• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Poikaspäiväkirjat 4

Aloittaja Heli, 09.06.11 - klo:02:16

« edellinen - seuraava »

Maiju*

#480
Mä sorruin taas jättämään poikueen ainoan helmiäissafiirin kotiin.  :lov
Riitasoinnun talvikot & kesyhiiret - kasvatus tauolla

Sintturainen

#481
^Tuollaiset sortumiset on aina sallittuja  :D

Mulla on vaikea valita kuka jäis kotiin, naaraissa on 1 p.s creme, 1 karamelli ja 3 cremeä... Ja toisaalta p.s creme uros on varmasti porukan parhaimmat tyyppinen ainakin tällä hetkellä... äääh  :S  :lov

eppuu

#482
Näin aluksi, anteeksi että aloitin uuden aiheen jos tälläistä olisi muualla voinut kysyä, mutta en nyt tässä paniikissa löytänyt. Joten:

5,5kk vanha syrkkinaaraani synnytti 1,5viikkoa sitten 10poikasta,
viikon ikään kaikki poikaset kehittyivät normaalisti, ja kaikki oli hyvin,
mutta nyt puolen viikon aikana, 5 poikasta on kuollut yön aikana, ja loput 5
näyttävät heikoilta, turkit/karvat ovat muuttuneet erittäin oudoiksi, oikeastaan näyttää aivan siltä,
kuin poikasilla olisi kaljuja kohtia ympäri kehoa.  :| en ole ikinä nähnyt mitään vastaavaa,
joten apua kaivataan pikaseen, mitä tehdä?. emo voi hyvin, ja imettää poikasia. mutta viime päivien aikana poikaset eivät näytä juuri kasvavan ollenkaan. :( mitä minun pitäisi tehdä, antaa ajan kulua, vaiko lopettaa poikaset jos kyseessä varmaan on joku sairaus tms? :( soitin tänään myös moneen päivystyvään eläinlääkäri asemaan, mutta missään ei ollut aikaa ottaa vastaan..

kiitoksia etukäteen erittäin paljon vastauksista!

jensku

#483
Meillekkin oisi nyt pitkästä aikaa tulossa syrkki poikasia Saagalle.  :sydan La oisi 23.10.
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Minnaw

#484
Miekin yhdistin nyt pitkästä aikaa talvikkoparin. Meni yllättävän kivuttomasti  :D
Oxalis - talvikkokasvatus
http://oxalis.omasivu.fi/

eppuu

#485
eläinlääkäri on nyt käynyt katsomassa poikasia, 3 poikasta on jäljellä.. 2 siis taas kuollut.. asialle ei kuulema voi tehdä mitään, mutta kolme hengissä olevaa poikasta näyttävät hyväkuntoisilta. :)

spellcaster

#486
Mä kaivoin videokameran kaapista ja kuvailin sillä, tässä yksi pikkumusta maistelee sosetta  :sydan


Muoks. Piti laittaa tämä kuvaketjuun mutta tulikin vahingossa tähän.... siirtäköön ylläpito halutessaan :)

sarsu

#487
Voi ei, olin laskenu väärin päivät ja olin siinä luulossa että ke-to yönä pikkuiset syntyvät ja äsken menin laittamaan tuoreruokaa, nostin pesän pois ja näin mamman alla kasan pikkuisia nakkeja.  :lov

Kauanko hamsterin synnytys kestää arviolta? Mietin vain, että ei kai tuolla ollut synnytys kesken kun menin sörkkimään.  :roll:  Neiti kyllä ihan normaalisti katseli meikäläistä ja kaikki näytti päällisin puolin olevan ok. Huomenna jos kurkkais äkkiä montako söpöläistä siellä on.
Yam Yam's syyrianhamsterit väreissä hopeanharmaa ja mustasilmäinen valkoinen, turkkimuunnoksina pk+s

Anzukka

#488
^Hamsun synnytysaika taitaa olla aika yksilöllinen kuten ihmisillä, voi kestää minuuteista ainakin tuntiin, ellei pitempäänkin käsittääkseni. :) Yleensä taitaa olla puolessa tunnissa ohi.
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

wiidii

#489
Mulla ei ole tapana "häiritä" emoa enää viimeisen vuorokauden aikana lainkaan (en laita edes tuoreruokaa kuin maksimissaan nakkaan jonkun porkkananpalan), eli jos laskettu aika on keskiviikkona, en enää tiistainakaan käy pesää tai asuntoa muutenkaan tutkimassa. Nimenomaan sen takia, että hamsterin synnytysaika on hyvin yksilöllinen. Meillä on toiset synnyttäneet jo varhain aamusta ja toiset venyttäneet pitkälle yöhön, ja onpa kerran laskujeni mukaan mennyt viidennentoista vuorokauden puolelle synnytys normaalin kuudentoista sijasta.
Täysjärkisen hamsteriemon ei kuitenkaan pitäisi pienestä hätkähdyksestä suuttua ja syödä poikasia poskiinsa, eli en usko että tarvitsee huolissaan kuitenkaan olla.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

sarsu

#490
Ok. Kiva tietää tuosta synnytyksen kestostakin.  :)

En usko että Gaga tuosta stressaantui, kun on kuitenki tottunut että päivittäin käsitellään runsaasti ja usein. Toivotaan parasta.
Yam Yam's syyrianhamsterit väreissä hopeanharmaa ja mustasilmäinen valkoinen, turkkimuunnoksina pk+s

Unipallo

#491
Mä oon ihan fanaattinen tossa emon pesärauhassa. En koske pariin päivään enää ennen laskettua aikaa, mitä nyt lisään ruokaa/ vettä yms, pesään ei tulis mieleenkään koskea. Usein emo on muutenkin rauhattoman oloinen ilman mun pesän sörkkimistäkin.  :)

jonna

#492
Jokusen kerran olen onnistunut bongaamaan synnytyksiä, ja ne kestää muuten yllättävän pitkään.
Esim. naaras joka pykäsi melkein sen 20 poikasta, aamulla kuuden aikaan huomasin synnytyksen olevan käynnissä (kiitos läpinäkyvän laatikon  :)  ), ja kymmenen maissa alkoi lopetella.
Ihan huvikseen olen kellosta katsonut miten tiheään pentuja tulee, ja noin 10-15 min välein niitä on tupsahtanut.

Oiskohan 4-5 synnytystä mitä olen päässyt "todistamaan". Noi läpinäkyvät lootat on käteviä, jos emo sattuu pykäämään pesän tuohon kulmaan, pääsee pitkältäkin matkalta "tarkkailemaan" häiritsemättä emoa.

sarsu

#493
Muistanko muuten ihan väärin vai selviskö sulla kaikki tuosta 20-päisestä poikueesta?

Minkälaisia ne sun läpinäkyvät lootat on, meinaatko terroja ja hamsterit tekevät taivaan alle poikaset vai onko sulla jotkut (itse väsätyt) läpinäkyvät mökit? Semmonen vois olla ihan kätevä itselläkin.  ;)
Yam Yam's syyrianhamsterit väreissä hopeanharmaa ja mustasilmäinen valkoinen, turkkimuunnoksina pk+s

Veda

#494
Meidän kiinarityttö teki poikaset 15.10. ei mitään hajua monta tuli, piipitystä vaan kuulunut  :lov