Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Jonkka

Ely: hyvä pesävanu ei mitenkään voi kiertyä jalan ympärille, koska se on rakenteeltaan niin sellaista "hötöä", eikä siinä ole ollenkaan pitkiä kuituja. Kovasti meidän hamsteri siinä kaivelee ja möyhii, mutta kiertymisen sijaan se ainoastaan rikkoutuu enemmän.
On turvallista, sulavaa ja pehmeää pesävanua, ja on pinkkiä, sulamatonta pumpulia. Itse käyttämälläni vanulla ei ole vaaroja tai riskejä.:) Musta on hassua kun lähes kukaan näistä pesävanun vaaroista saarnaajista ei oo edes ostanut sellaista koskaan, saati kokeillut!:D

Ja joku kysyi miksei vessapaperi tai talouspaperi, ja vastaus on: koska mulla on varaa ostaa vanua, joka näyttää kivemmalta ja johon hamsteri tykkää pesänsä tehdä.
Omalla talvikollani käytän vain pesävanua, päätin ostaa kaikista näistä "vaaroista" huolimatta, koska eivät kuulostaneet oikein realistisilta. Olen ostanut Trixien vanua, 100 % hyvin pehmeää puuvillaa, joka on digestible, eli ruuansulatuskanavassa hajoavaa.

Ei juuri muistuta koostumukseltaan mitään ihmisten vanua, vaan on paljon pehmeämpää ja hötöisempää, ja tosiaan, sulavaa. En siis vertaisi lampaanvillaan niinkuin yllä. En tiedä mistä nämä kauhutarinat ovat lähtöisin, mutta meillä on toiminut pesävanu äärettömän hyvin. Hurjasta kaivelusta ja sisustamisesta huolimatta ei kietoudu tassujen ympärille, ja ihan nätisti tuon poskipussit on toimineet. Käyttäjänä en tosiaan siis voi kuin hämmästellä mistä kaikki tämä mesoaminen johtuu.:)

Kun täällä on puhuttu nyt kovasti tuosta jalan kiinni jäämisestä niin omien havaintojeni perusteella voin sanoa että kyllä se olisi vanu joka antaa välittömästi periksi, ei se jalka.:D

Voin siis ehdottomasti ja kevyin sydämin suositella Trixien pesävanua kaikille jotka täällä pesävanun käyttöä harkitsevat.

p.s. Käyttöohjeissa kielletään käyttämästä pesävanua vastasyntyneiden poikasten pesässä.