• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Tuplahamsterinäyttely 24.-25.4. Helsinki

Aloittaja Nilla, 06.02.10 - klo:13:19

« edellinen - seuraava »

Eevi

#150
Kohtahan pitäisi jo ilmot laittaa menemään. Vasta äskenhän tähän oli vielä pari kuukautta, aika menee todella nopeasti.  :)
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10

Minski

#151
Onneks en ollu viel kerenny laittaan ilmoja. En nimittäin taida päästä koko tapahtumaan, kun äite, jota aattelin kysyä koiranhoitajaks sai tänään kipsin käteensä neljäks viikoks, en siis taida kehdata kysyä sitä ottaan toista koiraa vaivoikseen. Periaatteessahan Doraa ei kyl tartte hihnalenkittää maalla olleska, se kulkee kyl kiltisti vapaana myös mun äidin kanssa, mutta kuiteskin... Ehkä jätän nää näytskät vaan väliin. Eihän mulla olis ollu tänne kyytiäkään ja aika kallista olis ollu reissata junalla kahtena päivänä Tampere-Helsinki väliä. Eikä mulla olis ollu oikein ketään ulkomuotoluokkaan tuotaviakaan tänne. Tietty jos joku Treläinen haluu mun paria hamsua kuskata tuonne niin saa toki ilmottautua :)

Niin ja mulle pitäs tulla yksi uusi hamsu täältä, että jos joku ystävällinen ihminen vois auttaa sen Treelle ?
Hamsteriton tätä nykyä

Marla

#152
Tuo Kyytipalsta ei ole tuottanut tulossa, joten josko huhuilisin täälläkin kyytiä yhdelle hamsterille Tampereelta näyttelyihin. Pitäisi siis kasvatti saada uudelle omistajalleen tuonne, kumpi tahansa päivä sopii.

Saana

#153
Mullakaan ei ole tällä hetkellä autoa käytössä, joten junalla olen liikkumassa. Silloin ei ikävä kyllä taida onnistua kuskata ylimääräisiä eläimiä, koska olen kai 3 yötä reissussa ja Pessi-koira on mukana. Ja syrkeille täytyy vielä jotain isompia boxeja ottaa mukaan, kun tuo 3 yötä tarkoittaa sitä, että näyttelyboxeista ei ole mitään enää jäljellä.

Jos löydän sopivan auton jostain tai joku ystävällisesti haluaa autoa lainata mulle niin sitten löytyy kyyti molempiin suuntiin ihmisille sekä eläimille. Tällä hetkellä en kuitenkaan uskalla luvata mitään. :(

Ainakin 3 tampereen suunnilta mun lisäksi näyttäisi olevan joko kyytiä itselle tai eläimille vailla. :/

NormaJeane

#154
Minä en ole tällä hetkellä asiasta täysin varma, mutta meidän kyydissä saattaa päästä kaksi ihmistä Tampereelta Hesaan ja takas Tampereelle. Eläimiäkin mahtuu kyytiin. Vanhempieni kanssa olemme koko perhe menossa näillä näkymin näyttelyyn. Olis kiva saada edes sitten paikanpäällä jotain opastusta joltain joka on jo käynyt näyttelyissä, itse kun en osaa vielä sitä hommaa. Eli olis viimeistään siellä messukeskuksessa kiva törmätä johonkin osaavampaan henkilöön, jos joku vapaa ehtoinen tahtois ilmoittautua :)
//http://romagro.groneri.net/

Fuji, Putte, Hynynen

Anonymous

#155
^Kyllä siellä porukka neuvoo ja opastaa kun nykäset jotain hihasta taikka inffosta kysäset. :D

sofiaa

#156
Itse olen ainakin lauantaina tulossa, kun tuo sunnuntai menee riparitapaamisen päälle. :( Pitäisikös sinne jotain palkintoja tuoda?? :D
[size=85]Syyrialaiset Pai Keltainen Kerttu Musta Ähäkutti "Kukka" Normaali kk Alvar Keltainenmusta vn
Talvikot Vilppu Safiiri
Kesyhiiret Della black/berkshie/mm ut Deli black ut Nuutti musta läntti Nimetön chocolate [/size]

Kissanen

#157
Oonhan mie tulossa. ==)
Lauantaille tuon neljä, ja sunnuntaille viisi.
iha vitu jepa

karkki97

#158
olen tulossa,EHKÄ..pitäisi saada tietoja näyttelyistä..en ole ennen ollut hamsteri näyttelyissä, joten tarvitsisin vähän neuvoja ;) olen hakenut tietoa ja löytänyt myös, mutta pitäis tietää mitä pitää tehä sitten kun on paikan päällä(siis näyttelyissä..)???

ja mihin luokkaan pitäisi ilmoittautua..?
T:13v. tyttö

Marla

#159
Lainaus käyttäjältä: "karkki97"olen tulossa,EHKÄ..pitäisi saada tietoja näyttelyistä..en ole ennen ollut hamsteri näyttelyissä, joten tarvitsisin vähän neuvoja ;) olen hakenut tietoa ja löytänyt myös, mutta pitäis tietää mitä pitää tehä sitten kun on paikan päällä(siis näyttelyissä..)???

ja mihin luokkaan pitäisi ilmoittautua..?
T:13v. tyttö
Ensimmäiseksi näyttelypaikalla (nyt kun on messunäyttelyistä kyse) etsit hamsterialueen, menet infoon, jossa näytät kuitin maksetusta laskusta ja mainitset nimesi. Seuraavaksi tarkastetaan, oletko maksanut oikean summan - jos maksua on liian vähän, maksat loput infoon.
Saat infosta hamstereidesi numerolaput sekä listan josta käy ilmi, millä numerolla mikäkin hamsterisi kilpailee. Laita numerolappu teipillä (näitä usein saa lainaan, jos ei ole omaa mukana) kiinni boksin kanteen, ja vie hamsteri oikean luokan pöydälle (jos on epävarmuutta, rohkeasti vain kysäiset joltakin neuvoa). Jos hamsu kuitenkin päätyy väärälle pöydälle, yleensä se sieltä kulkeutuu oikeaan paikkaan, joskin tämä tuottaa assareille ylimääräistä työtä.  

Voit ilmoittaa hamsterisi joko ulkomuotoluokkaan tai lemmikkiluokkaan - mahdollisesti myös molempiin, jos haluat. Tällöin viet hamsterin ulkomuotoluokan pöydälle, josta assari hoitaa sen ajallaan lemmikkiarvosteluun - itse ei siis tarvitse siitä huolta kantaa.
Yhdistyksen sivuilta löytyy tarkemmat ohjeet, miten esim. sähköposti-ilmoittautuminen hoituu, ja kysäisemällä saa apua. :)

Sintturainen

#160
Mietin tässä ilmoja, hankalaa on. Siis se että pitää varmaan ottaa jotain isompaa asumusta mukaan kun ollaan kaks yötä hotellissa, meinaan ei ois varmaan kuletusboxeista mitään jälellä jos kaks yötä niitä tuhoaisivat... Ja rahatilannekaan ei oo paras mahdollinen kun pitää kuitenkin maksaa matkat ja hotellitkin. valivalivali, sori  :mrgreen:

Nettz

#161
En nyt tiedä kuuluuko tää ihan suoraan tänne, mutta laitan kuitenkin..

Eli, meille saattaa olla tulossa toiselle talvikkoneideistä vahinkopoikaset.. Homma meni niin, että pyysin pikkusiskoani, 12v, hoitamaan hamstereita kun en ollut kotona.. Sain häneltä sitten epäselvän viestin siitä kuinka hän oli varmasti laittanut toisen (safiiri tyttö) hamsun juoksuaitaukseen, mutta seuraavaksi kun hän meni katsomaan niin siellä oli toinen (normaali poika), eikä kukaan ollut niitä vaihtanut.. Ja tyttö oli vaihtunut pojan häkkiin.. Muuten tämä olisi selvästi väärinkäsitys, eli sisko olisi vaan nopeasti nostanut väärän hamsun ajatuksissaan juoksemaan, mutta poika puree, jos käden laittaa häkkiin, eikä sitä niin ollen voi nostaa.. Tyttö taas on superkiltti..
En siis tiedä, olivatko hamsut yhdessä missään vaiheessa ja toivon, että eivät.. En ollut koskaan edes ajatellut että tästä yhdistelmästä tekisin poikaset..

Eli kysymys kuuluu, että uskallanko ilmoittaa myös tämän tytön näihin näyttelyihin..? Laskettu aika olisi muutama päivä viim. ilmopäivän jälkeen.. Voiko ilmoittautumisen vielä perua ja saako rahat takaisin, jos yllätyspoikaset syntyy..?

Kiitos jos joku vastaa :)
(laitoin tämän myös asiantuntijat vastaa -palstalle..)

Anonymous

#162
Kannattaisi jättää varoiksi hamsu kotia jos vaikka onkin tiineenä.Ilmottautumisen voi kyllä perua. Rahoja ei palauteta jos olet kerinnyt jo ilmot maksaan.

Nettz

#163
^ kiitos, täällä on aina kiva kysyä, kun saa mukavia vastauksia.. :)
Taidan tytön jättää sitten kotiin, ettei vaan tule mitään ylläreitä..

viiru

#164
Hiljalleen voisi alkaa arpomaan näyttelytoimitsijoiden pestejä. Tuttuun tapaan tarjoamme henkilökunnallemme lämpimän lounaan ja virvokkeita päivän ajan - sekä takuuvarman istumapaikan messupäivälle! :)

Sihteerit ja assistentit
Lauantai
Ulkomuotoluokan syyrialaiset, Andrew Bryan
Sihteeri: ?
Assistentti: Eevi Hirsikko

Ulkomuotoluokan kääpiöt, Niina Eskelinen
Sihteeri: Arja Myllylä
Assistentti: ?

Lemmikkiluokan syyrialaiset, Paul Sharkey
Sihteeri: viiru
Assistentti: Sofia Tiger

Lemmikkiluokan kääpiöt ja lasten lemmikkiluokka, Saija Kukkohovi
Sihteeri: Minna Vainio
Assistentti: ?

Sunnuntai
Ulkomuotoluokan syyrialaiset, Paul Sharkey
Sihteeri: Sirpa Tähkämö
Assistentti: ?

Ulkomuotoluokan kääpiöhamsterit, Andrew Bryan
Sihteeri: ?
Assistentti: Satu Pallasaho

Lemmikkiluokan syyrialaiset, Marjut Kaakinen
Sihteeri: ?
Assistentti: Nilla Haapanen-Suojala

Lemmikkiluokan kääpiöt ja lasten lemmikkiluokka: Martina Munther
Sihteeri: ?
Assistentti: ?


Muut tehtävät
- Hamstrauskilpailun pito (eli juontaminen): Veera Kujansuu
- Infoedustaja (rentoa hamstereiden ja yhdistyksen esittelyä ja hamsteripuodin pitoa): Saana Kankare

Näyttelypaikan pystyttämiseen perjantaina on ilmoittautunut paljon avuliaita henkilöitä, kiitos siitä! On varmasti nopsa homma tuolloin. Sen sijaan purkutöihin (sunnuntaina klo 18 lähtien) on jäämässä tämänhetkisen tiedon mukaan ainoastaan minä, sinne vielä mieluusti ottaisin apukäsipareja.

Kaikkiin tehtäviin opastetaan, ensikertalaisuutta ei siis tarvitse jännittää. Ulkomaisille tuomareille mieluusti sihteeri, jolla on kokemusta suomalaisesta näyttelykäytännöstä.
Cheersbigears-talvikkokasvatus