Mikä väri? Kysymykset hamsusi väristä tähän ketjuun (osa 2)

Aloittaja wompatti, 12.04.10 - klo:20:38

jonna

Saattais olla vaaleamman sorttinen musta umbbari...mä oon mennyt useamman kerran vipuun niiden kanssa ja kattonut ne sinisiksi. Väri muuttuu kyllä niin että sen sitten myöhemmin selvästi tunnistaa musta umbbariksi.
Mut kuten sanottua, livenä ois helpompi arvaa.

gimlixx

Pistän tämän nyt tänne, kun en parempaakaan keksi.

Meidän Tarmo on siis papereissa hopeamusta. Eilen huomasin, että Tarmo on alkanut muuttua ruskeaksi. Onko ihan normaali karvanvaihto- tms. ilmiö vai mitä ihmettä? Myöskin takapäästä on paljon vaaleampi kuin etupäästä, etupäässä siis "syvempää" mustaa.

Kuvia täällä.

Alle 3kk ikäinen syrkki siis kyseessä. Vanhemmiten nuo kuulemma saattavatkin alkaa rusehtaa, mutta nyt jo?

Eve87

Karva vaihtuu.

Mutta hopeamusta erityisesti heterotsygoottina on todella ruskea, ja musta alkaa muutenkin herkästi rusehtamaan, oli hopea tai ei.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

gimlixx

^ Kannattaako tuon väristä viedä ollenkaan näyttelyihin? (Edes siis harrastusmielessä.)

EmmaTi

Lainaus käyttäjältä: gimlixx - 09.01.13 - klo:15:36

Hopeamusta on ei-standardiväri eli sille värille ei ole vielä laadittu standardia millainen sen tulisi olla.
Siten väri ei ulkomuotoluokassa vaikuta arvosteluun.
Eli voit viedä sekä ulkomuoto- että pet-luokkaan!
Pet-luokassahan arviodaan sitä, miten hyvässä kunnossa hamsu on ja onko hyvin hoidettu, eli siinäkään rusehtamiset ei haittaa vaan turkin pitää olla puhdas, kiiltävä ja tiheä jne

jen4

Moikka. eli tarvitsisin vähän  värimääritys apua mun campbelleiden kanssa. alustavat arviot kasvattajalta ovat tytöistä normaali ja normaali platina (tytöt siskoksia) isä:? emä:valkoinen tupla platina). pojasta ei tietoa. eli jos sais apua, toivottavasti kuvista saa selvää.
ensin tytöt:
1 tyttö- Ruska: eka kuva
2 tyttö- Säde: toka kuva ja kolmas kuva molemmat tytöt
poika:- Maca: vika kuva
Kiitos kovasti!!

jonna

Tytöt normaali platinoita, uros näyttäisi olevan opal. Uroksella en ainakaan nähnyt olevan valkoista länttiä niskassa/selässä?

Unipallo

Mikäs tämä on?

Ely

"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Unipallo

Kiitti! Huh, niin arvelinkin ja toivoinkin, kaipasin vaan vahvistusta.  :juuu:

weetikki

Minkähän värinen tämä herra olisi? Komistus on eläinkaupasta lähtöisin, tosin sitä kautta se jostain kasvattajalta mulle tilattiin. Eli vanhemmista mulla ei ole tietoa, mutta sisarukset olivat musta vn ja värimerkitön mutta todella oranssi vn. Tälläkään ei oikeastaan mitään värimerkkejä ole, joten mietinkin jos olisi creme-keltainen? PiNan näyttelyissä tuomittiin keltaiseksi, mutta perään laitettiin kivasti kysymysmerkki, joten jäi vieläkin häiritsemään. Se on siis huono keltainen ja huono creme, joten jos se on creme-keltainen, niin voiko sitä ulkomuotoluokkaan laittaa, kun eihän se ole edes ei-standardiväri? Eli onko tämä (ainakin mun mielestä todella kaunis yksilö) ihan menetetty tapaus värinsä takia?

Ihan piruuttaan tekisi mieli hakea ulkkiksestakin arvostel herrastani, että sais jonkinlaisen viimeisen tuomion ja mielenrauhan..

_emeu

Eli tuosta linkistä pääsee kuvaan, vn löytyy, mutta onko tuo keltainen?

Sintturainen

Voi olla huono keltainenkin, mutta enemmän näyttäisi creme valkonauhaiselta.