• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista- 3

Aloittaja Hamsufani97, 06.12.09 - klo:16:36

« edellinen - seuraava »

Hamsufani97

Edellisessä 100 sivua eli jatketaan tänne. (toivottavasti joku muu ei kerennyt tehdä tätä ensin,en ainakaan huomannut)

Meba

#1
Elven: Sinulla on kyllä kivan näköinen häkki! :yes:  Itsekin tykkään tuon mallisista. Onko tuo ihan jyrsijänhäkki vai kenties lintuhäkki? Minkä merkkinen?  :)

Minihamsteri

#2
Kattelin tossa nuita terraarioita (huutonet, keltainenpörssi, aquaweb, hiirifoorumi) ja paljon niitä hyviä terroja löytyy, mutta kun kaikki ovat
eteläsuomessa.  :mrgreen: Mutta olen myös miettinyt että vaikka terrat
ovat tilavampia kuin häkit (yleensä) niin onko kuitenkin järkevää ruveta
hommaamaan kaikenlaisia omillaan seisovia juoksupyöriä, teipata juomapulloa,
tehdä jotain huteria tasoja..  :pihalla: Ja mitäs te olette mieltä, onko terraario
parempi kuin häkki tai duna..?

Scarlett

#3
Minun mielestäni terraarion hyviä puolia:
-mahtuu paljon purua, eikä se lentele lattialle
-hamsu ei jyrsi kaltereita
-hamsu ei jyrsi sitä rikki, kuten lukemattomille dunille on käynyt
-kivan näköinen
-voi löytää puoli-ilmaisen ja ison terran, jos käy hyvä tuuri
-ilma vaihtuu hyvin, mutta lasiseinät suojaavat läpivedolta

Huonoja puolia:
-raskas liikutella, voi hajota kolauksesta
-ei niin kätevä pestä muovipohjaiseen verrattuna (mutta ei kyllä vaikea tai työläskään, jos kotona on vain yksi tai muutama hamsu)

Ei sitä juomapulloa pidä lasiin teipatakaan. Teippaa sen vaan siihen akvaariomagneettiin, ei sitä siitä tarvitse irrotella. Akvaariomagneettihan on lasin sisäpuolelle kertyvän levän poistamiseen tarkoitettu kapine, jossa on kaksi osaa: toinen tulee lasin ulkopuolelle, toinen sisäpuolelle. Osat pysyvät toisiaan vasten magneettisesti, vaikka lasi onkin välissä. Juomapullo teipataan siihen sisäpuolelle tulevaan magneettiin. Juomapulloa on myös helppo siirrellä paikasta toiseen, esim. pois vaihtuvien sisustuselementtien tieltä, ja myös ylöspäin, jos purukerros meinaa tulla vastaan.

Myöskään tasojen huteruus ei ole mielestäni ongelma. Parista laudanpätkästä ja parista naulasta saa kuka tahansa (jopa minä!) tehtyä ihan tarpeeksi tukevan tason. Myös paksu purukerros pitää tasoja paikallaan, meillä tasot eivät ole koskaan kaatuilleet tai keikkuneet.

Vevve

#4
...ja niitä tasojahan on kaikkein hauskinta tehdä itse!  :D Meillä tosin ongelmana ovat vähän nuo juomapullot, koska osalla naaraista on kyllä hirveä hinku jyrsiä ja riipiä teipit irti magneettipulloista. Käytin niillä sitten imukuppipidikkeitä, jotka syötiin myös käyttökelvottomiksi. Kun tuossa keväällä taas pääsee maalle, siellä voisi vaikka väkertää jotain telineitä pulloille.

Humbug

#5
Mites onko kukaan kokeillut teipin sijasta liimaa tuohon juomapullo-magneettiin? Olisi esteettisempi ja sitä hamsu ei repisi. En vain tiedä millaista liimaa kannattaisi kokeille. Pyöreässä pullossa ei ole kovin iso se pinta, joka tulee magneettia vasten, niin onnistuukohan ihan pikaliimalla.... :c8

Elven

#6


Tämän sain vasta lauantaina, sekin kaipaa vielä jotain lisää sisälleen.
Aloittelevaa syrkkikasvatusta, värit vielä vähän hakusessa.

Juulia

#7
^^ Muovipullo tuskin pysyy liimattuna akvaariomagneetissa, tai siis itselläni ei ole kokemusta, mutta epäilen... ja voihan pullon ihan normaalisti laittaa terraarion verkkokannesta roikkumaan jos pelkää, että hamsu syö teippiä :) .
Tulossa pk seepianharmaa vn Nicolas Nurinkurinen Karoliinan hamsulasta

Olive

#8
^Kaks puoleisella teipillä pysyy hyvin. Meillä ainakin pysynyt jo yli vuoden :)
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Vevve

#9
Mulla on kanssa ollut semmosilla kaksipuolisilla paksuilla tarraneliöillä, mutta ne on sen verran isoja että oikein tihulaisluonteinen hamsu saa niihinkin hampaansa.

GaneshaX

#10
Mä olen kuullut, että jotkut on käyttäny kuumaliimaa pullon ja magneetin välissä. Saattaa olla ihan toimiva ;)

Kuumaliimauksethan on tosi tukevia.

Meilä mennään noitten parin magneetin kanssa ihan perus jesarilla.

Kaks puoleinen teipii tms. ei tulis mieleenkään, kun reilut 200g painava syrkki kiipeilee pullon päälle  :mrgreen:
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Elven

#11
Noniin, jos kukaan ei huomannut, niin tuossa edellisen sivun terrassanihan on yksi esimerkki pullon kiinnityksestä lasiterraan. Eli kahdesta laudanpalasta ja pahvirullasta tehty teline. Vaatii hieman enemmän tekemistä, mut on sit sen arvoinenkin.
Aloittelevaa syrkkikasvatusta, värit vielä vähän hakusessa.

Olive

#12
Kyllä mä ainakin huomasin, askarteleminen ei vaan oo mun juttu ja meillä ainakin pahvit jyrsitään.
[size=85]Syyrialaiset (musta & musta vkkk)
Gerbiilit (black)
Kääpiölupat (sininen, musta)
Pk colliet (tricolour)[/size]

Hamsufani97

#13
Ihan kätevä toi tommonen teline niiku Elvenillä :D Jos joskus terran hankin vois kokeilla.

Minihamsteri

#14
Ja mistähän noita magneetteja sais?  :mrgreen:
Saako esim. (Kuusamon) jostain akvaarioliikkesta tms. ?
Oon nyt itsekkin vähän kallistunut tuohon terraan,
suurpinpiirtein samoin perusteluin kuin Scarlett..
Että katsotaan sitten kun se terra mahdollisesti saadaan.  :)
Tällä hetkellä tuntuu että häkissäni ei voi oikein sisustaa
kun on noi kaltereiden läpi menevät putket ylöspäin,
oli jo ostaessa.  En vaan kehtaa ottaa niitä pois kun hamsu
nukkuukin niissä.  ;) Niin ja jos jollakin on täällä
Lapin puolella terra myynnissä niin pistäkää pm:ää  :D