparilta. Sivun 10 kuvassa ihan kuin olisi silmärenkaatkin.

Aya

#207
mun mielestä tuo taas ei juurikaan kuparilta näytä (liekö johtuu sitten näytön asetuksista), silmärenkaitakaan en tämän sivun kuvista erota, aiemmista kuvissa näkyy vähän rengasta mutta nekään ei kyllä näytä sellaisilta kuin niiden kuparien mitä itse olen nähnyt tai mitä meiltä löytyy. Ois varmaan ihan kiva jos yrittäisit ottaa kuvan luonnonvalossa ilman salamaa, muuttaako se hamsun väriä?

wiidii

#208
Tässä ihan vertailukohteena myös äärimmäisen ruskea kyyhkynharmaa valkonauhainen neito:
Kaksikuukautisena
Puolivuotiaana 1
Puolivuotiaana 2
Vähän päälle vuoden ikäisenä

Minunkaan näytölläni tuo ei kovin kupariselta näytä, mutta sietäsi kyllä olla tajuttoman ruskea kyyhkikseksikin.. Ihan mielenkiintoinen tapaus, suvuttomat hamsterit on niin vaikeita. :D
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

Anonymous

#209
Suvuttomat hamsterit on äärimmäisen vaikeita, mutta mielenkiintoisia  :D Neiti on ihan saman värinen kuin kuvissa. Ei ole ollenkaan saman värinen kuin nuo rusehtavat kyyhkis vn:t. Mikä kumma se väritys on? Se on siis punasilmäinen, yksivärinen ja poskimerkkejä ei ole.