• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Liian nuori hamsterin omistajaksi ?

Aloittaja ktaa_, 06.10.07 - klo:22:03

« edellinen - seuraava »

Katar

#90
Lainaus käyttäjältä: "Möfö"^^Voi katar liiankin tuttua mulle! Onko sulla silti hamsteri vai onko tuo sun avassa oleva jonkun muun hamsu? Oon lupautunu maksaa ja hoitaa sen ja luvannu että en kyllästy siihen ja tässä on kohta 2 kuukautta vinguttu lähes joka päivä ettei se mikään hetken mielenjohdekaan voi olla... Kaiken oon yrittäny, kertonu myös sen että niillä ei oo karvatonta pitkää häntää  :)  Mutta lopetan nyt tän itsesäälimisen

Joo mulla on ollu jo neljä pikkusta, ihania olivat  :lov Ja ei toi oo itsesäälintää, kyllähän tollanen saa ketuttaa, mua ainaki. Mä kirjotin jopa sellasen vetoomuksen jossa oon keksiny ratkasun kaikkiin hamsusta mahdollisesti aiheutuviin ongelmiin tms. ei silti heltyny vaik osotin ettei hyvällä hoidolla ja pienellä uhrautuvaisuudella hamsterista koidu mitään harmia  :roll:
[size=150]Kata[/size]
Ihminen on aina niin onnekas tai onneton miten itseään ajattelee

trap

#91
^ Minkäs vuoksi vanhempasi eivät enää suostu ottamaan hamsteria, jos sellaisia on jo ollut? Vai onko heillä sitten huonoja kokemuksia hamstereista? Kyllä luulisi että lupa uuteen heltiäisi, jos on tunnollisesti hoitanut noinkin monta hamsteria aiemmin.
Mökinkulmia jyrsimässä
u. "Mörkö", syyrialainen pk musta, s. 2.5.12

Katar

#92
^Isällä ei ole mitään vastaan, äiti ei keksi mitään syytä, mutta kieltää silti. Hän ei vaan halua eläimiä "tähän taloon", se on kyllä niin kerpeleen itsepäinen ihminen muutenkin ja sen mielestä sen ei koskaan tarvitse perustella mitään, että joo :nuts:
[size=150]Kata[/size]
Ihminen on aina niin onnekas tai onneton miten itseään ajattelee

Möfö

#93
^Mun äiti onki vielä itsepäisempi, kun sulla sentään on edes yksi hamsu (no oikeestaan 4). Miten sä sitten sait sen hamsterin, äiti on noin itsepäinen? Ja kyllä mä oon ihan joulukuusta asti ihaillu täällä hamsuja (tosin nimimerkillä Muffe) mutta hamsteria olen pyydellyt vasta jotain 2 kuukautta.
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho  
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011
[/size]

Katar

#94
^Alun perin se oli ihan äidin idea, olin itse jotain 11 kun hän ehdotti jonkun pienen eläimen hankkimista. Sain sitten itse päättää mikä pikkueläin ja tokihan se oli hamsu  :) enää vaan ei äiti enää lämpene ajatukselle, se on niin tarkkana sisustuksesta tms. johon ei hamsuhäkki sovi.
[size=150]Kata[/size]
Ihminen on aina niin onnekas tai onneton miten itseään ajattelee

wap`

#95
Mulla on talvikko. Vanhemmat kummatkin suostu heti ottaan sen. Nyt olisin ostamassa syyristä, isä pitäis vielä saada suostuteltua, mutta miten?
Se sanoo vain, että meillä on jo yksi että se saa riittää.
Oon kyllä sanonu sille, että ite maksan kaikki ruuatkin ym. mutta ei suostu.

e: Joten onko ehdotuksia, miten tommosen maalla asuvan juntin saa suostumaan? :D

Immu

#96
Ensimmäiseen hamsteriin suostuttelu meni aika helposti. Ainoo kysymys noilla oli että entä jos tulee allergiaoireita. Ei ole kuitenkaan tullut mitään, ja sitten kun Pirre kuoli niin muutaman viikon päästä taloon tuli Immu, eikä siinäkään mitään vaikeeta ollut.
Nyt vaan haluaisin kaksi roboa, äiti suostuisi mutta isä ei. Sanoo että ''hoida toi yks nyt kunnolla''. Ja niin olen hoitanutkin. Eikö 14-vuotias muka ole valmis hoitamaan kolmea hamsteria jos ostaa kaikki tarvikkeetkin itse yms. Aina olen Immun ja Pirren häkitkin yksin siivonnut, vanhemmat ei tee mitään, ja hyvä niin. Isä juuri ja juuri tilaa kynsienleikkuuajan ja äiti laittaa tuoretta kun oon poissa ja vaihtaa veden. Muuten ei osallistu. Kenelläkään siis vinkkejä että miten saan isän taivuteltua roboon? ;<
[size=85]? Susa-Erma´s Launo \'\'Eeli\'\' 7/10
? Gothic Girl \'\'Hertta\'\' 8/10[/size]

hamsterie

#97
ensimmäisen hamsterini sain helposti, koska siskollani oli marsu niin syy oli se , että siskollaki on eläin ni määki haluan hamsterin  :D toisen hamsterin sain melekin heti kun toinen kuoli :( seuraavaksi oli väliä ja halusin taas hamsterin, emillä ei ollut enää muita eläimiä paitsi siskolla koira.. siinä keski jankuttaa äidille siitä, mutta kyllä se sopi ja nyt mulla on hamsteri taas :lov  :sydan  :sydan  :sydan  :sydan  :sydan

InnI

#98
Ekojen hamsujeni kohdalla ei mun tarvinnut suostutella lainkaan, oikeastaan äiti ehdotti sitä. Se kävi tosi äkkiä, menimme kerran eläinkauppaan ostamaan marsuille ruokaa ja mitä mä sieltä löysinkään! Maailman suloisimmat robo siskokset.  :sydan Siinä äitin kanssa sit niitä ihasteltiin ja sit äiti kysyi, et jos lopetan oman koiran haaveilemisen ni mä saan nämä hamsut. Olin silloin maailman onnellisin ihminen!  :mrgreen:  No me varattiin heidät ja käytiin sit seuraavana päivänä hakemassa kotiin.

Mutta kun rakkaista roboistani aika jätti, aloin parin kuukauden kuluttua hollaamaan uutta hamsua kun olin jo päässyt robojeni kuolemasta yli. Äiti ei ollut iloinen siitä mut ei kyllä kunnolla kieltänytkään, mutta iskä kielsi sen totaalisesti. Mutta kun aikani hollasin, molemmat antoivat periks ja meille muutti Hippu.  :sydan Ja eilen meille muutti vielä Pikku Myy.  :lov
Suomenlapinkoira tyttö Kiisa s. 1.12.2011

jensku

#99
Kun sain Gizmon niin ei tarvinnut olenkaan suostutella. :)  Sitten, kun Alma tuli niin siinä joutui suosttutelemaan iskää vähän, mutta äiti oli miun puolella. :haha   Kun, Taavi tuli ei tarvinut suostutella olenkaa ainut sana minkä iskä sanoi puhelimessa on "Ette kai ole tosissaan hankkimassa sitä?".  XD Mutta nyt on suuri OGELMA miten iskä saadaan suostuteltua kolmanteen. :(
~Diadem's Hamsterikasvatus ~
Kotisivu - http://diadems.hamsterit.net/
Meidät löytää myös Facebookista! - https://www.facebook.com/JenskunHamsula?ref=bookmarks

Em.

#100
Mä sain synttärilahjaks niiltä hamsun :)
Ei virheettömyys ole täydellistä.

Scarlett

#101
En saanutkaan suostuteltua! Tämä johtui siitä, että äidin työkaveri oli sanonut äidille, että hamsterit haisivat. Sain sitten lemmikiksi gerbiileitä, joilla on hajuttomampi maine :D

Tällöin vuosi oli 1991 ja Scarlett 8-vuotias.

Nyt 17 vuotta myöhemmin en hirveästi kysellyt äidiltä lupaa  :D

_karvaturri_

#102
Mun ei tarvinnu suostutella  :P  Meiän iskä ite ehotti et ostettaisko  :haha
Meiän äiti oli eka vähän sitä vastaan mut nyt sekin antaa Turrille hyvänyönsuukon iltasin  XD  XD  XD  XD

talvikot on ihania <33
http://www.katsunhamsu.suntuubi.com

pikkutia

#103
No mä kirjottelen taas,Se ensimmäisen hamsterin jonka sain ni se on nyt kuollu ;/ :cry:
Se oli 9kk ikänen,Ja sit iskä sano et saan sit uuen hamsterin sen tilalle :D
Eli saan huomenna (maanantaina) Uuen hamsterin =D< 3

Primula

#104
sain ensimmäisen hamsterini 9-vuotislahjana. Asiaan tietenkin vaikutti myös se, että olin silloin totaalisen hulluna jyrsijöihin, silloin tuli luettua myös joka ikinen kirja, joka vähänkin viittasi jyrsijöihin kirjastossa. XD
Juntti ei tunnista oransseja hiuksia luonnonpunaisista.