Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Unskie

Juu etuliitettä mulla ei tietenkään tule, kun ei kasvattajanimeä ole, se on lähinnä sellainen tulevaisuuden juttu. :) Voin kyllä laittaa siihen jotain muuta, ettei hämää ketään.
Kiitokset tuhannesti, näinpä toimin!  :)
Lainaus käyttäjältä: "TiBe"Kyllä ne aikalailla tuossa iässä lähtevät ensimmäisille tutkimusretkille, silmät kiinni mennä viipottavat ja tutkivat jos löytyisi jotain maisteltavaa matkalta,ja sitten kun silmät aukeavat niin meno muuttuu vain hurjemmaksi :)
Heh, tämä kävikin tänään erittäin selväksi, kun rykäisivät melkein kaikki ulos tutkimaan silmöt kiinni.  :D
No niin nyt yksi paperityöongelmainen on hukkateillä vaihteeksi.   :kuiva:
Jos joku ihana sielu vääntäisi rautalangasta, luen näitä ohjeita lähinnä taktiikalla haukionkala. Eli siis; jos rekisteröin poikuetta, miten toimin? Ihan alusta asti siis, tulostanko jostain sukutaulupohjia, täytän ne ja lähetän tiettyyn osoitteeseen kera maksukuitin siitä että olen maksanut rek.maksun?
Missä iässä talvikkolapset on yleensä lähteneet muilla pesästä miihailemaan? Tuli vaan mieleen tuosta kylmettymisestä. Meidän nuoriso olisi hyvin kiihkeästi emon mukana tulossa pesästä, mutta kun eivät osaa pöljät takaisin, ja kauhea huuto ikäähän on kypsät 10 päivää. Silmät kiinni ja turkki kuin silkkiä joten se ei pitkään ehken lämmitä jos pesän ulkopuolelle unohtuu rääkymään.
Violan yhdeksän poikasta on kasvaneet jo huimaan 1vk 3pvän ikään.  :lov Kovin mukavaisia he kaikki kyllä ovat. :sydan

Meillä on jännittävää edelleen, kohta neli vuorokautisia talvikoita pesässä yhdeksän kipaletta. Onkohan kaikki poikueet yhtä jännittäviä seurata, senkin jälkeen kun on kasvattanut monia poikueita.. Mulle tämä ensimmäinen on jotain aivan ihmeellistä seurattavaa.  :)
Siitä ehkä on täällä foorumilla jotain, mutta noin yleisesti tuli mieleen; miten pian kukin yleensä tarkastaa syntyneiden poikasten lukumäärää/onko kuolleita, jne?
Joku on aikaansa edellä, mutta kuitenkin:

Mulla on sängyn alla odottamassa käyttöön ottoa jätskiauton jäätelöistä tullut isohko laatikko (pahvia) jossa on katossa valmiina luukku jonka saa ylös ja alas ilman että möksää tarvitsee nostaa. Katsotaan nyt saisko tämä huipputekniikalla varustettu koppi joskus asukkaankin...  :D
Voi taivas noita ylimpiä talvikkolapsia.  :sydan Toinen ihan mangnustia tosiaan.  :D
Niin toivon että voin itsekin tänne joku kaunis päivä tuollaisia pieniä kauhistuksia linkitellä.  :pileet:
Lainaus käyttäjältä: "S.D.G."
Lainaus käyttäjältä: "Unskie"Täytyy muuten sanoa että kun jalostuseläimiä etsii, on minun ikäiseni ja asuu Pohjois-Karjalassa Joensuussa on himputin vaikea saada ensimmäisiä. Haastavaa ensinnäin löytää kasvattaja joka olisi mitenkään kiinnostunut, ja toinen vaikea tekijä on saada kyyti itselle/talvikolle. Tosin kun löydän sopivan lähden hakemaan sen vaikka junalla jos en muuten onnistuisi.
Mutta periksi en anna, vaikka sitten kuluisi viisi vuotta etsiä eläimiä.

Mä mietin tota että on vaikeaa löytää "kasvattaja joka olisi mietenkään kiinnostunut". Jos asia oikeasti on näin, niin jossain me jo kasvattajat mennään pahasti vikaan, jos aloittavalle tulee olo, ettei kukaan konkari ole kiinnostunut. No joo, täytyy tietysti ottaa huomioon, että kaikilla meillä on jonkinmoinen elämä hamsujen ulkopuolellakin (?) ja niin päin pois. Olisin muutamia vuosia sitten ollut kovasti sellaisen mentoroinnin tarpeessa, mutta itse en ole osannut enkä uskaltanut pyytää. Sen takia olen pyrkinyt suhtautumaan realistisen positiivisesti kasvattamisen aloittajiin ja autellutkin, jos suinkaan olen voinut. Tietenkin järjen kanssa.
Mutta onneksi nykyisiltä kasvattajakollegoilta saa vinkkejä ja apua ja tietoa mennen tullen, joten oma oppipoikasuhdetarpeeni on tullut siinä tyydytettyä.  xD

Oh my. Am I making any sense?  :D

Mulla ei sinällään ole mitään valittamista siihen, että kun saa vastauksen joltain taholta suhtautuminen on ollut kyllä oikein mukavaa. :) Itse touhuilen koiramaailmassa aika paljon, ja siellä on oikeasti kiven takana löytää ihmisiä joista saisi vaikka kasvatusta aloittaessa tukea.

Täällä sanoin jossain ketjussa että ajatuksena on kasvattaa talvikkoa värissä normaali. Vastaukseksi sain että on hyvä saada yksi kasvattaja normaaliin väriin lisää, kun niitä on (?) hieman vähemmän kuin safiirien.

Olin ihan ällikällä lyöty, että palaute oli niin positiivista. :) Tiedämpä parit paikat muista eläinlajeista netistä/muualta josta saisi erittäin tylyä palautetta, ei varmasti mitään kannustavaa. Siitä annan kyllä ison plussan!
Lainaus käyttäjältä: "Monsterhamster"
Lainaus käyttäjältä: "Unskie"(eli pyrin käyttämään vain normaaleja jalostuseläimiä).
Tuli vähän naurahdettua :D
"Epänormaalit eläimet jääköön jalostuksesta pois!"

Nojuu  ;)

Hahah, tulipas hullu lause. :D Pitäisikö sanoa kuitenkin että normaalin värisiä jalostuseläimiä...  :haha
Onnea paljon!  :mrgreen:
*Purua&mörttiä